Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon Coolpix2000 - blitz billeder
Fra : PP

Dato : 27-01-03 07:55

Hej NG

Egentlig er jeg tilfreds med mit (nybegynder) Nikon Coolpix2000 - men ved
indendørs blitzfotografering bliver billederne tit meget "grumsede", uskarpe
og med "røde øjne". Jeg tager billederne med Auto-indstilling - måske jeg
burde vælge anden funktion!

Er det et dårligt kamera til blitz? Eller er blitzen bare for dårlig (svag)?

Hvad skal jeg være opmærsom på ved køb af nyt kamera så jeg også kan tage
gode indendørs blitz-billeder?

Nogle hint til et "bedre" all-round nybegynder kamera?

Mvh Per

Fra : Alan Thwaites

Dato : 27-01-03 14:14

"PP" <PP@PP.Dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mvh Per
>
> Hej Per, Groft sagt er ingen kompakt kamera (film eller digital) i stand
til at tage "gode" blitz billeder.Afstanden fra blitz til objektivet er for
kort. Nogle apparater er lidt bedre end andre og f.eks. på CP 4500 er
blitzen fjernet ret langt fra objektivet og med rimelig afstand til
subjektet kan røde øjne undgås ( jo tættere på jo større afstand fra blitz
til objektivet kræves til at undgå røde øjne). Røde øjne eller ej giver
indbygget blitz altid grimme skygger bag emnet og hvis man ville fotografere
meget med blitz er en ekstern blitz (og kamera der tillader denne) eneste
løsning. >>
M.v.h. Alan.

Fra : PP

Dato : 27-01-03 16:11

> [...]
fotografere
> meget med blitz er en ekstern blitz (og kamera der tillader denne) eneste

Hej Alan

Tak for svaret..
Konklusionen er altså at købe et digital-kamera hvortil der findes ekstern
blitz - hvis jeg ønsker "bedre" blitz-billeder (uden den grumsede baggrund)?
Til mit CP2000 findes ikke ekstern blitz (så vidt jeg kan læse mig til)!
Det er ret tidskrævende at fjerne "røde øjne" på festbilleder hvor mange
personer er med på alle billederne! Kan du anbefale CP4500 (eller andet) som
er bedre på dette område end mit CP2000?

Mvh Per

Fra : FH@mail.com

Dato : 27-01-03 22:02

Har selv haft samme problemer med CP2000, købte derfor et CP5700 til de
krævende fotos, og bruger det andet som alm. pocket kamera.. CP5700 tager
fantastiske gode fotos og der kan tilsluttes ekstern blitz, samt diverse
objektiver...
mvh Axel, Aalborg

Fra : Søren Jensen

Dato : 31-01-03 20:14

> baggrund)?
> som

Jeg har selv et CP5700 og var egentlig ikke tilfreds med de billeder det
tog med blitz... jeg købte så en ekstern blitz (sb22s) SIKKEN EN FORSKEL!

Nu tager det perfekt belyste indendørsfotos... det er en fornøjelse...

Mail mig hvis du vil have et eksempel på før/efter...

Søren (email : srjFJERN@ecsoft.dk (fjern FJERN)