LMC 490f
Fra : Stefan Jessen

Dato : 27-01-03 16:51

Hej

Er der nogen der ved hvor jeg kan finde oplysninger om en LMC model 490f ???
Udstyrs liste spec. osv.
jeg vil blive meget glad hvis nogen kan hjælpe mig...

Mvh Sbj

Fra : www.toyota-forum.dk

Dato : 28-01-03 18:26

"Stefan Jessen" <stefan.b.jessen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
???
> Udstyrs liste spec. osv.
> jeg vil blive meget glad hvis nogen kan hjælpe mig...

Prøv at kigge på http://www.lmc-caravan.dk

mvh
H.Hvidberg
---
www.toyota-forum.dk

Fra : Carsten Stage

Dato : 28-01-03 18:46

On Tuesday, January 28, 2003 6:26 PM [GMT+1=CET],
www.toyota-forum.dk <2yota@e-mail.dk> wrote:

> Prøv at kigge på http://www.lmc-caravan.dk

Den slap du for let over...

Der findes ikke oplysninger om omtalte model på LMC's danske eller tyske
sider. Men en tur på http://google.com -
http://www.google.com/search?q=lmc+490+f&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&btnG=Google-s%C3%B8gning&lr= -
gav flere hits.

Der er tale om en ikke ny model, og billeder finder du her:

http://www.klitcamp.dk/lmc490.htm

http://www.zatacaravan.se/Beg/LMC490-90/LMC490-90.asp

Måske ikke helt det der søges, men noget er der da...

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
Citer kun det du svarer på eller kommenterer - og gør det under det
citerede. Smid det væk, som du ikke direkte kommenterer. Det står

Fra : Stefan Jessen

Dato : 28-01-03 21:29

Tak For hjælpen "lidt er bedre end ingenting"

Mvh Sbj

Fra : Carsten Stage

Dato : 28-01-03 22:19

In news:UEBZ9.117$lY.88@news.get2net.dk,
Stefan Jessen typed:

> Tak For hjælpen "lidt er bedre end ingenting"

Ja, og så var der indbygget tip til, hvordan du selv kan søge oplysninger
næste gang - og finder du det ikke, så henvend dig blot igen.

Der var også et andet tip...

Det gik på hvordan du bedst citerer og besvarer indlæg - se nederst, i min
signatur...

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Stefan Jessen

Dato : 30-01-03 14:20

siger du at jeg ikke skal skrive "tak" eller hvad?

Mvh stefan.

Fra : T. Hartung

Dato : 30-01-03 17:14

> siger du at jeg ikke skal skrive "tak" eller hvad?

Nej det sagde han ikke - han oplyste dig pænt om hvorledes du selv kunne
søge efter oplysninger INDEN du bruger NG - og hvorledes man svare på en
tråd - altså god netetikette - se under Stages underskrift - alt sammen kun
for at gøre det lettere for os alle at bruge nettet.

et eksempel herpå er tråden med køleboxe - hvis det irelevante ikke slettes
der mem blot bygges på - så bliver det helt uoverskueligt.

www.google.com er en fremragende søgemaskine hvor næsten alt kan findes -
her er det godt at starte med at søge inden man ryger til NG.

mvh
T. Hartung

Fra : Carsten Stage

Dato : 30-01-03 17:28

On Thursday, January 30, 2003 5:13 PM [GMT+1=CET],
T. Hartung <torben.hartung@noSPAMmail.dk> wrote:

> Nej det sagde han ikke - han oplyste dig pænt om hvorledes du selv
> kunne søge efter oplysninger INDEN du bruger NG - og hvorledes man
> svare på en tråd - altså god netetikette

Tak...

Det er det komplette citat af tidligere indlæg i tråden, under det der
svares på, der støder.

At der spørges i gruppen, inden søgning andetsteds generer mig ikke. Mit
svar var blot ment som en håndsrækning, der skulle lede opmærksomheden i
retning af de fine muligheder som Google tilbyder.

Stefan, jeg sender et svar på det sidste indlæg, som du også svarede på - så
kan du sammenligne mit og dit, og se hvad det er jeg mener. ;)

FUT til dk.admin.netikette, hvor denne netikettedebat hører hjemme. Det
betyder, at svar på dette indlæg havner i dk.admin.netikette, med mindre at
man aktivt forhindrer det.

