skoven var så fredelig - indtil igår
Fra : Mads Lund

Dato : 27-01-03 11:08

Hvorfor er der ingen der fortæller om vores skovtur igår ?

Jeg er egentlig for træt til at anvende et tastatur, så jeg er nødtil at
blot at starte fortællingen.

Der var samling ved P huset kl 10, men i vanlig stil skulle jeg lige til
Arden og have fundet WR'en frem (og istandsat den) samt lappe hjulet på min
trailer. Men jeg ankom da tidsnok til at deltage i det rituelle påklædnings
kvarter. Nå alle mand og maskiner klar, og så der obligatoriske gruppe foto.
Imens naboen sad i udestuen og så nysgerrigt til.
Og alt var stadig som det plejer. Claus var næsten klar, og skulle
selvfølgelig lige tanke først. Men før vi havde kørt de 500m hen til
tanken, døde Hans's WR (hvilket blev en tilbagevendende event den dag). Men
et nyt tændrør fik den på højkant igen.
Så var vi endeligt klar og begav os ud på den første den af ruten. En god
bred grusvej, som senere blev til en råmudret markvej. Og på den slags veje
findes der kun én naturlig stilling for gashåndtaget

Nå jeg kan ikke mere, så stafetten må gå vidre til en af de andre
tosser.......

Mads Lund, træt

Fra : Per Milborg Pedersen

Dato : 27-01-03 14:07

"Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> wrote in message
news7Z9.1$oY3.0@news.get2net.dk...
> Hvorfor er der ingen der fortæller om vores skovtur igår ?
>
> Jeg er egentlig for træt til at anvende et tastatur, så jeg er nødtil at
> blot at starte fortællingen.
..
> [...]
> findes der kun én naturlig stilling for gashåndtaget
>

> Nå jeg kan ikke mere, så stafetten må gå vidre til en af de andre

Uha ja, det var noget af en tur. Nu havde jeg jo udnævnt mig selv til
turguide og jeg er vældig stolt af den første etape som var det fedeste jeg
nåede at opleve den dag. Den efterfølgende etape fra Volsted til Gl.
skørping var nu heller ikke dum og derfra lod jeg den skovkendte Mads tage
over. Ind igennem skoven hvor Claus lavede dagens styrt. Og det var netop
ham der havde proklameret at han ville køre bag Henrik da det var der der
var første parket til dtyrt. Vi skulle jo nok have ladet Claus køre forrest
så vi alle havde haft glæde af det. Det gik nu ikke så galt med Claus så det
var "viel spas".

Og så var det jo at ekspeditionen tog en uventet og kedelig drejning da min
DT med 10 km/t valgte at sætte sig godt og grundigt fast i motoren. Det
virker dumt at blive trukket frem til offentlig vej når folk i forvejen
kigger underligt efter os. Nå, men vi prøvede så at forsætte en nu noget
afkortet rute hvor jeg så skulle hænge i skulderen på en af de andre. Der
gik ikke lang tid inden armen blev træt for DT´en havde også lige valgt
dette tidspunkt til at lade bagbremsen hænge. Efter et nogle hundrede meter
med den anden arm og et bytte mellem mand og maskiner så blev slæbetovet
fundet frem og jeg måtte så pænt følge efter Henrik og hans DR 350 4 meter
bag efter. Det gik meget fint men blev da en smule ulækkert da vi skulle
igennem noget pløre ved siden af en hestefold. Når man er lige i skudlinien
fra Henriks baghjul og ellers har nok at gøre med at låse slæbetovet på
styret, ja så må man tage det lort der kommer.

Men med venners hjælp ( tak for det ) så fik vi DT´en slæbt til Arden og så
var der jo til alt held en KX 500 til mig Og så var der ellers dømt
markræse i STOR stil. Marken var blød og lidt glat og sporene var
efterhånden blevet så dybe at man kunne parkere cyklerne der i uden at de
væltede. Og så var der jo et vandhul som jeg ikke kunne lade være med at
prøve at forcere. Da jeg holdt i hjørnet af marken og skulle prøve første
gang blev jeg enig med mig selv om at en af forudsætningerne for at nå over
måtte være heftig acceleration og så ellers fuld fart på. Det lykkedes fint
første gang omend jeg blev en smule våd Mads ville jo ikke holde sig
tilbage og tog også turen, men vanen utro valgte Mads en lavere hastighed og
det var lige ved at han måtte have støvlerne i vandet til sidst, men takket
været lidt balance og lidt koblingsarbejde nåede han tørskoet over.

Og den fede tur på lange led!!!!! Søren smid den film ud på binaer! Det ser
sgu farligt ud når en KX 500 slår smut over vandhullet med den fart. Selv om
jeg udfører stuntet så er det nok en af de bedste Arden-events vi har
dokumenteret.

Og det blev til mere race den dag. Sørens WR skabte sig så han valgte at
tage transportruten i Mads´s Mercer tilbage til Støvring sammen med mig, og
de resterende tog sig en to-timers offroad tur tilbage til Støvring. Der er
16 km i flugtlinie til Støvring fra Arden i følge Sørens GPS så enten har i
trukket cyklerne hjem, hvilket så kan være årsagen til at i var så trætte,
eller også har i kørt en "lille" omvej. Jeg tror det sidste men jeg var jo
ikke med.

