/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Ny Matrix trailer - fra Superbowl
Fra : Jacob Herold Nielsen


Dato : 27-01-03 12:31

http://whatisthematrix.warnerbros.com/

Nede til venstre. :)

Den ser svedig ud, men jeg synes den mangler samme charme som den første
havde. Måske fordi de kan så meget mere?


--
Jacob H. Nielsen
http://boomtown.net - Nyheder, artikler og anmeldelser
Forudbestil C&C: Generals i Boomtown-shoppen til 349,- og få en fed T-shirt
med
http://shopbasic.dk/mall/shop.asp?shop_id=5104&vare_id=240024



 
 
Mark Thomas Gazel (27-01-2003)
Kommentar
Fra : Mark Thomas Gazel


Dato : 27-01-03 13:01

Jacob Herold Nielsen <jacob@boomtown.net.invalid> skrev:

> http://whatisthematrix.warnerbros.com/
>
> Nede til venstre. :)
>
> Den ser svedig ud, men jeg synes den mangler samme charme som den
> første havde. Måske fordi de kan så meget mere?

Hvilken charme savner du?

For en gangs skyld glæder jeg mig til, at det hele bliver "Bigger, Faster,
Better", og har stærkt på fornemmelsen, det bliver indfriet.


--
Mark
www.MandeZonen.dk - Når du er træt af Tidens Kvinder
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.
Få artiklerne på dit site: http://www.mandezonen.dk/overskrifter.php4



Anders Thorsen Holm (27-01-2003)
Kommentar
Fra : Anders Thorsen Holm


Dato : 27-01-03 15:18

Mark Thomas Gazel wrote:
>> Den ser svedig ud, men jeg synes den mangler samme charme som den
>> første havde. Måske fordi de kan så meget mere?
>
> Hvilken charme savner du?

Ja, jeg ved det heller ikke.

> For en gangs skyld glæder jeg mig til, at det hele bliver "Bigger,
> Faster, Better", og har stærkt på fornemmelsen, det bliver indfriet.

Enig... undskyld mig, jeg skal lige ud og skifte bukser oven på dén
omgang!

Eh... eller...

/Anders



Jacob Herold Nielsen (27-01-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Herold Nielsen


Dato : 27-01-03 18:38


> > Hvilken charme savner du?
>
> Ja, jeg ved det heller ikke.

Det er svært at sætte finger på.

Originaliteten? Den første film vandt jo på at være et effektbrag uden lige.
Jeg ved hvad der venter mig nu...

Misforstå mig ikke. Jeg synes trailerne er røvfede, men jeg er bare ikke
sikker på at det holder i en ny film. Jeg regner dog med at blive positivt
overrasket.

Er der iøvrigt nogen der ved om den får verdenspremiere i maj, eller om
Europa er forskudt i forhold til USA? Hvis den er forskudt, så tror jeg at
jeg tager den i USA, når jeg alligevel er derovre medio maj.


--
Jacob H. Nielsen
http://boomtown.net - Nyheder, artikler og anmeldelser
Forudbestil C&C: Generals i Boomtown-shoppen til 349,- og få en fed T-shirt
med
http://shopbasic.dk/mall/shop.asp?shop_id=5104&vare_id=240024



Kong Kent (27-01-2003)
Kommentar
Fra : Kong Kent


Dato : 27-01-03 18:44

> Er der iøvrigt nogen der ved om den får verdenspremiere i maj, eller om
> Europa er forskudt i forhold til USA? Hvis den er forskudt, så tror jeg at
> jeg tager den i USA, når jeg alligevel er derovre medio maj.

Jeg var inde for at se LOTR: TTT igen i går, og der så jeg på kommende film
listen, at Matrix 2 får premiere d. 15. maj og Matrix 3 d. 29/11 eller også
var det d. 19/11.

--
Kent.
http://formel1.jubii.dk - F1 på dansk!
http://www.f1journal.com - entusiasternes site.



Kong Kent (27-01-2003)
Kommentar
Fra : Kong Kent


Dato : 27-01-03 18:46

> Jeg var inde for at se LOTR: TTT igen i går, og der så jeg på kommende
film
> listen, at Matrix 2 får premiere d. 15. maj og Matrix 3 d. 29/11 eller
også
> var det d. 19/11.