Se meget gerne http://usenet.dk for nærmere om hvordan man bedst bruger
nyhedsgrupperne.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Hans Jørgen

Dato : 30-01-03 20:39

"Stefan Jessen" <stefan.b.jessen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> siger du at jeg ikke skal skrive "tak" eller hvad?
>
> Mvh stefan.

Hej Stefan
Ja det er ikke så nemt, man føler måske hurtigt man som ny her får ørene i
maskinen, men for det meste er det faktisk venligt ment.
Ud over det er nyhedsgrp lidt anderledes end forskellige forums, i
nyhedsgrupperne skal man helst ikke træde ved siden af, så får men det
straks at vide.

Bortset fra det, har i superbrugere af nyhedsgrp tænkt over at I faktisk kan
jage folk væk? med jeg ved ikke hvad. Spændende fra citatteknik (hvor pokker
skulle man vide det fra når man blot lige vil stille et enkelt spørgsmål,
til til tider næsten nedværdigende svar. Til sidst sidder der for pokker kun
10 mennesker tilbage der bare "kan det der".
Nej det sidste her er ikke et surt opstød, men måske et oplæg til lidt
debat.

vh Hans Jørgen

Fra : www.toyota-forum.dk

Dato : 30-01-03 21:00

> [...]
> 10 mennesker tilbage der bare "kan det der".
> Nej det sidste her er ikke et surt opstød, men måske et oplæg til lidt

Se det er rigtigt, første gang jeg skrev her i NG fik jeg straks haglet ned
over mig om citatteknik og en masse andet, hvilket jeg fik en mindre debat
omkring dengang, det er sikkert venligt men, men hvis nu en bruger kun er
her få gange for at skrive kan det vel ikke gøre så meget om det følger
RETNINGSLINIERNE (som de jo kun er) 100%, det er straks noget andet hvis nu
at personen skriver meget i GR.

Mvh
H.Hvidberg
-----
www.toyota-forum.dk

Fra : Carsten Stage

Dato : 30-01-03 21:39

In news:3e3984cd$0$179$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
www.toyota-forum.dk typed:

> Se det er rigtigt, første gang jeg skrev her i NG fik jeg straks
> haglet ned over mig om citatteknik og en masse andet, hvilket jeg fik
> en mindre debat omkring dengang,

Så galt var det nu ikke Heine. Andreas gav dig et par ord med på vejen - og
efter et par indlæg endte det med, at han skrev at folk som dig, der gerne
ville gøre det rette, ville han gerne se flere af i nyhedsgrupperne.

Men det er rigtigt, at de henvisninger/vejledninger der ses fra tid til
anden, ikke er gode nok. Omvendt er der en klar tendens til at nogle absolut
ikke kan tåle at blive vejledt - straks tales der aggressivt om
"netbetjente" og at "det bestemmer du ikke", helt i strid med der ligger bag
vejledningen.

> ... kan det vel ikke gøre så meget om det følger
> RETNINGSLINIERNE (som de jo kun er) 100%, det er
> straks noget andet hvis nu at personen skriver meget i GR.

Nja, Retningslinierne er ikke som lovgivning - og alligevel!

Net-etiketten og dermed retningslinierne, er en "Emma Gad's Takt og Tone for
Internet-brugere", og ikke - som mange fejlagtigt tror - et regelsæt man kan
overholde eller ej.. At overtræde den er ikke som at køre 130 på motorvejen,
men som at klø sig bagi lige før man giver hånd. På http://usenet.dk kan du
læse de /uskrevne/ regler for god usenet-opførsel.

Om man er ny eller gammel på usenet (nyhedsgrupperne) burde egentlig ikke
gøre nogen forskel. Du vil heller ikke som ny chauffør, med netop bestået
køreprøve, begynde at belære alle andre om, hvordan de skal køre - og gør du
det, så ender det galt.

FUT: dk.admin.netikette hvor denne debat hører hjemme - hvilket betyder at
svar på dette havner i nyhedsgruppen dk.admin.netikette, med mindre at man
aktivt forhindrer det.

