Anders og Kirsten-sagen i Norge
Fra : Dan Kaufmann

Dato : 27-01-03 14:18

Hende Kirsten der var så meget snak om her i Gruppen fandtes virkelig,
jeg kopierer et indlæg om det:

Hejsa,
Dan

Emne:Re: Om nettsted og nettsjikane.

Fra : Andreas Falck

Dato : 27-01-03 14:43

Dan Kaufmann <dan_kaufmann@hotmail.com> skrev:

> Hende Kirsten der var så meget snak om her i Gruppen fandtes
> virkelig,
> jeg kopierer et indlæg om det:

Og hvad skulle dette lige have med denne gruppes emne at gøre?

Se min hjemmeside om Skabelsen og Syndfloden:
http://syndflod.dk ** Nu også med debatforum **

Fra : Dan Kaufmann

Dato : 27-01-03 22:28

"Andreas Falck" <dewnull@nullspam.invalid> wrote in message news:<b13d21$ns2$2@dknews.tiscali.dk>...

> Og hvad skulle dette lige have med denne gruppes emne at gøre?

Okey-dokey, troede bare i var interesserede når i har diskuteret det så meget:)

--
Hejsa,
Dan Kaufmann

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 28-01-03 01:58

"Dan Kaufmann" <dan_kaufmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Andreas Falck" <dewnull@nullspam.invalid> wrote in message

> Okey-dokey, troede bare i var interesserede når i har diskuteret det så
meget:)

"Dødens Gab": Titlen giver nu helt ny utilsigtet ordspilsmæssig mening, også
på engelsk?

"YAWN!" (Temamusik i crescendo....)

Anders Peter Johnsen

Fra : Dan Kaufmann

Dato : 28-01-03 15:58

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> wrote in message news:<3e35d5b2$1$148$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> "Dan Kaufmann" <dan_kaufmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> meget:)
>
> "Dødens Gab": Titlen giver nu helt ny utilsigtet ordspilsmæssig mening, også
> på engelsk?

Ja du har ret, der var ikke meget nyt i det alligeveller. Den norske
kvinde indrømmede selv i dag at hun havde fået galt fat på et eller
andet, og det havde jeg så også. Sorry.:(

Men det var sgu da en fed film. Dog ikke så fed som Grease.:)

Fra : Villy Dalsgaard

Dato : 27-01-03 23:09

> Dan

Der lugter af mosegris

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 28-01-03 20:56

"Villy Dalsgaard" <tveddle@deedle.dk> skrev i en meddelelse

> "Dan Kaufmann" <dan_kaufmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Der lugter af mosegris

Ja, når "nye brugere" (med hotmailadresser, hvis de overhovedet er gyldige)
med jævne mellemrum dukker op for at påstå at "Kirsten Johansen" er ægte
uden på nogen måde at dokumentere det og åbenbart lige bekvemt overser
Mosegaards egne indrømmelser af at stå bag denne romanfigur, så virker det
jo lissom ret oplagt hvem vi har med at gøre...

(Vanen tro går der nu ca. fem minutter, så kommer "Jens Bruun", og skælder
mig ud for at "søge at blive berømt på grund af Mosegaards chikane" og
anklager mig for selv at være et Mosegaard-alias, sådan som han jo plejer,
når jeg tager mig den frihed at besvare disse temmeligt perfide løgne om
mig. Bare vent og se.)

Anders Peter Johnsen

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-01-03 21:01

Anders Peter Johnsen <anderspj@mail.dk> skrev:

[ ... ]
> [...]
> som han jo plejer, når jeg tager mig den frihed at besvare disse
> temmeligt perfide løgne om mig. Bare vent og se.)

Jamen er du da ikke det? Er det ikke derfor at du altid svarer i en
Mosegaard-tråd? LOL

Den rigtige anvendelse forøger risikoen for at graden af
misforståelser bliver væsentlig reduceret

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-01-03 09:37

> Jamen er du da ikke det? Er det ikke derfor at du altid svarer i en
> Mosegaard-tråd? LOL

Tak for hjælpen, Andreas.

--
-Jens B.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 29-01-03 14:23

> "Andreas Falck" <dewnull@nullspam.invalid> wrote in message

> Tak for hjælpen, Andreas.

Forudsigelsen holdt vist?

Jeg tror også lige du overser Andreas' ironiserende "LOL"-markering?

Anders Peter Johnsen

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 29-01-03 21:40

Anders Peter Johnsen wrote:
> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev

> Forudsigelsen holdt vist?
>
> Jeg tror også lige du overser Andreas' ironiserende "LOL"-markering?

