Skal jeg sælge min originale udstødning?
Fra : Thomas Hjort

Dato : 27-01-03 17:13

Jeg har hele det originale udstødningssystem til at ligge på loftet og samle
støv. Og jeg overvejer at sælge det, så kunne der jo blive råd til en
fuldkåbe og lidt andet. Ved ikke helt hvad en ny koster, men mon ikke det er
i retning af 10.000 ? De er ihvertfald dyre end Leovinci mm.

Der er ting der taler for at jeg IKKE sælger, bla hvis den bliver hevet til
syn, så kan jeg jo altid montere den gamle udstødning eller hvis jeg skal
sælge hele MC'en på et tidspunkt er det ikke så tosset hvis den originale
potte følger med, eller hvad?

Hvad syntes I?

Mvh Thomas
SV650S

Fra : Moller

Dato : 27-01-03 17:23

> [...]
> sælge hele MC'en på et tidspunkt er det ikke så tosset hvis den originale

Som du selv nævner skal den på til syn... og omkring Salg vil det trække
ned i prisen (pga. syns problemer) , så jeg vil sige det er dumt at sælge
den. Du skal virkelig spinde guld på den hvis der skal være en grund til at
sælge.... og hva nu hvis det ik er til at finde en når du skal sælge din
maskine, så du ik kan syne den ???

VH
Lars Molnit

Fra : Janner

Dato : 27-01-03 18:56

Et originalt system kan ikke indbringe en bønne med mindre du er yderst
heldig ............ og ja' en dag kommer du til ærge dog over det ikke
længere er lige til at montere. Sælger du din scooter til en forhandler får
du ikke ekstra for der er monteret rabalder jern , så hellere sælge den med
originalt system.

/Jan

Cbr 929

Fra : Thomas Hjort

Dato : 27-01-03 19:38

"Janner" <jan@tjaaa.dk> skrev i en meddelelse

> Et originalt system kan ikke indbringe en bønne med mindre du er yderst
> heldig ............ og ja' en dag kommer du til ærge dog over det ikke
> længere er lige til at montere.

Hvad mener du med at det ikke er til at montere igen?

Mvh Thomas

Fra : Janner

Dato : 27-01-03 21:58

> Hvad mener du med at det ikke er til at montere igen?
>

> Mvh Thomas

Æhh den læste du sist lidt for hurtigt .......... altså skal jeg skære det
ud (det jo også madag *GG*) har man solgt systemet kan man jo ikke lige
længere montere det igen hvis man skulle få lyst eller brug for det *SS*

Hygge

Onkel

Fra : Armand

Dato : 27-01-03 20:58

Thomas Hjort <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en
> Jeg har hele det originale udstødningssystem til at ligge på loftet og
samle
> støv. Og jeg overvejer at sælge det, så kunne der jo blive råd til en
> fuldkåbe og lidt andet

Hele(!) systemet?
Mener du virkelig med begge forrør også?

Brugte udstødninger ligger og ruster stile op indefra uden
at man kan se det på det ydre kromlag :-|
Jeg har set mange originale udstødninger der efter genmontering ikke var
til at køre bagefter p.g.a. rust i luften, og som brændte helt af efter
den ½'e sæson!
Derfor kan der være god grund til at slippe det, imens det er i rimelig
god tilstand!

Men SV'eren har vist rustfri potte(?), og så er det argument jo tomt

> Der er ting der taler for at jeg IKKE sælger, bla hvis den bliver
> hevet til syn, så kan jeg jo altid montere den gamle udstødning

Dét burde man kunne dæmpe sig ud af på anden vis :-/
Er det et komplet-anlæg som den originale potte ikke passer på er det
tillige noget omstændigt at skifte sådan lige for et syn :-/

> ...........eller hvis jeg skal sælge hele MC'en på et tidspunkt er det
> ikke så tosset hvis den originale potte følger med, eller hvad?

Det argument bider det forrige i halen, eftersom at du snart kan komme
ud for at skulle syne i forbindelse med ejerskifte (fra modellens 5. år)
!

--
Armand.

Fra : Thomas Hjort

Dato : 27-01-03 21:11

> Thomas Hjort <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en
> samle
>
> Hele(!) systemet?
> Mener du virkelig med begge forrør også?

Ja. Hele møllen.