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Arne Keller

Dato : 30-01-03 21:47

On Thu, 30 Jan 2003 20:39:04 +0100, "Hans Jørgen"
<hjh@(slet)campingstuff.dk> wrote:

> [...]
>Ud over det er nyhedsgrp lidt anderledes end forskellige forums, i
>nyhedsgrupperne skal man helst ikke træde ved siden af, så får men det

En del spørgsmål fra nye brugere kan altså virke lidt mærkelige, enten
spørges der om noget som man med meget simple midler kunne have fundet
selv. Hvis man søger på camping på en søgemaskine kan man finde ret
meget
Andre bliver straks fornæemede hvis de ikke får det svar de havde
forventet sig, andre igen skriver spørgsmål som ingen kan svare på
fordi halvdelen af informationen stadig sidder inde i spørgerens
hoved.

Da jeg for mange år siden begyndte at anvende usenet fulgte jeg de råd
jeg fik da jeg læste om usenet, nemlig at lytte med i gruppen nogle
uger før jeg begyndte at skrive selv, jeg havde så lært lidt om dem
som skrev i gruppen og hvordan omgangstonen var.

Præcis som når jeg kommer ind i et rum hvor en lille gruppe mennesker
står og taler, så forsøger jeg at nærme mig gruppen og høre hvad de
taler om, når jeg har forstået det blander jeg mig hvis jeg har noget
fornuftigt at spørge om.

Andre vælger at sparke døren op og råbe deres spørgsmål uanset at der
er en samtale igang, hvem mon får det pæneste svar.
Man kan vel forvente sådanne svar:
Vi står lige og taler ?
hold kæft ?
vi gider ikke tale med dig.
Find selv ud af det ?

> [...]
>10 mennesker tilbage der bare "kan det der".
>Nej det sidste her er ikke et surt opstød, men måske et oplæg til lidt

Jeg tror at normalt ordentlig opførsel fra både spørger og den som
svarer er fornuftigt.
Et antal spille regler når flere skal "tale" sammen er vel også
fornuftigt ?
Jeg ser inegen generelle problemer i hvordan tonen er i denne gruppe,
jeg mener også at de fleste nye som spørger fornuftigt får et
fornuftigt svar.

Der er ingen som kan forlange et fuldstændigt høfligt og
gennemarbejdet svar på noget som helst, man kan bare håbe, ofte sker
det faktisk. Jeg bruger min sparsomme fritid på at hjælpe andre i
andre grupper, ingen behøver at være taknemmelig for det, men jeg
bestemmer altså selv hvornår og hvad jeg gider svare på.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : T. Hartung

Dato : 30-01-03 22:26

"Arne Keller" <arne@kellernet.org> skrev i en meddelelse

> [...]
> andre grupper, ingen behøver at være taknemmelig for det, men jeg
> bestemmer altså selv hvornår og hvad jeg gider svare på.

ja og når man så svare, så viser det sig til tider at være ren tidspilde -
det viste tråden vignette sig at være - så bliver man lidt ............

mvh
T. Hartung

Fra : Carsten Stage

Dato : 30-01-03 17:32

In news:3e36f3e5$0$83847$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Carsten Stage typed:

Fra : Stefan Jessen

Dato : 31-01-03 16:06

Hold da op, tænk at i gider og bruge så meget tid på at brokke jer over at
jeg spørger om nogen vil være søde og hjælpe mig. Jeg HAR prøvet google og
alle mulige andre søgemaskiner men da der er så mange resultater og man skal
side i lang tid at søge på de sider man har fundet, efter en bestemt model.
OG så spurgte jeg jer om der var nogen der havde nogen gode link til netop
den model jeg søgte. Der var en med et godt link og jeg sagde tak. Så prøv
lige at slap af Tænk hvis det var JER der spurgte og fik en hel bunke møj i
hovedet et par dage efter. så hvis i ikke har nogen link eller ved hvor jeg
kan finde noget så lad dog være med at skrive. er det måske svært at
forstå???

Mvh Stefan.

Fra : T. Hartung

Dato : 31-01-03 18:16

> Hold da op, tænk at i gider og bruge så meget tid på at brokke jer over
at..

næ hov stop lige lidt - der er bestemt ingen der brokker sig over at du
spurgte - du fik en venligt svar + et lille hint om hjælp til selv hjælp
samt hjælp/råd til lidt netetik til vidre færden på Usernet - men hvem var
det så der startede alt dette her - jo han skev lidt tvært :

### siger du at jeg ikke skal skrive "tak" eller hvad?

Mvh stefan. ##

se det startede vist alt dette ....