Jeg tror nærmere, at du ikke fatter Jens' sarkasme.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 30-01-03 00:39

"Kevin Edelvang" <barok@DETTE.skal.fjernes.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror nærmere, at du ikke fatter Jens' sarkasme.

Okay, dèt kan så være: Jens har gentagne gange skældt mig ud af ovennævnte
årsager, når jeg netop - i min personlige "æres" interesse - ikke gider at
høre på beskyldninger om affærer med, besvangrelser af eller endda
"selvmordsmotiverende udtalelser" til en fiktiv romanfigur, en syg stodder
har tillagt mig den tvivlsomme ære af at "have drevet til selvmord",
hvorefter han skriver kunstige avisartikler om mig og lancerer dem på
nettet, ligesom at vi begge på hinandens bekostning - og dèt kan Jens have
ret i - er blevet så "berømte" som en fynsk lokalavis nu repræsenterer
Verdenspressen...Jo,jo "hej Mor" og "15 minutters berømthed", men jeg bliver
bare irriteret over at blive hængt op som årsagen til en ulykkelig kvindes
selvmord Nettet?

Er der nogen af jer derude der gad dèt?

Mit "endegyldige" argument er jo at I - faste brugere - helt sikkert har
forhåndenværende internetbaserede midler, dvs.telefonbøgerog vejkort,
hvormed I altid kan opsøge mig på den ene eller anden måde.

Men ellers: Offeret gøres til medskyldig. Nydelig taktik. Jeg har oplevet
den før.
Og Jens, jeg har i dèn henseende længe haft meget svært ved at tage dig
alvorligt. Gider du maile mig og forklare DIN interesse i denne sag?

Anders Peter Johnsen

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-01-03 14:19

> [...]
> Og Jens, jeg har i dèn henseende længe haft meget svært ved at tage
> dig alvorligt. Gider du maile mig og forklare DIN interesse i denne

Jeg er glad for, at du kan bruge mig og mit navn til atter en gang at
ridse hele historien op for os, hvis vi nu skulle have glemt det. Tak
for, at du således gider være vores alle sammens fælles, virtuelle
hukommelse.

--
-Jens B.

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-01-03 15:33

> [...]
> ridse hele historien op for os, hvis vi nu skulle have glemt det. Tak
> for, at du således gider være vores alle sammens fælles, virtuelle

PS: Jeg håber, du lagde mærke til min lille "finte" med at citere hele
dit indlæg. Du behøver ikke at takke mig.

--
-Jens B.

PPS: Det blev sør'me en helt dobbelt-finte

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 30-01-03 15:49

> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote in message

Jeg ved ikke helt om Kevin kender historien, så DERFOR ridser jeg den op.

> [...]
>
> --
> -Jens B.
>
> PPS: Det blev sør'me en helt dobbelt-finte

Tja, så kan du jo passende takke dig selv for "for at gøre Mosegaard berømt"
trods din ellers paniske angst for om han forekommer et par ekstra gange på
en søgemaskine? Big deal?

Anders Peter Johnsen

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-01-03 16:03

> [...]
> berømt" trods din ellers paniske angst for om han forekommer et par
> ekstra gange på en søgemaskine? Big deal?

Av, du fattede min dobbelt-finte...

--
-Jens B.

PS: Se, så blev det faktisk en hel trippel-finte, og så har jeg ikke
engang medregnet din andel, der jo retteligt gør det til en trippel med
en halv lutz-finte (eller hvad det nu hedder).

Fra : Jan B.

Dato : 30-01-03 19:27

Anders Peter Johnsen wrote in message
> [...]
>høre på beskyldninger om affærer med, besvangrelser af eller endda
>"selvmordsmotiverende udtalelser" til en fiktiv romanfigur

Du kan roligt slappe af, ifølge den her artikel er du slet ikke interessant
mere
http://www.kandu.dk/dk/news/233469/groupid/20706
/Jan

Fra : John Bentsen

Dato : 31-01-03 14:28

Jan B. <Jan62b@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:8be_9.131$FS4.29@news.get2net.dk...
> [...]
> <3e391635$0$220$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...