> http://www.cinemazone.dk/releaselist.asp?format=1

Og her kan jeg se at Matrix 2 er d. 21. maj, og ikke d. 15. som jeg skrev,
men CinemaZone melder ingenting om Matrix 3 (Revolutions), men det er i
hvert fald medio maj i DK, så mon ikke det er verdenspremiere ved begge
film? Jeg tror det!

--
Kent.
http://formel1.jubii.dk - F1 på dansk!
http://www.f1journal.com - entusiasternes site.



B|aze (28-01-2003)
Kommentar
Fra : B|aze


Dato : 28-01-03 00:39


"Kong Kent" <kongkentREMOVE@anarki.dk> skrev i en meddelelse
news:b13r82$1cjr$1@news.cybercity.dk...
> > Jeg var inde for at se LOTR: TTT igen i går, og der så jeg på kommende
> film
> > listen, at Matrix 2 får premiere d. 15. maj og Matrix 3 d. 29/11 eller
> også
> > var det d. 19/11.
>
> > http://www.cinemazone.dk/releaselist.asp?format=1
>
> Og her kan jeg se at Matrix 2 er d. 21. maj, og ikke d. 15. som jeg skrev,
> men CinemaZone melder ingenting om Matrix 3 (Revolutions), men det er i
> hvert fald medio maj i DK, så mon ikke det er verdenspremiere ved begge
> film? Jeg tror det!
>
> --
> Kent.
> http://formel1.jubii.dk - F1 på dansk!
> http://www.f1journal.com - entusiasternes site.
>

Nej den får ikke verdenspremiere som du selv siger får den premiere i USA
den 15 Maj og i Dk den 21 maj
Revolutions får premiere i USA den 7 november....og ved lige netop den film
kan det godt være at den kommer til DK før den kommer til USA, da den har
premiere i Tyskland den 6 november og i frankrig den 5.
hvorfor det er sådan ved jeg ikke...

Rune aka B|aze



Mark Thomas Gazel (28-01-2003)
Kommentar
Fra : Mark Thomas Gazel


Dato : 28-01-03 00:22

Jacob Herold Nielsen <jacob@boomtown.net.invalid> skrev:

>>> Hvilken charme savner du?
>>
>> Ja, jeg ved det heller ikke.
>
> Det er svært at sætte finger på.
>
> Originaliteten? Den første film vandt jo på at være et effektbrag
> uden lige. Jeg ved hvad der venter mig nu...
>
> Misforstå mig ikke. Jeg synes trailerne er røvfede, men jeg er bare
> ikke sikker på at det holder i en ny film. Jeg regner dog med at
> blive positivt overrasket.

Det blev du da af den første film. Da jeg så traileren til den, tænkte jeg,
nå nu er Keanu Reeves med i endnu en Johnny
Mnemonic-Chainreaction-b-filmsagtig-halvdårlig sf-film. Jeg troede stadig
ikke på det, da folk sagde den var fed.

"The Matrix er røvgod"
"Jamen, Keanu Reeves er med"
"Ja"
"Og det er ikke noget bras"
"Nej"
"Skurken er ikke en delfin?"
"Nej"
"Og det er Keanu Reeves, der spiller hovedrollen?"
"Ja, han er god"
"Og det er ikke kikset, når han siger "I know Kung Fu?"
"Nej, det holder"
"Hmm ..."

Men den viste sig at være god. Og det tror jeg også fortsættelserne er.
Wachowski brødrene har sikkert endnu flere lækre ting op i ærmet, når slaget
skal stå i deres "lille" univers.


--
Mark
www.MandeZonen.dk - Når du er træt af Tidens Kvinder
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.
Få artiklerne på dit site: http://www.mandezonen.dk/overskrifter.php4



Ronny Nielsen (28-01-2003)
Kommentar
Fra : Ronny Nielsen


Dato : 28-01-03 18:35


> Originaliteten? Den første film vandt jo på at være et effektbrag uden
lige.
> Jeg ved hvad der venter mig nu...
>
> Misforstå mig ikke. Jeg synes trailerne er røvfede, men jeg er bare ikke
> sikker på at det holder i en ny film. Jeg regner dog med at blive positivt
> overrasket.