Den hjælp der blev ydet blev negativt opfattet som en revselse istedet - man
bliver vel efterhånden også træt af at hjælpe hvis alle de leverede
hints/råd/vejledning giver sure miner.

Der leveres mange gode gratis hints på nettet - de ydes af folk der gerne
vil hjælpe andre - og det ganske gratis - når så ovenstående sætning eller
denne:

## Tak, tak, tak.
Jeg har styr på vignette-regler og priser. Syntes bare det var dybt godnat
at købe en vignette for at køre de få km........ ##

altså det er bare for sjov - ja så er det det er svært at finde glæden ved
at hjælpe andre.

mvh
T. Hartung

Der gerne vil glæde og hjælpe alle - alt det jeg magter og evner, men kun
når det bliver værdsat !!!

Fra : Sparvath [8210]

Dato : 31-01-03 18:27

"T. Hartung" <torben.hartung@noSPAMmail.dk> skrev i en meddelelse
> "Stefan Jessen" <stefan.b.jessen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
[klip]

> [...]
> at købe en vignette for at køre de få km........ ##
>
> altså det er bare for sjov - ja så er det det er svært at finde glæden ved

[klip]

Hej Torben og andre venlige, hjælpsomme sjæle.
Jeg er ked af, at du opfattede det sådan. Det skrevne ord mangler nuancerne.
Det blev skrevet lissom når man sidder ved bordet og bliver spurgt, om man
vil ha' lidt mere vin. Jo tak, ½ glas. Når der så bliver hældt op siger man
(jeg) "tak, tak" for at markere, at der er nok i glasset.
På samme måde i vignette-tråden: Dit første svar var klart og entydigt ...
lige hvad jeg gik efter.
Jeg var ganske TAKnemmelig for hjælpen.

ivan, århus

Fra : T. Hartung

Dato : 31-01-03 18:45

"Sparvath [8210]" <ivan.sparvath@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> ivan, århus

... og hermed er alt i orden det er glemt for evigt -det gider vi ikke
træde mere i Det er fredag, weekend, og et ½-glas rødvin ja TAK TAK
TAK - mange tak - god weekend til alle og spørg bare løse - det er trods alt
sjovt at hjælpe når man kan

mvh
T. Hartung

der siger god weekend til Ivan og alle andre i hele verden )

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 03-02-03 21:29

> "T. Hartung" <torben.hartung@noSPAMmail.dk> skrev i en meddelelse
> [klip]

Jamen, når jeg sidder og tænker på, hvor mange penge vi bruger på en
campingtur, også beklager sig over, at man har en udgift det svarer til to
is, eller et par kolde øl, se det synes jeg er dybt godnat.

Jeg mener, hvor lidt vi end mener, at det er åndsvag eller "dybt godnat" så
er reglerne jo, at vi skal have vignetterne på, visse stederi Europa, så
betal dog dette, forholdsvis latterlige beløb, og vær glad for, at man er på
en god ferie med en god samvittighed.

Fra : sogs

Dato : 04-02-03 09:09

Karl-Heinz Hansen og før det .....
wrote:

> [...]
> stederi Europa, så betal dog dette, forholdsvis latterlige beløb, og
> vær glad for, at man er på en god ferie med en god samvittighed.

Meget enig, hele tilværelse er som en tur med rumfærgen - brændstoffet,
pengene der fyres af - og en gang imellem skal der spares -
Især for en børnefamilie fosser pengene til alle verdenshjørner og vi bliver
i stille stunder næsten svimle.
Filosofisk må man glæde sig over omsætningen - evnen til at holde det hele i
gang.
Det værste der ku ske i samfundet var at alle holdt op med at bruge penge.
Men derfor skal man ikke afskære sig fra at spare - eller ha fingeren på
pulsen, så man kan vælge kønneste vej, bedste udstyr, eller bolig - inden
for de rammer man nu har.
Gammel historie om samlere og spredere, små ting der afslører gemyttet. Vi
har et familiemedlem der holdt sin 50 års dag på kineseren alene med sønnen,
idet fødselsdagsbarnet spiste for en krone hvis man fremviste ID. Man er
ikke nærig, men vælger bare sine udgifter med omhu. Han kommer f.eks altid
med fremragende rødvin til vores hyggestunder, og så får det hele næsten et
forsonende skær. 60 års dagen afventes med spænding