Og hvad er så mere nærliggende, efter at have været underlagt et P-forbud
ang. bespisning, at spille musik og lave biksemad med Chimay til Ja,
Claus det lykkedes mig altså at få overført noget af min energi til de to
andre så de fik taget sig sammen til at spille lidt, så det var for tidligt
at du kørte hjem.

Tak for en god tur, og ikke mindst tak for hjælpen med DT´en da den gik i
knot. Der skal nok komme en skadesopgørelse når jeg får den vasket og åbnet.

Så fik jeg fortalt lidt.....

Og jeg er altså IKKE træt...........

--
Med racende venlig hilsen

Per M. Pedersen.....M for motortosse
www.motortosse.dk

Fra : Mads Lund

Dato : 27-01-03 16:26

Hov du glemte at fortælle om den classiske tur ad Rebild Kirkevej. Efter man
har kørt en masse fed skovræs, er det nu meget rart med et smut ad en bred,
bugtet og bakket grusvej, hvor der er dømt bundgas og broadslides hele
vejen. Men det er lidt farligt da det er en offentlig vej, så man skal lige
holde øjnene åbne hen over bakketoppene.

Claus må hellere beskrive hjemturen, for der var min udholdenhed brugt op,
så jeg husker ikke meget af hvad der foregik. Men en revnet hjelmskygge og
totalt øm krop idag indikere at det må have været sjovt.

Mads Lund

Fra : Claus Rittig

Dato : 27-01-03 17:35

"Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en meddelelse

> Claus må hellere beskrive hjemturen, for der var min udholdenhed brugt op,
> så jeg husker ikke meget af hvad der foregik. Men en revnet hjelmskygge og
> totalt øm krop idag indikere at det må have været sjovt.

Jæ ka sgu da ikke beskrive noget! Jeg havde ræset hjernen helt tom på de
Lund'ske jorder, og jeg gik virkelig til den, både på cross sporet og på
speedway banen.
Jeg havde det meste af turen ikke den fjerneste ide om hvor vi var, eller
hvilken retning der var nord (okay, jeg ved vi var rundt om Madum Sø på den
mest muligt bøvlede måde). Iøvrigt var jeg med mine 15 heste og nul bundtræk
seriøst underfrankeret mod de to WR200, så jeg kørte hele turen alt hvad jeg
kunne. Og jeg mener ALT hvad den ku trække! Med livet i hænderne! Så ka jæ
sguda ikke osse holde øje med hvad der ellers sker.
Okay, skoven var smuk, Madum Sø indgyder altid en ophøjet ro i ens sind, den
der slimede plankebro vi var 10 minutter om at få kæmpet os over var en
oplevelse, jeg var nær ved at torpedere Hans da jeg overså at I stoppede (og
jeg havde jo ellers ramt P og KX500'en ude på cross sporet, da han pludselig
mente vores nærkamp skulle afsluttes med et motorstop i et sving), det var
kanonsjovt at se Mads kæmpe sig igennem en lille dyngekvas mens han blev
helt blågrøn i ansigtet, det var hyggeligt at gå og lede efter et vadested
over den lille bæk inde i skoven, det var fedt at vi også kørte hvor der
hverken var vej eller sti, jeg anede ikke der var så mange fantastiske
skovveje i det område (DET skal vi prøve igen, det er nok den fedeste
off-road tur jeg har kørt i årevis), det var rigtig god underholdning at
følge alle Mads' near-miss'es og det kan stadig undre mig at han ikke
styrter mere end han gør, det er irriterende at jeg altid kan køre på
baghjulet lige indtil nogen tænder et kamera, synd kameraet IKKE var med da
Mads var ved at hoppe over jernbanen (et forsøg der med sikkerhed ville være
blevet flot med de blodrøde farver der ofte efterfølger et spring ud i 10m
frit fald), godt jeg tog en gammel hjelm på for efter at 400 grene er blevet
banket hårdt ind i den ligner den lort uanset hvor ny den var før turen, og
måske så jeg noget mere, men denne sætning er allerede blevet rigeligt
lang...

Men det VAR sjovt!

Rittig

Fra : Poul Bundgaard

Dato : 28-01-03 20:42

> (DET skal vi prøve igen, det er nok den fedeste
> off-road tur jeg har kørt i årevis

Sig lige til i god tid, således at man kan få aktiveret sin
vinterforsikring!

Poul Bundgaard,
WR 200, kun med 9 måneders forsikring (*suk*)

Fra : Claus Rittig

Dato : 28-01-03 21:00

"Poul Bundgaard" <bopo@stofanot.dk> skrev i en meddelelse

> Sig lige til i god tid, således at man kan få aktiveret sin
> vinterforsikring!

Den er kun en opringning væk, så det kan vel ikke være et problem?

Rittig

Fra : Pein

Dato : 28-01-03 21:23

"Poul Bundgaard" skrev ...

> Sig lige til i god tid, således at man kan få aktiveret sin
> vinterforsikring!

Jeg ville også gerne have været med, men jeg havde ikke kalkuleret med
at få maskinen køreklar før endurosæsonen starter igen.
Den har det stadig skidt efter Sønderjysk Terræncross. Og jeg er jo
doven og hader at fryse om fingrene ude i værkstedet om vinteren.

/Pein

Fra : Claus Rittig

Dato : 27-01-03 17:12

"Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en meddelelse
news7Z9.1$oY3.0@news.get2net.dk...
> Hvorfor er der ingen der fortæller om vores skovtur igår ?

Fordi igår var jeg for træt, og idag har jeg ondt alle steder. Derfor.

Rittig
(Gammel)