Det er hvad jeg kalder et paradoks :D



Peter Bjerre Rosa (28-01-2003)
Kommentar
Fra : Peter Bjerre Rosa


Dato : 28-01-03 00:37

Mark Thomas Gazel skrev:

> For en gangs skyld glæder jeg mig til, at det hele bliver "Bigger,
> Faster, Better", og har stærkt på fornemmelsen, det bliver indfriet.

Uha-ja. Jeg sidder stadig med gåsehud efter den trailer ...

--
Mvh. Peter
"The environmental anomalies may have stimulated certain rebellious
insticts which could affect everyone's judgment. Except mine, of
course."



Mark Thomas Gazel (28-01-2003)
Kommentar
Fra : Mark Thomas Gazel


Dato : 28-01-03 00:46

Peter Bjerre Rosa <peter@filmsvar.dk> skrev:

>> For en gangs skyld glæder jeg mig til, at det hele bliver "Bigger,
>> Faster, Better", og har stærkt på fornemmelsen, det bliver indfriet.
>
> Uha-ja. Jeg sidder stadig med gåsehud efter den trailer ...

Ja, man kan næsten ikke få luft, som Brodtgaard ville sige.


--
Mark
www.MandeZonen.dk - Når du er træt af Tidens Kvinder
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.
Få artiklerne på dit site: http://www.mandezonen.dk/overskrifter.php4



PerX ... (01-02-2003)
Kommentar
Fra : PerX ...


Dato : 01-02-03 00:08

In article <b136r4$u0n65$1@ID-96011.news.dfncis.de>,
markgazel@hotmail.com says...

> For en gangs skyld glæder jeg mig til, at det hele bliver "Bigger, Faster,
> Better", og har stærkt på fornemmelsen, det bliver indfriet.

Heh, kan godt lide at fotografen siger:

"It’s going to make ‘The Fast and the Furious’ look like ‘The Slow and
the Dimwitted’."


Jeg syntes historien i etteren var tåbeligt, men har tænkt mig at se
denne alene for effekterne - det er fandema sjældent det sker :)


FreddiE (27-01-2003)
Kommentar
Fra : FreddiE


Dato : 27-01-03 16:17


"Jacob Herold Nielsen" <jacob@boomtown.net.invalid> skrev i en meddelelse
news:b135bl$2rr$1@sunsite.dk...

[Snip]

Hvorfor udgive 2 Matrix film med et mellemrum på 6 måneder?

Hjernedødt...


--
Mvh. FreddiE



Lars Hoffmann (27-01-2003)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 27-01-03 16:27

"FreddiE" <freddie@besked.com> escribió/skrev

> Hvorfor udgive 2 Matrix film med et mellemrum på 6 måneder?
>
> Hjernedødt...

Præcis hvad er der så hjernedødt ved det?



Kong Kent (27-01-2003)
Kommentar
Fra : Kong Kent


Dato : 27-01-03 16:30

> Hvorfor udgive 2 Matrix film med et mellemrum på 6 måneder?
>
> Hjernedødt...

Tværtimod. X-Men 2, Matrix 2, Matrix 3, LOTR: ROTK og Hulk gør jo 2003 til
et fantastisk år for os bio-gængere der godt kan lide fantasi-film :)

Og så har vi Biografklub Danmark til at forsøde vores tilværelse med
"normale" film derudover *GG*

--
Kent - der ej heller kan undvære sin hjemmebif derhjemme :)
http://formel1.jubii.dk - F1 på dansk!
http://www.f1journal.com - entusiasternes site.



rhexis (27-01-2003)
Kommentar
Fra : rhexis


Dato : 27-01-03 16:37

"FreddiE" <freddie@besked.com> wrote in message
news:3e354d6c$0$71697$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Hvorfor udgive 2 Matrix film med et mellemrum på 6 måneder?
>
> Hjernedødt...

Synes du, de er for tæt på eller for langt fra hinanden? Dit
indlæg er en anelse uklart på det punkt...

Personligt at jeg glad for ikke at skulle vente 12 måneder
på 3'eren (da 2'eren har en grum cliffhanger).

