Kommer der mere vinter i år?
Fra : Andrew

Dato : 26-01-03 23:47

Hej

Jeg hørte forleden en metorolog sige at det ikke var usandsynligt at vi ikke
ville opleve mere vinter i år. Dvs. ikke mere sne og frost. Jeg ved ikke
hvor han har taget sin uddannelse, men tænk hvis han fik ret. Så er
sæsonstarten lige pludseligt ikke så langt væk.

Jeg er ved at nedsmelte af SPÆNDING som vi kommer tættere og tættere på
foråret!

Hvornår plejer man at sige at mc-sæsonen starter op igen, bare groft sagt
ca. ?

Jeg har seriøse trækninger i de venstre fingre, den højre hånd og den
venstre fod!!!

uhadadadada

Mvh Anders

PS: Selvom jeg ikke betaler den store forsikringspræmie iforhold til nogle
af jer herinde, så er jeg GODT træt af at skulle forsikre min MC, som står
trygt og godt nede i en varm og dejlig kælder. Der kan absolut INTET ske
dernede! men sådan må det være med GF, desværre, de er ikke til at hugge
eller stikke i...

hygge

Fra : Jes Vestervang

Dato : 26-01-03 23:44

Andrew wrote:

> [...]
> ikke hvor han har taget sin uddannelse, men tænk hvis han fik ret. Så er
> sæsonstarten lige pludseligt ikke så langt væk.

Jeg er ked af at skuffe dig, men 5-døgnsprognosen ser ud ad h...... til
Noget i retning af -5° om dagen og -10° om natten
lortlortlortlort....
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 27-01-03 08:39

> Jeg er ked af at skuffe dig, men 5-døgnsprognosen ser ud ad h...... til

> Noget i retning af -5° om dagen og -10° om natten
> lortlortlortlort....

Nu lige ro på! Er i klar over hvor meget salt der ligger på vejene lige nu?
Mit visir bliver svært at se ud af efter 10km p.g.a. saltaflejringer. Det
tager hård på MC'en at køre lige nu. Jeg måtte adskille min bagbremse fordi
den hang i lørdags og der er RIGTIGT meget ny rust på min offroader. Man
skal også smøre kæde konstant, da den kan ruste på 2 dage i øjeblikket.

Vent nu til salten er væk! Det er der MINIMUM 5 uger til.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Jon Larsen

Dato : 27-01-03 12:02

">
> [...]
> Jens Bager Jensen
> Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
> Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)

Hvilket jo passer meget godt med 1. Marts :- )

Jeg har købt min MC for at bruge den, hvis det kræver ekstra vask og
vedligehold, so be it., det klare jeg nok

--
MVH.
Jon Larsen

Fra : Armand

Dato : 27-01-03 20:53

Jens Jacob Bager Jensen <bager1(--fjern--)@get2net.dk> skrev i en

> Vent nu til salten er væk! Det er der MINIMUM 5 uger til.

Forudsat at der kommer masser af regn i mellemtiden :-|

I mine øjne er der et par ting der stikker i denne forbindelse:
- Det er tosset at være så ømtålelig over sin mere end 10 år gamle
20.000kr's transport-400'er, at man vinteropstalder og derved bliver
nødt til at transportere sig alternativt gennem 1/4 af året!
- Men det er fuldstændigt gak at skulle undvære sin model igennem
vinteren hvis man alligevel trækker den ud i salt-miljø sidst i februar
:-|

--
Armand.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 28-01-03 14:01

> - Det er tosset at være så ømtålelig over sin mere end 10 år gamle
> 20.000kr's transport-400'er

Enig - også selvom det er en nyere maksine - man skal bare holde sig
klart at det taget hårdt på finishen og hurtigt kan koste nogle lejer
mm.

/A - hvis sæson pga lidt sne først startede 13/1 og nu er ca 1000km
gammel.

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 27-01-03 09:49

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote:

> Jeg er ved at nedsmelte af SPÆNDING som vi kommer tættere og tættere på
> foråret!

Velkommen i klubben!

> Hvornår plejer man at sige at mc-sæsonen starter op igen, bare groft sagt
> ca. ?

Tjah - 1. Marts er det vel officielt, men du skal nok nærmere regne med d.
27.
marts hvor bakken åbner og vi allesammen mødes på Nørrebrogade.

> [...]
> trygt og godt nede i en varm og dejlig kælder. Der kan absolut INTET ske
> dernede! men sådan må det være med GF, desværre, de er ikke til at hugge

Så er de nok ikke de eneste i forsikringsbranchen :-/

Hilsner,
Tony

--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/tony_lorentzen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 27-01-03 15:40

> [...]
> Jeg ved ikke hvor han har taget sin uddannelse, men tænk hvis han fik
> ret. Så er sæsonstarten lige pludseligt ikke så langt væk.

Jeg har også hørt en meterolog sige, at der godt kunne komme en periode med
sne og frostvejr, hvilket jeg absolut ikke anser som usandsynligt. De kan
ikke forudsige vejret en måned forud.

> Hvornår plejer man at sige at mc-sæsonen starter op igen, bare groft
> sagt ca. ?

Det plejer at være midt i marts eller først i april, de fleste begynder at
køre. Sidste år havde vi f.eks. snestorm i marts, så der stod min mc
begravet i 30-40cm sne, da det lige nøjagtigt fygede derind hvor min mc stod
parkeret under et halvtag.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 27-01-03 20:55

Martin Sørensen <mosREMOVE@laxity.dk> skrev i en

> [...]
usandsynligt.
> De kan ikke forudsige vejret en måned forud....... Sidste år havde vi

Senest at landet lukkede i en uges tid p.g.a. snestorm, var for 7-8 år
siden - Og det var til fastelavn

> Det plejer at være midt i marts eller først i april, de fleste
begynder at
> køre.

- TopDK's forsikring sætter som sådan dagsordenen for den sag: 1. marts!
- Bakkens åbning er ligeledes blevet en sigtemærke for mange!
- Alt efter vejret, er påsken dog oftest den begivenhed som trækker
flest på
gaden!
- Efternølerne nøjes med bededag eller pinse!

Men dét med saltet er altafgørende, eftersom det må regnes for den
primære årsag til an man stalder op, og den ellers usynlige forekomst af
salt kan aflæses på forlygteglasset af naboens bil (smag evt. på det!)
!!

--
Armand.

Fra : John

Dato : 28-01-03 00:21

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvornår plejer man at sige at mc-sæsonen starter op igen, bare groft sagt
> ca. ?

Min sæson starter d.1/4, hvis vejret tillader det ( afgørende ) der er jo
en faktor der hedder sikkerhed i traffiken, at starte for tidligt i f.eks
marts kan være ensbetydende med stadig glat føre og skummelt mørke som gør
det farligt for en MC'ist, man er både skrøbelig og tillige usynlig for en
billist , derfor løber jeg ingen chancer, husk på vi er jo nogle af de svage
i traffiken !

John