> Du kan roligt slappe af, ifølge den her artikel er du slet ikke

Han er da med på den seneste liste jeg har set over personer i Mosegaards
nye bog. Hvis den skal hedde Kirstensagaen, giver det vel også sig selv.
mvh.
Bentsen

>From: "Lars" <lars@familiennielsen.dk>
>To: johnbentsen@sol.dk
>Subject: Re: mosegaards liste
>Date: Tue, 28 Jan 2003 11:46:44 +0100

kan du jo selv se.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 01-02-03 05:41

"John Bentsen" <johnbentsen@sol.dk> skrev i en meddelelse

Kliiiiiip!

> [...]
> nye bog. Hvis den skal hedde Kirstensagaen, giver det vel også sig selv.

Hvor eksisterer denne "nye bog" uden for din fantasi?

Giv mig titel og ISBN-nr, please?

Anders Peter Johnsen

Fra : John Bentsen

Dato : 02-02-03 16:11

Anders Peter Johnsen <anderspj@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e3b4ff2$0$224$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> "John Bentsen" <johnbentsen@sol.dk> skrev i en meddelelse
>
> Kliiiiiip!

Mosegaards

> Hvor eksisterer denne "nye bog" uden for din fantasi?

Jeg har vist ikke sagt, den er udgivet endnu. Om titlen passer ved jeg
heller ikke. Det er noget fyrens ekskæreste har sendt rundt.
mvh.
Bentsen

Fra : Kurt Povlsen

Dato : 03-02-03 18:19

Er det overhovedet lovligt at sætte folk på sådan en liste som nederst (og offenliggøre den)? Er det ikke i
konflikt med registerloven?
Kurt T. Povlsen

John Bentsen <johnbentsen@sol.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Wwu_9.49555$Hl6.6205861@news010.worldonline.dk...

Fra : K. Thomsen

Dato : 03-02-03 18:48

Det er jo bare navne som du kan finde i enhver telefonbog eller i 'Hvad skal
barnet hedde'. Så længe der ikke er anden information vedhæftet end et navn
er det nok ikke ulovligt.

Venlig hilsen
Knud

Fra : Kurt Lund

Dato : 03-02-03 21:06

Kurt Povlsen skrev:

> Er det overhovedet lovligt at sætte folk på sådan en liste som
> nederst (og offenliggøre den)? Er det ikke i konflikt med
> registerloven?

[klippet et megalangt og for det meste overflødigt citat]

Det kan jeg ikke se. En listning af personnavne indeholder ikke
personfølsomme data.

--
Kurt Lund
- der ikke længere ser indlæg afsendt fra kandu.dk

Fra : Jakob Paikin

Dato : 04-02-03 09:00

On Mon, 3 Feb 2003 21:06:25 +0100, "Kurt Lund" <kl@fabel.dk> wrote:

>Det kan jeg ikke se. En listning af personnavne indeholder ikke
>personfølsomme data.

Begreberne bliver rodet sammen.

E-mail adresser er i hvert fald personhenførbare og derfor principielt
omfattet af persondataloven.

--
Jakob Paikin

Fra : rea721

Dato : 04-02-03 18:03

Jakob Paikin wrote:

> Begreberne bliver rodet sammen.
>
> E-mail adresser er i hvert fald personhenførbare og derfor principielt
> omfattet af persondataloven.

Der er ikke tale om lister med e-mail adresser.

--
Rea721 AKA Leon Andrea leon@721.dk http://721.dk
Bevar Eskadrille 721 på Flyvestation Værløse

Fra : Jakob Paikin

Dato : 05-02-03 09:16

On Tue, 4 Feb 2003 18:03:24 +0100, "rea721" <leon@721.dk> wrote:

>Der er ikke tale om lister med e-mail adresser.

Beklager - jeg troede at det var alle modtager-felterne i den
videresendte mail, der blev talt om.

--
Jakob Paikin

Fra : Kurt Povlsen

Dato : 05-02-03 10:42

Jakob Paikin <news@paikin.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:f1i14volt5inbs68ur1h25sgrve69qs8kj@4ax.com...

> Beklager - jeg troede at det var alle modtager-felterne i den
> videresendte mail, der blev talt om.

Der er tale om at en fyr samler oplysninger om en masse mennesker til en bog og offenliggør en liste over dem.
Jeg tror de fleste på den liste er kristne. Var det også lovligt hvis det var jøder eller indvandrere?
Kurt T. Povlsen

Fra : Dan Kaufmann

Dato : 29-01-03 10:53

"Villy Dalsgaard" <tveddle@deedle.dk> wrote in message news:<b16e3m$oj$1@dknews.tiscali.dk>...
> "Dan Kaufmann" <dan_kaufmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Der lugter af mosegris

SÅ er det på tide din mor skifter trusser