--
rhexis

Amazing improvised electric violin. Free
mp3s available. - http://solostring.com/

Christian Muus (27-01-2003)
Kommentar
Fra : Christian Muus


Dato : 27-01-03 17:30

"rhexis" <3bbg3001@sneakemail.com.com.com.com.com> skrev i en meddelelse
news:3e355224$0$119
>
> Personligt at jeg glad for ikke at skulle vente 12 måneder
> på 3'eren (da 2'eren har en grum cliffhanger).
>
>

Arghh! Der kunne du godt lige have lavet en spoileradvarsel!

Christian



Ulrik Jensen (27-01-2003)
Kommentar
Fra : Ulrik Jensen


Dato : 27-01-03 17:47

Hej

"Christian Muus" <gergen@post.tele.dk> writes:
> Arghh! Der kunne du godt lige have lavet en spoileradvarsel!

Er den ik lidt tynd? Det er almindelig kendt at det er derfor filmene
bliver udgivet med så kort mellemrum... Jeg har i hvert fald læst det
flere gange uden at blive generet, og jeg undgår normalt spoilere :)

--
Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk - http://www.minefilm.tk
"It's only a movie, and, after all, we're all grossly overpaid."

FreddiE (27-01-2003)
Kommentar
Fra : FreddiE


Dato : 27-01-03 23:37


"rhexis" <3bbg3001@sneakemail.com.com.com.com.com> skrev i en meddelelse
news:3e355224$0$119$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Synes du, de er for tæt på eller for langt fra hinanden? Dit
> indlæg er en anelse uklart på det punkt...
>
> Personligt at jeg glad for ikke at skulle vente 12 måneder
> på 3'eren (da 2'eren har en grum cliffhanger).

Tjek lige traileren igen...

The
Matrix
Reloaded
May

The
Matrix
Revolutions
September

....

2003


Det er da 6-7 (afhænger af præcis dato) måneder....

--
Mvh. FreddiE



Jeppe Møller (27-01-2003)
Kommentar
Fra : Jeppe Møller


Dato : 27-01-03 16:43


> Hjernedødt...

Nej,
stivpik!





Dennis Sørensen (27-01-2003)
Kommentar
Fra : Dennis Sørensen


Dato : 27-01-03 17:26


"Jeppe Møller" <jeppem@gjk.dk> wrote

> > Hjernedødt...
>
> Nej,
> stivpik!
>

Haha. Good one !
Touche !

- Dennis



rhexis (27-01-2003)
Kommentar
Fra : rhexis


Dato : 27-01-03 20:46

"Christian Muus" <gergen@post.tele.dk> wrote in message
news:3e355dea$0$231$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

>> Personligt at jeg glad for ikke at skulle vente 12 måneder
>> på 3'eren (da 2'eren har en grum cliffhanger).
>
> Arghh! Der kunne du godt lige have lavet en spoileradvarsel!

Der er ikke nok udråbstegn og store bogstaver til at jeg kan se om
du mener ovenstående alvorligt.

Jeg vælger at læse det humoristisk.

--
rhexis

Amazing improvised electric violin. Free
mp3s available. - http://solostring.com/

Christian Muus (28-01-2003)
Kommentar
Fra : Christian Muus


Dato : 28-01-03 16:42

"rhexis" <3bbg3001@sneakemail.com.com.com.com.com> skrev i en meddelelse
news:3e35993a$0$148$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Christian Muus" <gergen@post.tele.dk> wrote in message
> news:3e355dea$0$231$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> >> Personligt at jeg glad for ikke at skulle vente 12 måneder
> >> på 3'eren (da 2'eren har en grum cliffhanger).
> >
> > Arghh! Der kunne du godt lige have lavet en spoileradvarsel!
>
> Der er ikke nok udråbstegn og store bogstaver til at jeg kan se om
> du mener ovenstående alvorligt.
>
> Jeg vælger at læse det humoristisk.

Hvorfor skulle jeg dog bruge store bogstaver og udråbstegn? Og hvad giver
dig anledning til at tro, at jeg mente det humoristisk?

