Test af GFFX på Toms Hardware.
Fra : Karsten Vinding

Dato : 27-01-03 09:25

"http://www.tomshardware.com/graphic/20030127/index.html"

OK, så er katten ude af sækken.

Mine personlige betragtninger er at jeg havde forventet mere. Kortet er
hurtigere en R9700Pro i mange test, men langtfra dem alle.

Voldsomme (og støjende) køleprofiler, p.g.a. den enorme effekt der afsættes
i kortet med dets høje frekvens.

I betragtning af at kortet er meget forsinket, ATI's R9700 har været på
markedet i snart et halvt år, og at nVidia har lovet store ting med dette
kort er jeg tæt på at være skuffet. Det er ikke godt nok at komme så meget
for sent, og så kun have et produkt der kun lige akkurat slår konkurrenten.

Vi må håbe at kortet yder meget godt under DirectX 9. Hvis ikke det tryner
R9700 mere eftertragteligt der, synes jeg det ser skidt ud.

Når R350 kommer på markedet skal nVidia virkelig finde de store køleplader
frem for at følge med, som tingene står lige nu.

--
Mvh, Karsten.

http://www.vinding.adsl.dk

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 27-01-03 10:44

Karsten Vinding skrev tidligere:

> "http://www.tomshardware.com/graphic/20030127/index.html"
>
> Voldsomme (og støjende) køleprofiler, p.g.a. den enorme effekt der
> afsættes i kortet med dets høje frekvens.
[snip]

Der er også et godt review på
http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1779&p=1 og de har nogle
ret interessante videoklip der viser lidt om støjen. Jeg tror sgu ikke
jeg skal ha' et GFFX.

--
Lars

Fra : H3nrik V!

Dato : 27-01-03 11:18

"Karsten Vinding" <karsten@vinding.adsl.dk> wrote in message
> "http://www.tomshardware.com/graphic/20030127/index.html"

> Voldsomme (og støjende) køleprofiler, p.g.a. den enorme effekt der
> afsættes i kortet med dets høje frekvens.

Fårk - det lyder grimt...!

Anyway - gad vide om der kommer en billigversion af kortet - en GeForce FX
MX? ;)

--
/H3nrik!

If it ain't broken - break it... Then - fix it...

Fra : rhexis

Dato : 27-01-03 14:05

"H3nrik V!" <vernerbo@DO_NOT_SPAM_MY_hotmail.com> wrote
in message news:b13114$dgs$1@sunsite.dk...

> Anyway - gad vide om der kommer en billigversion af kortet - en
> GeForce FX MX? ;)

Køb et Geforce4 kort, overclock det en anelse, sæt et andet klister-
mærke på fronten og presto; du har nu et GeforceFX MX kort. :/

--
rhexis

Amazing improvised electric violin. Free
mp3s available. - http://solostring.com/

Fra : Flemming Joensson

Dato : 27-01-03 14:38

> "Karsten Vinding" <karsten@vinding.adsl.dk> wrote in message

> Fårk - det lyder grimt...!
>
> Anyway - gad vide om der kommer en billigversion af kortet - en
> GeForce FX MX? ;)

Det gør der sikkert. Der kommer både en nv31 og en nv34 ud over den
nv30 som THG og Anandtech har testet. Men jeg synes nu det er mere
interessant hvad ATI kommer med på deres R350 (ved ikke hvad den kommer
til at hedde). Alt efter hvor meget bedre den er i forhold til Fx'eren
(og hvor meget nvidia formår at optimere Detonator driverne til FX) så
tror jeg vi vil se nogle rimelig store prisfald på FX modellerne til
april/maj eller hvornår ATi nu bliver klar.

Flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-03 12:58

Håber at der hurtigt kommer et vandkølehoved til det, så jeg kan slippe for
den støj!

Det er jo latterligt... Jeg tror ikke der er mange, som gider have en
hårtører inde i sin maskine...

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 28-01-03 09:40

http://home.attbi.com/~typedef.enum/fxoops.jpg

--
Lars

Fra : H3nrik V!

Dato : 28-01-03 09:54

"Lars Jørgensen" <lagojo@VARMPOST.com> wrote in message

> http://home.attbi.com/~typedef.enum/fxoops.jpg

LOL! Den burde x-postes til dk.snak.vittigheder... :)

Fra : Svend Tveskæg

Dato : 28-01-03 10:45

On Mon, 27 Jan 2003 12:57:40 +0100, "Asger" <mail(at)tedbundy.dk>
wrote:

>Håber at der hurtigt kommer et vandkølehoved til det, så jeg kan slippe for
>den støj!
>
>Det er jo latterligt... Jeg tror ikke der er mange, som gider have en
>hårtører inde i sin maskine...

Nemlig og da slet ikke til 5-6000 kroner.

Det kort kan de proppe derop hvor solen aldrig skinner.

Fra : H3nrik V!

Dato : 28-01-03 10:58

"Svend Tveskæg" <666@trashcan.dk> wrote in message

> Nemlig og da slet ikke til 5-6000 kroner.
>
> Det kort kan de proppe derop hvor solen aldrig skinner.

Hmmm... Det ta'r nok også noget af lyden... ;)

Anyway - med en god, solid vandkøling tror jeg nu nok, at GF FX skal være et
lækkert kort. jeg ved goddt, at det derved kun kommer til at henvende sig
til nogle få superbrugere, meeeen til den pris er det ikke et kort for alle
alligevel....!

Fra : TBC

Dato : 29-01-03 01:56

"Svend Tveskæg" <666@trashcan.dk> skrev i en meddelelse

> Nemlig og da slet ikke til 5-6000 kroner.

Det er introduktionspris. Det er samme introduktionspris ($399) som Geforce
4 Ti4600 og Radeon 9700 Pro blev lanceret til. Prisen falder efter nogle
uger og ikke mindst måneder efter den kortet har ramt hylderne. Først skal
der dog lige spindes guld på early adaptors.

> Det kort kan de proppe derop hvor solen aldrig skinner.

Har du da hår dér som trænger til at blive tørret ?

TBC

Fra : Sven

Dato : 27-01-03 16:33

En anden god test er at finde på
http://www.extremetech.com/article2/0,3973,846356,00.asp

De har målt støjen til 58Db!! Med den larm, og en vægt på 610g får man da
noget for sine penge

Sven