> [...]
> god tilstand!
>
> Men SV'eren har vist rustfri potte(?), og så er det argument jo tomt

Ja, den er rustfri.

> Dét burde man kunne dæmpe sig ud af på anden vis :-/
> Er det et komplet-anlæg som den originale potte ikke passer på er det
> tillige noget omstændigt at skifte sådan lige for et syn :-/

Dæmpe sig ud af :)? Jeg syntes ellers at folk der henvender sig her i
gruppen pga at de er trætte af støj fra deres larmepotte altid for at vide
at der ikke er noget at gøre....?

> Det argument bider det forrige i halen, eftersom at du snart kan komme
> ud for at skulle syne i forbindelse med ejerskifte (fra modellens 5. år)
> !

Det er en 2000'ner og jeg købte den i 2001. Dvs den skal synes i 2005 eller
2006?

Mvh Thomas

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 28-01-03 13:22

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Dæmpe sig ud af :)? Jeg syntes ellers at folk der henvender sig her i
> gruppen pga at de er trætte af støj fra deres larmepotte altid for at vide
> at der ikke er noget at gøre....?

mjaa det passer nu ikek helt.....der er ikke nogen måde at dæmpe en potte på
uden at miste effekt....

men skal den bare til syn kan man jo lige få drejet en prob med et lilel hul
i og sætte i mellem potte og forrør, så mister den en masse effekt og lyd og
kan derved gå lige igennem synet...også kan probben lige hives ud når synet
er klaret....man må bare indstille sig på at køre stille og roligt ud til
synshallen for der er ikke meget go i en cykel med en prob i.

Lasse
Mille
Ex CBR1000f synet med Cobra Full Race potte

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 29-01-03 16:44

Armand wrote:
> Men SV'eren har vist rustfri potte(?), og så er det argument jo tomt

Hmm Suzuki - Rustfri - Suzuki - Hmm Does not compute...

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 27-01-03 21:38

> [...]
skal
> sælge hele MC'en på et tidspunkt er det ikke så tosset hvis den

Behold den originale. Når du engang sælger, sætter du det originale på,
det hjælper på helhedsindtrykket at originaludstødningen er pæn og ny at
se på.

Den uoriginale udstødning kan du sælge for sig, der vil altid være et
marked.

Kenneth S

Fra : Michael K. S.

Dato : 27-01-03 21:50

On Mon, 27 Jan 2003 21:37:51 +0100, "Kenneth Sørensen"
<kso@REMOVE_THISkrak.dk> wrote:

> [...]
>se på.
>
>Den uoriginale udstødning kan du sælge for sig, der vil altid være et

Jeg kan kun være enig,på populære cykler som mange monterer tåbepotter
på vil der være mange orig. på markedet til relativt små
penge,mens aftermarkedet-potter/systemer kan være lidt penge
værd.Husker min CBR600 som jeg kunne få en helt ny org. potte til
(afmonteret da cyklen forlod forretningen) for 500,- og det er da også
det de fleste gør,tilbagekonverterer til org. system når cyklen skal
sælges og sælger derefter aftermarkedsystemet separat.

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:

Fra : Thomas Hjort

Dato : 27-01-03 23:32

"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> på vil der være mange orig. på markedet til relativt små
> penge,mens aftermarkedet-potter/systemer kan være lidt penge

SVJH monteres de fleste råbepotter som slipon, hvor den originale skæres
over og kan derfor ikke bruges igen.

Mvh Thomas

Fra : Thomas Hjort

Dato : 27-01-03 23:37

"Kenneth Sørensen" <kso@REMOVE_THISkrak.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Behold den originale. Når du engang sælger, sætter du det originale på,
> det hjælper på helhedsindtrykket at originaludstødningen er pæn og ny at

Det med helhedsindtrykket kan jeg godt se. Sammen med original farve osv.
Men hvis jeg stod i dag og skulle købe en MC og vidste jeg ville have en
råbepotte på ville det være en økonomisk fordel for mig at vælge en model
hvor det var lavet. Jeg brugte ca. 7000 kr. på Leovincien og de penge kunne
jo have været sparet.

Men alt i alt er det nok fornuftigt at gemme den gamle. Kan være køberen
ikke gider høre på larm, så det giver flere salgs muligheder hvis eller når
den engang skal sælges.

Mvh Thomas