Christian



B|aze (28-01-2003)
Kommentar
Fra : B|aze


Dato : 28-01-03 00:33


"FreddiE" <freddie@besked.com> skrev i en meddelelse
news:3e354d6c$0$71697$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Jacob Herold Nielsen" <jacob@boomtown.net.invalid> skrev i en meddelelse
> news:b135bl$2rr$1@sunsite.dk...
>
> [Snip]
>
> Hvorfor udgive 2 Matrix film med et mellemrum på 6 måneder?
>
> Hjernedødt...
>
>
> --
> Mvh. FreddiE
>
>

Du kan læse hvorfor de udgiver dem med det mellemrum i artiklen jeg har
postet længere nede
her er et link news:3e349c08$0$71611$edfadb0f@dread11.news.tele.dk



rhexis (28-01-2003)
Kommentar
Fra : rhexis


Dato : 28-01-03 00:42

"FreddiE" <freddie@besked.com> wrote in message
news:3e35b496$0$71698$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

>> Synes du, de er for tæt på eller for langt fra hinanden? Dit
>> indlæg er en anelse uklart på det punkt...
>>
>> Personligt [er] jeg glad for ikke at skulle vente 12 måneder
>> på 3'eren (da 2'eren har en grum cliffhanger).
>
> Det er da 6-7 (afhænger af præcis dato) måneder....

Ja og det har jeg heller ikke betvivlet.

Du har stadig ikke fortalt, hvorfor du postede et indlæg, hvis
hovedindhold bestod af ordet 'hjernedødt'. Havde du hellere
set at de to premierer var tættere på hinanden?

--
rhexis

Amazing improvised electric violin. Free
mp3s available. - http://solostring.com/

rhexis (28-01-2003)
Kommentar
Fra : rhexis


Dato : 28-01-03 19:22

"Christian Muus" <gergen@post.tele.dk> wrote in message
news:3e36a440$0$71670$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

>> Jeg vælger at læse det humoristisk.
>
> Hvorfor skulle jeg dog bruge store bogstaver og udråbstegn?

Det er en måde at angive overdreven sarkasme på. Det gør det
nemmere at tyde en sætning, når man ikke har mimik og
tonefald at læne sig op ad.

> Og hvad giver dig anledning til at tro, at jeg mente det
> humoristisk?

Jeg er ude af stand til at se problemet i en 'afsløring' om
at Matrix 2 har en spændende slutning. Jeg troede umiddelbart
at det gav sig selv, da det jo ikke ligefrem er sjældent at film
(og historier generelt) har en spændende afslutning...

Du må gerne forklare hvad der bliver spoilet.

--
rhexis

Amazing improvised electric violin. Free
mp3s available. - http://solostring.com/

PerX ... (01-02-2003)
Kommentar
Fra : PerX ...


Dato : 01-02-03 00:19

In article <3e36ca40$0$143$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
3bbg3001@sneakemail.com.com.com.com.com says...
> Du må gerne forklare hvad der bliver spoilet.
>

Han troede de levede lykkedeligt til deres dages ende ;)


--
Dagens dårligt designede website: http://www.cinemazone.dk/


PerX ... (01-02-2003)
Kommentar
Fra : PerX ...


Dato : 01-02-03 00:17

In article <3e354d6c$0$71697$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
freddie@besked.com says...
>
> "Jacob Herold Nielsen" <jacob@boomtown.net.invalid> skrev i en meddelelse
> news:b135bl$2rr$1@sunsite.dk...
>
> [Snip]
>
> Hvorfor udgive 2 Matrix film med et mellemrum på 6 måneder?
>
> Hjernedødt...

De kunne udgive den med en uges mellemrum, ville du ikke gå ind og se
den?


CybaMerc (28-01-2003)
Kommentar
Fra : CybaMerc


Dato : 28-01-03 01:04

A long time ago in a galaxy far, far away....
Jacob Herold Nielsen wrote:


[snip]

>Den ser svedig ud, men jeg synes den mangler samme charme som den første
>havde. Måske fordi de kan så meget mere?

Det er bare mere af det samme. Selvfølgelig skal de ses; men jeg kunne
godt have været dem foruden. The Matrix er en film, der fungerer fint
alene. Hele stilen med sort tøj og solbriller er også passé. I 1999
var det anstrengt; men alligevel cool... nu er det bare anstrengt.

Lars Hoffmann (28-01-2003)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 28-01-03 07:59


"CybaMerc" <CybaMerc@REMOVE_THISimage.dk> escribió

> Det er bare mere af det samme. Selvfølgelig skal de ses; men jeg
kunne
> godt have været dem foruden.


Sålænge det er Matrix og ikke Star Wars _skal_ du bare være imod det,
ikke sandt?



