MC til bykørsel i København
Fra : Sune

Dato : 27-01-03 16:24

Hejsa

Jeg kigger efter en brugt MC til at køre småture i KBH med. Jeg har en
ide om at en lille offroader er sagen, men er lidt i tvivl. Hvilke
modeller vil i forslå? når man ikke kender de forskellige modeller er
det svært at lede på brugtmarkedet. Er der forøvrigt forskel på
priserne på brugtmarkedet om du køber nu i vintertiden eller til
forår?

Fra : Moller

Dato : 27-01-03 16:35

> [...]
> det svært at lede på brugtmarkedet. Er der forøvrigt forskel på
> priserne på brugtmarkedet om du køber nu i vintertiden eller til

Prisforskellen er minimal... og nærmest lig nul når det drejer sig om
små billige maskiner.

Men som alm. transport æsel, til byen... og 1-2 gange årligt længere
ture.. samt stadig lidt sjov i weekenden..

Så er en Suzuki GS500 nok det mest prisfornuftige man kan nærme sig...
den er ikke vildt forskruet som RD'er, GSX-R 250'er osv.. og så længe den
tidligere ejer har husket sine olieskift + kædesmøring, så kan den jo næsten
køre til verdens ende :)

Modellen kan findes fra omkring 20kilo op til nyprisen omkring
45-50kilo....

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi... som for skiftet olie samtidig med dækskift :) eller
hvis man går og keder sig.
Suzuki GSF 1200 S

Fra : Hekto

Dato : 27-01-03 20:06

In article <3e3551b3$0$13480$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, news@molnit.com
says...

> [...]
> køre til verdens ende :)
>
> Modellen kan findes fra omkring 20kilo op til nyprisen omkring

Suzuki Savage er blevet udnævnt til en af de bedste 'comuter-bikes'.
Jeg synes også selv at den er glimrende. Afslappet kørestilling, og
ikke så mange gearskift. Pigerne vender sig også .... sååååååhhhh!

--
/Hekto

Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Armand

Dato : 27-01-03 20:22

Sune <sunemiltersen@hotmail.com> skrev i en

> [...]
> det svært at lede på brugtmarkedet. Er der forøvrigt forskel på
> priserne på brugtmarkedet om du køber nu i vintertiden eller til

Alt efter din (begrænsede?) brug, og det KBH'ske gadenets beskaffenhed
er en lille off-roader fin: De er letkørte og velaffjedrede, samt mere
velegnede at montere en bagagebærer på end mange moderne sportsmaskiner!
125 ccm's etcylindrede totaktere koster ned til 10.000,- og i modsætning
til større modellers sæson-udsving i prisen, er dé dyrest om vinteren og
billigere om foråret ; men i det prisleje er det peanuts vi snakker om!

--
Armand.

Fra : KubikH

Dato : 27-01-03 21:18

> [...]
> til større modellers sæson-udsving i prisen, er dé dyrest om vinteren og
> billigere om foråret ; men i det prisleje er det peanuts vi snakker om!

Hej
Hvis du bare skal bruge den som "Byknallert", kan du lige så godt købe en
"Spritny" Geely 150 cc."Grand Puma"
Firetakts motor, støbte fælge, ser nogenlunde ud, og koster UNDER 10 kilo
Helt ny.
det gøres nok ikke billigere.
Jeg har sat mig i hovedet at jeg skal have sånt en, så jeg kan aflaste min
trofaste voldtunede MZ TS 150
Niels

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 28-01-03 08:16

Enig - Det er vigtigt med så høj og oprejst position som muligt for
bedst muligt overblik.

> Hvis du bare skal bruge den som "Byknallert", kan du lige så godt købe
en
> "Spritny" Geely 150 cc."Grand Puma"

Det er godt nok billigt - men den umiddelbare kvalitet af de maskiner
der var udstillet i støvring passer sikkert også godt til prisen.

Nu er image jo ofte ret vigtigt for en motorcyklist og både en lille
offroader og omtalte geely ligger nok mere lige for end at foreslå en
scooter.

Jeg har kørt godt 50000km på min 150ccm aprilia leonardo siden 98,
hvoraf langt det meste har været i københavn. Det gør den godt. I
bykørsel er sådan en vario med rem træk ikke helt dum ...

--
/Anders Majland Denmark DMCN# 305
/Aprilia Leonardo 150 '98 - WinterPendlerStile

Fra : Sune

Dato : 30-01-03 04:58

"Anders Majland \(Replace DOT with . in address for reply by email\)" <AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in message news:<b15b08$ks2$2@sunsite.dk>...
> [...]
> hvoraf langt det meste har været i københavn. Det gør den godt. I
> bykørsel er sådan en vario med rem træk ikke helt dum ...

Jamen i skal alle have tusinde tak for rådene....nu skal jeg bare have
fundet mig en offraoder. Det svære bliver at ramme "stilen" f.eks. kan
jeg ikke døje de røde og lilla udgaver. Så er du derude og har en sort
el. evt mørkeblå til salg så mail mig gerne. Den skal helst ikke være
over 250 cc.

/sune

Fra : Mads Lund

Dato : 30-01-03 11:26

> [...]
> jeg ikke døje de røde og lilla udgaver. Så er du derude og har en sort
> el. evt mørkeblå til salg så mail mig gerne. Den skal helst ikke være

Pjat med dig. Nu skal du høre hvad der er bedst for dig

Til det brug skal man have en KTM620 i motard trim, den vil være så perfekt
og sjov i at du vil tage en 10km omvej hver gang du skal køre en tur. Prisen
er selvfølgelig lidt højere men det bliver dit smil garanteret også. Det
eneste lille problem er at du nok mister kørekortet allerede den første uge.
Så fat www.mobile.de og find sådan en svend.

spøg til side, hvis jeg skulle bruge en byknallert så blev det en motard
eller streetfighter, men du kan jo også købe en fin offroader og så bygge
dem om til motard. (bare sætte nogle gade brugelige dæk på)

Mads Lund
YZ426, der sagtens kunne bruges til den slags.

Fra : Armand

Dato : 30-01-03 16:43

Mads Lund <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en

> spøg til side, hvis jeg skulle bruge en byknallert så blev det en
> motard...

Jup!
Yamaha TDR250 er ikke blevet nævnt endnu, men det er den så nu
Men prisen? :-/

--
Armand.

Fra : Mads Lund

Dato : 30-01-03 17:31

> Jup!
> Yamaha TDR250 er ikke blevet nævnt endnu, men det er den så nu
> Men prisen? :-/

Neeeej, Armand, jeg mente en rigtig motard

Omend en nøgen gsxr1100 med frø øjne også ville være et godt bud

Mads Lund
Ninja9RT, alt andet end et fornuftigt bykøretøj

Fra : Jes Vestervang

Dato : 31-01-03 01:00

Mads Lund wrote:

> Neeeej, Armand, jeg mente en rigtig motard
>
> Omend en nøgen gsxr1100 med frø øjne også ville være et godt bud

Og lige lidt ekstra tænder bagi hvis man alligevel er ligeglad med pappet :-

> Mads Lund
> Ninja9RT, alt andet end et fornuftigt bykøretøj

Ja, den kan jo ikke engang køre

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506

Fra : Armand

Dato : 31-01-03 20:27

> Neeeej, Armand, jeg mente en rigtig motard

Jup - Motortosse, som du er!

Men TDR'eren falder også fint indenfor spørgerens behov.
Dine ekstremistiske udtalelser mindede mig blot om dens eksistens!

--
Armand.