TwinTalker 3000 - Walkie Talkie mon de vir~
Fra : Pede Larsen

Dato : 26-01-03 22:49

Kan de mon bruges til MC ?
Kan findes på www.teledanmark.dk i deres E.butik (søg efter Twintalker)
De koster 400Kr. denne uge :)

Op til 3 km rækkevidde
Walkie Talkie systemer fungerer under åbne systemer, og der er derfor ingen
sikkerhed m.h.t. Der er dog mange frekvensområder, der kan anvendes: 8
hovedkanaler og 38 subkanaler. Det vil sige 8 x 38 = 304 brugbare kanaler.
Rækkevidden beskrives som op til 3 kilometer, men kan sagtens være endnu
længere.
Systemet kan i princippet udvides med et uendeligt antal håndsæt, der
arbejder på en frekvens, som frit kan indstilles fra gang til gang. Senere
kan man så sammensætte andre nye grupper m.h.t. antal og frekvensområder.
Samtalerne imellem håndsættene er gratis.

Ved køb af Twin Talker 3000 - Walkie Talkie medfølger 2 stk. håndsæt og
dansk brugervejledning

Funktionerner omfatter

Advarsel ved batteriudløb
Bælteclip, aftagelig
Hovedsæt, kan tilsluttes til mere behagelig brug ved feltløb
eller andet
Kaldetone til identifikation
Kanal allokering, søger efter aktive signaler mellem de 8
kanaler
Kanaler, 8 kanaler og 38 subkanaler (i alt 308 kanaler)
LCD-display (1)
Lydstyrke, regulerbar
Rækkevidde, op til 3 kilometer
Stemmestyring, der afsendes signaler, når håndsættet bliver
aktiveret af en stemme eller anden lyd. Kan ikke anvendes i områder med
megen støj og vind

Med venlig hilsen
Pede Larsen (Næstved)
En 2 takter har 2 takter for lidt
Suzuki DR350S
www.pedelarsen.dk

begin 666 space_trans.gif
M1TE&.#EA!0`%`( ``/___P```"'Y! $`````+ `````%``4```($A(^I6 `[
`
end

begin 666 bullet.gif
M1TE&.#EA#P`/`)$``/___Q\?'X^/CP```"'Y! ``````+ `````/``\```(3
5A(^IR^T/8Q)!P# "I%;Z#X9>`0`[
`
end

Fra : Martin

Dato : 27-01-03 10:26

"Pede Larsen" <pede@stofanet.dk> wrote in message
> Kan de mon bruges til MC ?
> Kan findes på www.teledanmark.dk i deres E.butik (søg efter Twintalker)
> De koster 400Kr. denne uge :)

øhh nå nå....

Søgeord: Twintalker
Fundet: Intet!
Fejl: Twintalker blev ikke fundet
..

Fra : kristian budde

Dato : 27-01-03 19:52

"Martin" <Maximus@hotmail.com> wrote in message

> "Pede Larsen" <pede@stofanet.dk> wrote in message

> [...]

Som Pede Larsen skriver så skal du søge under eButik.

Hvorfor man først skal gå ind under eButik og så lave en søgning for at det
virker det fatter jeg ikke. Jeg blev også snydt første gang jeg prøvede at
finde de radioer

Håber at det her hjælper
Mvh
Kristian Budde

Fra : Martin

Dato : 27-01-03 11:21

> [...]
det
> virker det fatter jeg ikke. Jeg blev også snydt første gang jeg prøvede at

Næh... hvor fixt.... NOT !

gad vide hvad helv.. man så søger i, hvis man ikke har valgt noget....
???

Nå ja ja, men jeg fandt dem da ..

Fra : Claus Kenberg

Dato : 27-01-03 11:29

Pede Larsen wrote:

> Kan de mon bruges til MC ?

Hej

Det er nok værd at bemærke linien: " Kan ikke anvendes i områder med megen
støj og vind".

Grunden er at send/modtag knappen med headset er stemmestyret. Så med
meget støj vil den være sende hele tiden. Ved mindre du selvfølgelig kører
meget langsomt og/eller har en meget meget støjsvag hjelm.

Mvh
Claus Kenberg
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/claus_kenberg

Fra : Brian Wendelbo

Dato : 27-01-03 11:38

det skal jeg fortælle dig når jeg modtager dem
Tager chancen. Om ikke andet kan de bruges på arbejde.

--
Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://dfm.divvy.dk/?id=155

Fra : kristian budde

Dato : 27-01-03 21:40

"Brian Wendelbo" <Brian.wX@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> det skal jeg fortælle dig når jeg modtager dem
> Tager chancen. Om ikke andet kan de bruges på arbejde.
>
> --
> Med Venlig Hilsen
> Brian Laursen

Det ville være fedt hvis du skriver lidt om dem her for jeg tænker selv på
at købe dem

Mvh
Kristian Budde

Fra : Clausen

Dato : 27-01-03 12:14

Husk at der skal købes headset seperat Kr. 99 for 2 sæt incl oplader.

Mvh
Jesper

Fra : Brian Wendelbo

Dato : 27-01-03 12:27

aaaargghhhh

--
Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://dfm.divvy.dk/?id=155

Fra : T - R6

Dato : 27-01-03 13:02

Hej

er det et headsæt med mic eller bare et par øresnegle..?

Mvh Tommy

Fra : Brian Wendelbo

Dato : 27-01-03 14:35

ja det er et godt spørgsmål, og kan de være i hjelmen.. Jeg laver en
opfølgning på dem når jeg modtager dem. håber det bliver inden en uge..