CybaMerc (28-01-2003)
Kommentar
Fra : CybaMerc


Dato : 28-01-03 19:09

A long time ago in a galaxy far, far away....
Lars Hoffmann wrote:


>Sålænge det er Matrix og ikke Star Wars _skal_ du bare være imod det,
>ikke sandt?

Næh... men jeg deler ikke pøblens ubetingede begejstring over, hvad
der i bund og grund er en gemen action-basker. At den er utroligt
gennemført, er en helt anden sag.

Joakim Lauridsen (28-01-2003)
Kommentar
Fra : Joakim Lauridsen


Dato : 28-01-03 23:19

"CybaMerc" <CybaMerc@REMOVE_THISimage.dk> skrev i en meddelelse
news:07hd3voju77ssr75tsdqtond51pd4a00do@4ax.com...
> Næh... men jeg deler ikke pøblens ubetingede begejstring over, hvad
> der i bund og grund er en gemen action-basker. At den er utroligt
> gennemført, er en helt anden sag.

Og Star Wars adskiller sig jo i bund og grund udelukkende ved at være under
middel, hvor Matrix i det mindste var over middel. Men der er jo Star Wars
og så synes du det er fedt ...

Det er ikke for at være personlig her, men du aner ikke om The Matrix 2 og 3
"holder, når du ikke har set dem eller hørt mere om dem. Du kan have en grum
mistanke om at de ikke holder, hvis det i bund og grund er mere af det
samme, men det har du ingen anelse om om det er. Men det er helt sikkert at
de to seneste SW film ikke holder, og jeg har ingen forhåbninger om at den
næste kommer til det.



Lars Hoffmann (29-01-2003)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 29-01-03 09:20


"CybaMerc" <CybaMerc@REMOVE_THISimage.dk> escribió

> Næh... men jeg deler ikke pøblens ubetingede begejstring over, hvad
> der i bund og grund er en gemen action-basker. At den er utroligt
> gennemført, er en helt anden sag.

Ok, fair nok, det slog mig bare at hver gang der bliv talt om Matrix
skal du kritisere den.



Kong Kent (28-01-2003)
Kommentar
Fra : Kong Kent


Dato : 28-01-03 18:27

> Det er bare mere af det samme. Selvfølgelig skal de ses; men jeg kunne
> godt have været dem foruden. The Matrix er en film, der fungerer fint
> alene. Hele stilen med sort tøj og solbriller er også passé. I 1999
> var det anstrengt; men alligevel cool... nu er det bare anstrengt.

*LOL* Fed indstilling at have. Du har ikke set en flyvende fis af de to
film, eftersom de overhovedet ikke er færdigklippede endnu, og alligevel har
du en forudintaget holdning til dem. Med den attitude kan de jo ikke andet
end skuffe dig, og det er da en skam, for jeg tror bestemt de bliver
underholdende.

Den sorte stil vil *altid* være cool. Om det bliver anstrengt i 2'eren og
3'eren skal jeg lade være usagt endnu, men jeg kan se du allerede har fældet
dom over dem, og fred være med det.

Jeg vil vente med at fælde *min* dom over filmene indtil jeg har set dem, og
dermed kan begrunde min holdning :)

--
Kent.
http://formel1.jubii.dk - F1 på dansk!
http://www.f1journal.com - entusiasternes site.



CybaMerc (28-01-2003)
Kommentar
Fra : CybaMerc


Dato : 28-01-03 19:37

A long time ago in a galaxy far, far away....
Kong Kent wrote:


>*LOL* Fed indstilling at have. Du har ikke set en flyvende fis af de to
>film, eftersom de overhovedet ikke er færdigklippede endnu, og alligevel har
>du en forudintaget holdning til dem.

Det er jo kun naturligt. Det er vel heller ikke meget anderledes end,
at du udtaler dig om, at titlen på Ep. II er latterlig. Jeg siger jo
ikke, at filmene vil blive elendige. Tværtimod forventer jeg god
underholdning (ellers ville jeg ikke gide se dem); men jeg hører ikke
til dem, der synes, at historien i etteren var fantastisk, eller at
universet iøvrigt berettiger eller ligefrem kræver en opfølger.

>Med den attitude kan de jo ikke andet end skuffe dig, og det er da en skam,
>for jeg tror bestemt de bliver underholdende.

