Personvægt til billige penge.
Fra : KatjaStrofen

Dato : 27-01-03 10:02

Ja, nu ved jeg godt, at denne ikke henvender sig til alle, derfor dette
topic!

Men jeg ved, der gennem tiden, har været en del, der har spurgt omkring
vægte, der tog over 130 kilo!

Og så var det faktisk jeg faldt over denne vægt!

Elektronisk Kropsfedtmåler.
Kan også bruges som normal personvægt. Max 160 kg. Kan indeholde personlige
data for op til 8 personer. Med dansk brugsanvisning!
199 kr.

Og jeg synes egentlig det var så godt et tilbud, at jeg ville bringe det på
gruppen!

Varen kan købes i Rema1000 - www.rema1000.dk [se ugens tilbudsavis side 7]

Katja :)
Som ingen økonomisk interesse har i ovenstående link :þ

Fra : CDN

Dato : 27-01-03 23:02

Check lige om man kan kalibrere den, hvis ikke glem alt om det. Der bliver
solgt en hel del digitalvægte på tilbud og jeg har ikke fundet en der kan
kalibreres.
Hvis eller når den begynder at fejlvise kan du ikke gøre andet end at smide
den ud..

Fra : KatjaStrofen

Dato : 28-01-03 09:47

"CDN" <news@cdn.dk> skrev i en meddelelse
> Check lige om man kan kalibrere den, hvis ikke glem alt om det. Der bliver
> solgt en hel del digitalvægte på tilbud og jeg har ikke fundet en der kan
> kalibreres.

LOL - nu ved jeg ikke hvad det betyder at kalibrere - måske lidt pinligt...
men... sorry

> Hvis eller når den begynder at fejlvise kan du ikke gøre andet end at
smide
> den ud..

Well jeg har ikke selv købt en, jeg har en udemærket OBH vægt, jeg gav en
formue for.. for et års tid siden! [som man næsten får smidt i nakken nu]

katja

Fra : Carsten Riis

Dato : 28-01-03 09:57

KatjaStrofen wrote:

> "CDN" <news@cdn.dk> skrev i en meddelelse
>
> LOL - nu ved jeg ikke hvad det betyder at kalibrere - måske lidt pinligt...
> men... sorry

"nulstille" eller genindstille er vist ikke helt rigtige oversættelser,
men det er i hvert fald noget derhenaf.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Carsten Holck

Dato : 28-01-03 10:27

Carsten Riis wrote:

> "nulstille" eller genindstille er vist ikke helt rigtige
> oversættelser, men det er i hvert fald noget derhenaf.

De fleste digitale vægte nulstiller automatisk når de tændes, hvis man
skulle kunne kalibrere (el. justere) skulle man have et lod af kendt vægt
( gerne tæt på max. vejeområde) og så indstille vægten til at den viser
rigtigt.
Det er ikke så vigtigt, der er vigtigere at den vejer ens fra gang til
gang - så kan man nok godt finde ud af at trække et antal kilo fra hvis
vægten vejer for meget bare det er konstant.

/@rsten

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 28-01-03 17:26

> [...]
> skulle kunne kalibrere (el. justere) skulle man have et lod af kendt vægt
> ( gerne tæt på max. vejeområde) og så indstille vægten til at den viser

Næ, den går ikke. Hvis den skal kalibreres, så skal det ske ved tæt på nul,
25%, 50%, 75% og 100% af max, og den skal kunne kalibreres inden for hvert
område - det er fuldstændigt irrelevant for en personvægt.

En personvægt skal kunne repetere vægten. Træder du op på den 50 gange, skal
den vise det samme hver gang.

Mvh Maria

Fra : Carsten Holck

Dato : 28-01-03 23:26

Maria Frederiksen skrev:

> Næ, den går ikke. Hvis den skal kalibreres, så skal det ske ved tæt på nul,
> 25%, 50%, 75% og 100% af max, og den skal kunne kalibreres inden for hvert
> område - det er fuldstændigt irrelevant for en personvægt.

Det kommer an på hvad det er du vil, om man har brug 1 2 3 el 4
punktskalibrering - aut. nulstilling tager de fleste digitale vægte selv
højde for når man tænder for den. Så det der er brug for (er relevant)
er en kalibrering i det område hvor vægten skal bruges - det er
almindelig måleteknik.
Lineariteten skulle gerne være konstrueret ind i vægten fra begyndelsen,
og så er der jo kun skaleringen der er interessant

Så jo, den går helt fint.
> En personvægt skal kunne repetere vægten. Træder du op på den 50 gange, skal
> den vise det samme hver gang.
Ja, netop, men det hjælper ikke at gøre det umiddelbart efter hinanden -
slankekure har det jo med at tage en hvis tid og stabiliteten skal
jo gerne holde hele perioden.
Så derfor er det nødvendigt at have er kendt vægt hvis man ikke stoler
på stabiliteten.

mvh
/@rsten