Program til afvikling af java programmer l~
Fra : Peter

Dato : 27-01-03 07:40

Hvilket program anbefaler i at jeg anvender i forbindelse med afvikling af
java programmer lokalt?

Fra : Søren Møller

Dato : 27-01-03 10:37

> Hvilket program anbefaler i at jeg anvender i forbindelse med afvikling af
> java programmer lokalt?

java.exe?

// Yoc.

Fra : Peter

Dato : 27-01-03 13:28

"Søren Møller" <yocal@60696867.dk> skrev i en meddelelse

> java.exe?
hvor finder jeg det?
det skal måske slet ik komplies?!

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 27-01-03 13:41

"Peter" <kam3190@vip.cybercity.dk> posting:

>hvor finder jeg det?

Download JRE, hvis du ikke allerede har det på computeren
http://java.sun.com/getjava/manual.html

>det skal måske slet ik komplies?!

Det kommer an på, om det er det allerede, hvilket det vel nok er(?).
Selvom det er compilet, skal resultatet stadig fortolkes (java.exe),
eftersom Java ikke bliver compilet "i bund" til et reelt
maskinniveau, men til et virtuelt maskinniveau (bytecode), som
java.exe så tager sig af at håndtere, så koden faktisk kan udføres
på den konkrete maskine.

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.

Fra : Chris

Dato : 27-01-03 13:44

http://www.ngweb.biz/links/programming.shtml#java

Fra : Peter

Dato : 30-01-03 17:31

"Chris" <dhira@softhome.net> skrev i en meddelelse

> http://www.ngweb.biz/links/programming.shtml#java

Jeg har nu installeret JDK
Lavet et program i notepad der følger med JDK
Men hvordan kompilere jeg og afvikler programmet?

Fra : Chris

Dato : 30-01-03 23:24

On Thu, 30 Jan 2003 17:31:01 +0100, "Peter" <kam3190@vip.cybercity.dk>
wrote:

>Jeg har nu installeret JDK
>Lavet et program i notepad der følger med JDK
>Men hvordan kompilere jeg og afvikler programmet?

Hvis du også downloader JCreator Freeware Edition, så har du både en
IDE og en knap på værktøjslinjen, der kompilere din kode.

Venligst
Chris

Fra : Peter

Dato : 01-02-03 15:13

> Hvis du også downloader JCreator Freeware Edition, så har du både en
> IDE og en knap på værktøjslinjen, der kompilere din kode.
Okay.. TAK :)

/Peter