Jo lavere forventningerne er, desto større chance må der da være for
at blive positivt overrasket.

>Den sorte stil vil *altid* være cool.

Det kan man vel altid diskutere; men forskellen er, at stilen var
decideret moderne i 1999 - det er den ikke nu. Tværtimod. En film, der
i så høj grad lever på at være cool, skal også være tidsvarende, og
det er der intet, der tyder på, at efterfølgerne er. Derudover synes
jeg iøvrigt, at kraftigt stiliserede produkter gør sig bedst alene.
Det fremhæver originaliteten (at The Matrix så langt fra var original
er noget helt andet; men det er ikke desto mindre den opfattelse,
mange har) istedet for at udvande den.

[snip]

>Jeg vil vente med at fælde *min* dom over filmene indtil jeg har set dem, og
>dermed kan begrunde min holdning :)

Jeg har ikke fældet dom over filmene, men jeg kan bedømme trailerne,
og jeg kan bedømme stilen. Det gør du jo også, selvom du påstår at
være objektiv. Du kan jo lide, hvad du ser. Du ser frem til filmene.
Det er to sider af samme sag.

Kong Kent (28-01-2003)
Kommentar
Fra : Kong Kent


Dato : 28-01-03 20:30

> Jeg siger jo
> ikke, at filmene vil blive elendige. Tværtimod forventer jeg god
> underholdning (ellers ville jeg ikke gide se dem); men jeg hører ikke
> til dem, der synes, at historien i etteren var fantastisk, eller at
> universet iøvrigt berettiger eller ligefrem kræver en opfølger.

Jeg synes historien er ganske fed, men derfra og til at ophøje historien til
gudestatus vil jeg heller ikke gå med til.

> Jo lavere forventningerne er, desto større chance må der da være for
> at blive positivt overrasket.

Korrekt, men en noget pessimistisk tilgang at have til alle ting her i
livet. Havde man den indstilling til alt inden man prøvede det ville det sq
være et kedeligt liv hvor man på forhånd regnede alt for at være noget lort.

> Derudover synes
> jeg iøvrigt, at kraftigt stiliserede produkter gør sig bedst alene.
> Det fremhæver originaliteten (at The Matrix så langt fra var original
> er noget helt andet; men det er ikke desto mindre den opfattelse,
> mange har) istedet for at udvande den.

Jamen sådan er det med ALLE succesrige film. Der er ikke ret mange der ikke
har fået en efterfølger medmindre plottet UMULIGT tillader en sådan (sådan
som Titanic f.eks.). Dertil skal det så lige siges at jeg mener at have
hørt, at Matrix 2 og 3 var planlagt allerede fra starten? Var de ikke??

> Jeg har ikke fældet dom over filmene, men jeg kan bedømme trailerne,
> og jeg kan bedømme stilen. Det gør du jo også, selvom du påstår at
> være objektiv. Du kan jo lide, hvad du ser. Du ser frem til filmene.
> Det er to sider af samme sag.

Jeg kan bestemt godt lide hvad jeg ser. Jeg elsker de drengerøvsagtige
effekter der er i filmen, slow-motion effekterne og alt det gejl. Så JA, jeg
ser meget frem til de to nye Matrix film.

--
Kent.
http://formel1.jubii.dk - F1 på dansk!
http://www.f1journal.com - entusiasternes site.



Andreas Rasmussen (28-01-2003)
Kommentar
Fra : Andreas Rasmussen


Dato : 28-01-03 21:50

Kong Kent <kongkentREMOVE@anarki.dk> wrote:

> > Derudover synes
> > jeg iøvrigt, at kraftigt stiliserede produkter gør sig bedst alene.
> > Det fremhæver originaliteten (at The Matrix så langt fra var original
> > er noget helt andet; men det er ikke desto mindre den opfattelse,
> > mange har) istedet for at udvande den.
>
> Jamen sådan er det med ALLE succesrige film. Der er ikke ret mange der ikke
> har fået en efterfølger medmindre plottet UMULIGT tillader en sådan (sådan
> som Titanic f.eks.). Dertil skal det så lige siges at jeg mener at have
> hørt, at Matrix 2 og 3 var planlagt allerede fra starten? Var de ikke??

