Så fik jeg "nye" cykler
Fra : Pcman

Dato : 27-01-03 17:09

Så fik jeg endelig solgt Yamaha RD 350éren. Har ialt haft 3 af dem og har
været glad for dem alle. Så nu syntes jeg at det er tid for noget nyt.

En tur over broen i kassevognen og vupti, så stod der en gammel Honda 350 K
årg. 1972 og en Honda CB 550 årg 1979 i kassen. Hjemad det gik uden de store
problemer for nu skulle de "gamle" cykler i garagen og kigges nærmere på.
550éren går nok igennem syn uden videre, den er i øjeblikket kommet under
kærlig behandling, da den ikke er så pæn, men det bliver den! Motoren
spinder som en mis. Specielt efter at jeg har repareret hullerne i
udstødningen. Mangler lige at få den klodset op, så jeg kan pille hjulene
af, for at tjekke hjullejerne og bagbremsen. Forbremsen og alt det
elektriske er helt i orden. Jubii glæder mig allerede Håber da snart at
strejken i synshallerne er ovre...

Den gamle Honda 350ér er meget pæn. Den er lettere choppet, men den skal
have lavet strøm. Ledningerne hænger løst over det hele. Men da der kun er
bag og forlys samt bremselys, er det ikke så galt igen. Blot skal jeg lige
have konstateret at den lader på batteriet. Den starter men den ryger meget
på den højre cylinder, så jeg regner med i værste tilfælde at jeg skal åbne
motoren og skifte ringe i den. Ellers er der en god lyd i motoren. Håber en
justering af karb og tænding stopper dette. Den har heller ikke noget
speedometer. Er dette egentlig påkrævet ved syn?

Med venlig hilsen og en håndsbredde asfalt under dækkene til alle.

Jarl Olsen

--
Honda CB 550 1979
Honda 350 K 1972

Fra : Morten Juel

Dato : 27-01-03 17:35

Stort tilykke )

Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
Nissan Micra 1.2 Aut. <- Til salg
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-

Fra : Hekto

Dato : 27-01-03 20:08

In article <3e3559b6$0$83844$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
jarl.fjerndetteolsen@mail.dk says...

> Så fik jeg endelig solgt Yamaha RD 350éren. Har ialt haft 3 af dem og har
> været glad for dem alle. Så nu syntes jeg at det er tid for noget nyt.

La' nu vær'!!! Du har sikkert ødelagt alle gevind og knækket alle
skruer ... i flg. Armand! ;0) (sorry Armand! ... kunne ikke lade være!)
--
/Hekto

Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Armand

Dato : 27-01-03 21:58

Hekto <bs@MAPSONhekto.dk> skrev i en
> [...]
> >
> La' nu vær'!!! Du har sikkert ødelagt alle gevind og knækket alle
> skruer ... i flg. Armand! ;0) (sorry Armand! ... kunne ikke lade

Jup!
Hvorfor skulle han ellers skille sig af med hver af de to første - hvis
ikke at det var for at opgive og starte forfra?

--
Armand.

Fra : Pcman

Dato : 27-01-03 23:52

> Jup!
> Hvorfor skulle han ellers skille sig af med hver af de to første - hvis
> ikke at det var for at opgive og starte forfra?

LOL

Den første RD var fed. Den anden RD var fed, men havde ikke nogen papirer.
Den tredie RD var også fed og flot. Ingen af dem har virket forskruede og
meget er til at lave selv. Falder jeg en dag over en fin Yamaha RD 350, kan
det da godt være at jeg køber den igen. Jeg er absolut RD fan

Jeg har en gang haft en firtaktscykel før og jeg synes nu at det er tid
igen. Jeg har også lidt mere plads at rode på

Meen jeg må da indrømme at Hondaerne er lidt tungere og de har nok heller de
samme evner på små snoede veje, men firtakter er jo nok lidt mere egnet til
længere ture, som jeg håber på, at der bliver tid til i sommer.

Mange hilsner

Jarl Olsen
--
Honda CB 550 1979