Musik fra håndbold klip
Fra : Brian

Dato : 27-01-03 15:46

Hejsa

Jeg så lidt håndbold den anden dag hvor de til sidst i programmet spillede
et stykke musik, som underlægning til en gammel kamp mod svenskerne.

Jeg har hørt den ved andre lejligheder før, men jeg har stadig ikke fundet
ud af hvad den hedder.

En der har en idé til hvilken jeg mener ?
Ved godt det er umuligt hvis man ikke lige så programmet

--
Hilsen Brian

Fra : .Kody

Dato : 27-01-03 16:21

"Brian" <Brian@post5NOSPAM.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Jeg så lidt håndbold den anden dag hvor de til sidst i programmet spillede
> et stykke musik, som underlægning til en gammel kamp mod svenskerne.

Det er vist noget U2

..Kody

Fra : Brian

Dato : 27-01-03 16:53

..Kody wrote:

> Det er vist noget U2

Nej, det tør jeg godt afvise det var. Det var mere hen i en symfoni retning
--
Hilsen Brian

Fra : Steam80

Dato : 28-01-03 21:51

Hejsa...

Så tilfældigvis det klip du snakker om.. og kender tilfældigvis "sangen" :)

Skulle være med nogen der hedder Carmina Burana - O fortuna

Er ikke helt sikkert på "gruppen" men titlen skulle være god nok...

Den er blevet brugt til utallige formål og div. film...

Mvh.

Søren

Fra : Lars Rindsig

Dato : 28-01-03 22:19

Steam80 wrote:

> Så tilfældigvis det klip du snakker om.. og kender tilfældigvis "sangen" :)
> Skulle være med nogen der hedder Carmina Burana - O fortuna
> Er ikke helt sikkert på "gruppen" men titlen skulle være god nok...

Det er ikke nogen gruppe. _Carmina Burana_ er et korværk af
komponisten Carl Orff, og bygger på et middelalderligt manuskript, der,
så vidt jeg ved, beskæftiger sig med død og undergang, og derfor er det
et meget dramatisk værk. ("O Fortuna" er formentlig navnet på en af
satserne - jeg kender ikke stykket specielt godt).

> Den er blevet brugt til utallige formål og div. film...

Ja, det må siges.

Spørgeren kan sikkert få at vide, hvad den ultimative indspilning af
_Carmina Burana_ er, inde i dk.kultur.musik.klassisk

Lars