Det bruger brødrene ihvertfald lang tid på at forklare på The Matrix
Revisited, og umiddelbart synes jeg det lyder meget rigtigt. Der er jo
en hel krig der mangler.

Og ja, jeg er også blandt dem der glæder mig usigeligt. Er der nogen der
ved hvornår billetterne bliver frigivet? (eller har et skud)

anr

Kong Kent (28-01-2003)
Kommentar
Fra : Kong Kent


Dato : 28-01-03 21:58

> Og ja, jeg er også blandt dem der glæder mig usigeligt. Er der nogen der
> ved hvornår billetterne bliver frigivet? (eller har et skud)

Skal man gå efter hvordan de gør med andre såkaldte "længe ventede film",
kan vi forvente omkring 1 - 1½ mdr. før premieren. SÅ begynd så småt at
kontakte din lokale biograf omkring starten af marts måned for at høre om
det måske er i starten af april måned billetterne bliver sat til salg.

Jeg ved i hvert fald jeg skal have billetter til premieren, hvis det kan
lade sig gøre. Midnatsforestillingen er jeg dog ligeglad med, for jeg skal
garanteret også op på arbejde næste morgen :)

--
Kent.
http://formel1.jubii.dk - F1 på dansk!
http://www.f1journal.com - entusiasternes site.



CybaMerc (28-01-2003)
Kommentar
Fra : CybaMerc


Dato : 28-01-03 22:06

A long time ago in a galaxy far, far away....
Kong Kent wrote:


[snip]

>Jamen sådan er det med ALLE succesrige film.

Men det er langt fra alle film, der i en sådan grad som The Matrix har
inspireret utallige efterligninger. The Matrix var på ingen måde
nyskabende; men man kan sige, at den var stilskabende, fordi det var
den, der blev efterlignet og ikke f.eks. Blade, som kom ud lidt
tidligere og havde et lignende visuelt udtryk. Derfor irriterer det
mig også, at efterfølgerne umiddelbart bare følger samme stil. Hvorfor
ikke prøve at vise vejen endnu engang. Give filmen en ny visual stil.
Danne ny mode. Det kan godt være, at det er en efterfølger til en film
fra 1999; men det ligner det fandme også. The Matrix; Revolutions?
Næh, "Evolutions" havde vist været en mere passende undertitel.

[snip]

>Dertil skal det så lige siges at jeg mener at have hørt, at Matrix 2 og 3
>var planlagt allerede fra starten? Var de ikke??

Jo.

[snip]

Kong Kent (28-01-2003)
Kommentar
Fra : Kong Kent


Dato : 28-01-03 22:12

> Danne ny mode. Det kan godt være, at det er en efterfølger til en film
> fra 1999; men det ligner det fandme også. The Matrix; Revolutions?
> Næh, "Evolutions" havde vist været en mere passende undertitel.

Jeg mener ikke der er klip fra "Revolutions" i den trailer. Det er svjv kun
fra "Reloaded", og vi har jo langt fra set alt hvad de brødre, og ikke
mindst deres computernørder, har tænkt sig at diske op med. Jeg håber de har
gemt det bedste... :)

--
Kent.
http://formel1.jubii.dk - F1 på dansk!
http://www.f1journal.com - entusiasternes site.



Jim Andersen (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 30-01-03 16:22


"Kong Kent" <kongkentREMOVE@anarki.dk> skrev i en meddelelse
news:b16ehg$1uuq$1@news.cybercity.dk...
> > Hele stilen med sort tøj og solbriller er også passé. I 1999
> > var det anstrengt; men alligevel cool... nu er det bare anstrengt.
>
> Den sorte stil vil *altid* være cool.

Ja. Hvordan kan man være i tvivl om det.

Blues Brothers.
Matrix
MIB

Need I say more
/jim



Anders Thorsen Holm (31-01-2003)
Kommentar
Fra : Anders Thorsen Holm


Dato : 31-01-03 15:01

Jim Andersen wrote:
>> Den sorte stil vil *altid* være cool.
>
> Ja. Hvordan kan man være i tvivl om det.
>
> Blues Brothers.
> Matrix

> MIB
^^^
Bortset fra sidstnævnte - brød mig ganske enkelt ikke så meget om
filmen - så er jeg ganske enig

"It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of
cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses."
"- Hit it!"


--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fredgaard!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/?page=fredgaard



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408937
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste