|
| RMA Fra : Jimmy |
Dato : 27-01-03 16:25 |
|
Hej
Jeg er ved at programmere et RMA-system.
Er der nogen der kan forklare, om RMA typisk har sin egen løbenummer-serie?
Det letteste er at give den et løbenummer i ordre-serien, men dette er måske
ikke hensigtsmæssigt?
Mvh
Jimmy
| |
Nico de Jong (27-01-2003)
| Kommentar Fra : Nico de Jong |
Dato : 27-01-03 21:40 |
|
"Jimmy" <nyhedsgruppe@get3_erstat_3_med_2.dk> skrev i en meddelelse
news:lbcZ9.40$an1.25@news.get2net.dk...
> Hej
>
> Jeg er ved at programmere et RMA-system.
>
> Er der nogen der kan forklare, om RMA typisk har sin egen
løbenummer-serie?
>
> Det letteste er at give den et løbenummer i ordre-serien, men dette er
måske
> ikke hensigtsmæssigt?
Jeg går ud fra at det er til PC'er, tilbehør, reparationer, o.l.
Efter min mening skal det ikke ind i noget ordresystem direkte, da det jo
tit sker at en reparation ikke bliver til noget. Dermed har du så et RMA
nummer ude at svæve. Det burde også være sådan at der, når en RMA er
færdigbehandlet (reparation fuldført), er en reference til fakturanummer.
Det kan jo også være sådan, at en RMA sker på noget der stadigvæk er under
garanti. Så er det jo slet ikke en ordre, men et forbrug af løsdele.
Just my five pennies worth
Nico
| |
Jimmy (28-01-2003)
| Kommentar Fra : Jimmy |
Dato : 28-01-03 08:53 |
|
"Nico de Jong" <nico@IGNOREfarumdata.dk> wrote in message
news:IeqZ9.8$OX.0@news.get2net.dk...
> "Jimmy" <nyhedsgruppe@get3_erstat_3_med_2.dk> skrev i en meddelelse
> news:lbcZ9.40$an1.25@news.get2net.dk...
> > Hej
> >
> > Jeg er ved at programmere et RMA-system.
> >
> > Er der nogen der kan forklare, om RMA typisk har sin egen
> løbenummer-serie?
> >
> > Det letteste er at give den et løbenummer i ordre-serien, men dette er
> måske
> > ikke hensigtsmæssigt?
>
> Jeg går ud fra at det er til PC'er, tilbehør, reparationer, o.l.
Jojo.
> Efter min mening skal det ikke ind i noget ordresystem direkte, da det jo
> tit sker at en reparation ikke bliver til noget. Dermed har du så et RMA
> nummer ude at svæve.
Det er vel ikke noget problem. Så angiver man jo blot at RMA er overstået
idet der ikke blev foretaget noget.
At det så vil påvirke en statistik baseret på antal RMA-numre uheldigt er en
anden snak.
> Det burde også være sådan at der, når en RMA er
> færdigbehandlet (reparation fuldført), er en reference til fakturanummer.
Det skal der være alligevel.
Reperatøren skal have den oprindelige ordre at hænge den op på så han ved om
der er garanti på.
> Det kan jo også være sådan, at en RMA sker på noget der stadigvæk er under
> garanti. Så er det jo slet ikke en ordre, men et forbrug af løsdele.
Det er stadig en RMA.
Det jeg søger er primært om RMA skal have egen nummerserie eller blot
fortlæbende numre fra det almindelige bestillingssystem.
Jeg har fået forslag på begge når jeg har hørt men kan ikke overskue
konsekvenserne af det sidste.
mvh
JImmy
| |
|
|