--
Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://dfm.divvy.dk/?id=155

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 27-01-03 16:33

Jeg tror generelt der er problemer med at få PMR radioer med VOX(aut. PTT
tast) til at fungere på en MC.
De er lavet håndholdte, og der skal ikke meget til at aktivere mikrofonen.
En lille prut, og den sender :)
Men hva.. Har man penge nok, så køber man bare 4 stk. 2 til hver ! Så kører
man da bare duplex .. En sender og en modtager til hver..

Spørgsmålet er så bare hvor meget støj de fanger !

/Thomas

Fra : Morten Juel

Dato : 27-01-03 18:51

> Husk at der skal købes headset seperat Kr. 99 for 2 sæt incl oplader.
øhh det står der da på deres side at de følger med gratis !!

Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
Nissan Micra 1.2 Aut. <- Til salg
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-

Fra : Anders Riis Jensen

Dato : 27-01-03 17:13

Jeg tænker nu mere på at koble dem til alarmen på min mc og bruge dem som
pager. Monter den ene til alarmen, med en oscilator på mic indgangen, så den
tændes og sender, når alarmen den går. Og den anden inde i huset tændt
konstant, med laderen sat til. Den kan man jo også tage med, når man er i
byen på sin mc, lumske steder. De har jo en rigtig god rækkevidde til
formålet!

MVH
Anders Riis Jensen
Yamaha R6 og DT175

Fra : Pede Larsen

Dato : 27-01-03 17:57

Nu er HP og mig blevet ejere at et sæt :)
Umilbart lader det til at kunne virke, men den der ting som selv skal
aktivere mikrofonen virker sq kun hvis man ikke har headsæt sat til :(
Det er som om at den deaktivere hele enheden og kun virker igennem
mikrofonen på headsættet :(
Nogle af jer elektronik mekanikere det kan / har en god ide om hvordan man
kan lode stikket om så mikrofonen kan bruges igenemen headsættet ( jeg mener
så den kan sende selv uden at trykke på knappen)??

Fra : "H;P

Dato : 27-01-03 19:29

Halløjsa `

Jap Jap, vi tjekkede op på sættets rækkevidde, og her er der virkelig tale
om " Line Of Sight". Et par store huse og så kniber det lidt med at høre
hvad der bliver sagt iden anden ende.
Dog det største minus, er som Pede siger, at når man sætter head-set´et til
så er der nul mere Stemmestyret sendning . Nææ nej, man skal have fat i
den micro knap der sidder på selve microfonen inde bag hjelmen, og det er
ikke nemt med de store vinterlapper , men til prisen overrasker dette sæt
mig.
I nød kan de bruges, men ville nok forslå at man spare sammen til de dyre
Cobra-talk el. hva´ de nu hedder

H;P Out

--
http://www.Falken.farmands.Dk
ICQ # 28655310

Fra : Steen Gruby

Dato : 27-01-03 21:59

On Mon, 27 Jan 2003 17:56:42 +0100, "Pede Larsen" <pede@stofanet.dk>
wrote:

Hej Pede

>Nogle af jer elektronik mekanikere det kan / har en god ide om hvordan man
>kan lode stikket om så mikrofonen kan bruges igenemen headsættet ( jeg mener
>så den kan sende selv uden at trykke på knappen)??

Jeg har nogle sæt af forskellig fabrikat.
Fælles for dem er, at VOX kun virker uden headset, og med headset er
det pænt at bruge tasteknappen.
Hvis tasteknappen sidder i stik (det gør den i mine) så erstattes
trykknappen af en modstand og en lille elektrolyt parallelt med den.
I mit tilfælde er modstanden 10 Kohm, og lytten 22 uF.
I mine sæt kan følsomheden på VOX'en stilles, det reducerer
fejloptastninger.
Hangtiden kan også stilles således at senderen falder hurtigere ud.
Begge dele anbefales

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Pede Larsen

Dato : 28-01-03 03:20

Jo der er en tryk knap på head sættet, så det må vist prøves :)

Takker Steen, det tror jeg jeg må afprøve :)

Fra : Birger Rasmussen

Dato : 06-02-03 21:11

jeg har et headsættet der var med et sandberg modem den virker fint på mine,
også på vox...
så find et andet headsættet hvor stikket passer på, har set man kan få et
universal headsættet med med et minder stik på, men det kan evt.udskiftes

Fra : Pede Larsen

Dato : 07-02-03 18:55

Oki det skulle jeg have vist, nu har jeg afleveret dem tilbage.............
Well jeg syntes ikke at lyden i head sættet var ret høj sååååå.
Men tak for rådet :)

Fra : Morten Juel

Dato : 27-01-03 18:52

> Op til 3 km rækkevidde
hehe pede læs på pakken de var i der står op til 5km )

Fra : febbe

Dato : 27-01-03 19:05

igen igen....
Nu har jeg altså også købt et par sæt "Twin Talker" i Kvikly, i håbet om
at kunne bruge dem på biken til sommer (fås også i Imerco i denne uge.
Der er åbenbart kommet et ordenligt læs til landet), så nu følger jeg
spændt med i hvad I finder ud af. Umiddelbart vurderet må de da kunne
bruges til noget, om ikke andet så som legetøj til skituren. Så vidt jeg
kan se, har de vist kun tilslutning til ørerpropper - ikke mikrofon....
eller hvad??? Hvad er det for et headset med lader, jeg kan se på denne
tråd, man kan købe for 99 kr?? Og hvor er det henne??
Stor hilsen....
Febbe

http://www.kandu.dk/