james bond
Fra : etta place

Dato : 27-01-03 10:02

sikke noget crab! så ham på tv3 igår for første gang i flere år, og blev
ikke skuffet; diletant-skuespil og ditto stunts. hvori ligger facinationen?,
er det sådan en ed wood ting (ok, lidt overdrevet).

etta

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 27-01-03 15:42

"etta place" <etta@place.com> skrev i en meddelelse
> [...]
facinationen?,
> er det sådan en ed wood ting (ok, lidt overdrevet).

Jeg er enig i at Bond-konsortiet har benyttet sig af urimeligt dårlige
skuespillere i et par centrale roller de senere par film, men samtidig
tænker jeg på om de egentlig ikke altid har gjort det i James Bond film? De
har vel altid fokuseret mere på at tøserne ser godt ud og at bruge pengene
på fedt legetøj og fede settings. Eller hva?
Nu brugte de Hally Barry i den nye film og jeg har sgu egentlig lige så lidt
respekt for hendes skuespillerevner som jeg har for Denise Richards' (har
dog ikke set Monster's Ball). Jeg har indtryk af at jakkesættene bag Bond er
bestialsk iskolde forretningsmænd der egentlig er lidt ligeglade med at lave
gode film. De køber bare de navne de mener kan sælge projektet, Judi Dench
og John Cleese eks., og jeg kan ikke lade være med at synes det er synd for
Bond. Jeg synes også de burde give Pierce Brosnan nogle lidt bedre
manuskripter, det er fhv. tydeligt at han forsøger at få så meget ud af dem
som muligt.

MEN, jeg lagde mærke til en ting i gårsdagens film: Dårligt spillet eller ej
er den lidt provokerende. Bond dræber en kvinde! Nu var hun også en kælling,
så det er i orden han gør det, men alene at de prøver at træde nye grunde
med James Bond synes jeg er i orden.

Nu vi har fat i Bond vil jeg spørge igen: Hvordan skal en 'rigtig' Bond-film
være? En ting er stil, gode damer, fede stykker legetøj og britisk
blærerøvsmentalitet. Ville I gide at se en Bond-film a la en John Forsythe
eller Tom Clancy thriller?
Jeg har selv indtryk af at Bond 'bare' er underholdning (og hermed ikke
langt fra Ed Wood klistermærket). Men samtidig synes jeg selv det kunne være
fedt med noget mere historie, en ægte benhård politisk thriller men i den
rette Bond-stil kunne måske være rigtig cool. Eller hva?

Ville I f.eks. gide at se en Bond-thriller hvor 007 skal forhindre en
stinkende rig psykopat i at atombombe Jerusalem fordi denne anser byen for
at være en ætsende byld på verdenskortet? (Det er et tænkt eksempel...)