Nu handler det om vignetter - en ven gjorde opmærksom på, at når de kørte
til Frankrig købte de altid hos FDM - en til en uge, til nedturen, og en
mere til en uge, beregnet til hjemturen. Ingen grund til at købe 1 mds
vignetten da der ikke var behov for den når de var nede i området. Brugte
rigelig med penge endda -

Vi køber også fisketegnet, selv om vi aldrig fisker, eller hvis det sker, så
enten ikke fanger noget, eller sætter fisken ud igen fordi de er så søde.
Går ud fra at vignetten går til at betale "aflad" - for flere motorveje,
huller i ozonlaget, eller sådan noget - Er det for katolsk ?

mvh sten

Fra : PHK

Dato : 05-02-03 12:29

"Karl-Heinz Hansen" <karlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen, når jeg sidder og tænker på, hvor mange penge vi bruger på en
> campingtur, også beklager sig over, at man har en udgift det svarer til to
> is, eller et par kolde øl, se det synes jeg er dybt godnat.

Hvor får du den pris fra?

> [...]

> betal dog dette, forholdsvis latterlige beløb, og vær glad for, at man er

Altså betal - uanset om man, i henhold til reglerne, skal bruge det eller
ej?

--
_
|_|

Fra : Carsten Stage

Dato : 31-01-03 20:47

In news:Fbw_9.83$uN4.62@news.get2net.dk,
Stefan Jessen typed:

> Hold da op, tænk at i gider og bruge så meget tid på at brokke jer
> over at jeg spørger om nogen vil være søde og hjælpe mig.

Hold da op! Tænk at der er nogle der gider bruge tid på at hjælpe folk - der
til gengæld ikke gider sætte sig ind i, hvordan, og ikke mindst hvorfor
usenet er som det er! Tænk at der er nogle der gider bruge tid på at hjælpe
folk på rette spor, så usenet bliver ved med at være *stedet* hvor man let
og hurtigt kan debattere det der har ens interesse og finde de oplysninger
man savner - trods at man igen og igen moder negative kommentarer fra folk
som har fået den ønskede hjælp, men som ikke vil forstå at de råd der gives,
har en baggrund i, hvad usenets brugere gennem mange år har fundet ud af
virker bedst.

> Jeg HAR
> prøvet google og alle mulige andre søgemaskiner men da der er så
> mange resultater og man skal side i lang tid at søge på de sider man
> har fundet, efter en bestemt model.

Det svar jeg gav dig kostede vel omkring 30 sekunder på start og søgning på
Google!
Men jeg bruger da gerne "lang" tid på at hjælpe de stakler hvis tid ikke er
til det :(

> OG så spurgte jeg jer om der var
> nogen der havde nogen gode link til netop den model jeg søgte. Der
> var en med et godt link og jeg sagde tak.

Fint nok. Det er ikke alle som tænker på, at den som hjælper er glad for den
lille bemærkning.

> Så prøv lige at slap af
> Tænk hvis det var JER der spurgte og fik en hel bunke møj i hovedet
> et par dage efter.

Der er ingen her der har fået en bunke møj i hovedet! Det skulle da lige
være det, at du giver udtryk for ligegyldighed overfor den måde usenet (der
lige har skaffet dig noget af det du manglede) virker og bruges på!

Vi har alle været nye her - forskellen er bare at da jeg på grund af
manglende kendskab til usenet, fik en henstilling/vejledning så undersøgte
jeg hvad der stod på http://usenet.dk og fulgte anbefalingerne - og var glad
for at blive ledt på vej, hvor andre sætter sig på tværs!

> så hvis i ikke har nogen link eller ved hvor jeg
> kan finde noget så lad dog være med at skrive. er det måske svært at
> forstå???

Er det så svært at forstå, at de "anbefalinger" der gælder ved brug af
usenet er baseret på konkrete erfaringer opsamlet gennem faktisk brug og
debat om, hvad der er bedst.

Prøv med en positiv attitude i stedet for ignorance!

FUT: dk.admin.netikette hvor denne debat hører hjemme. Det betyder at svar
på dette automatisk havner i dk.admin.netikette med mindre at man aktivt
forhindrer det.

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Carsten Stage