Campingpladsen Laffitte ved Paris.
Fra : edob

Dato : 26-01-03 20:28

Hej NG.

Vi påtænker en 14-dages tur til Paris i april måned omkring påske.

Vi har foreløbig udset os campingpladsen Maisons-Laffitte nordvest for
Paris. Vi er to voksne i 60-års alderen og uden børn med.

Er der nogen som kender denne plads og kan anbefale den (eller det
modsatte). Hovedformålet med turen er at opleve Paris down town.

Venlig hilsen, Frank

Fra : Per

Dato : 28-01-03 19:10

Hej Frank.
Vi har været på denne plads i 1998 og var godt tilfreds med omgivelserne.
Der var en masse udlejede mobil-homes i den ene ende af pladsen
(Englændere). I den anden ende boede vi i vores villatelt lige ned til
floden. Der er en god forbindelse det indre af Paris og Disneyland via
regionaltoget. Stationen ligger i gåafstand ( 10-15 min ) fra
campingpladsen. På stationen var personalet meget behjælpelige med at
fremstille et lokalt togkort med billeder kopieret fra vores pas, så vi
billigt kunne rejse når og hvor vi ville, inden for Parisområdet ( kortet
har vi endnu). Der var et stort supermarked ved stationen, hvor vi handlede
på vej hjem til campingpladsen. Der var stille og roligt om aftenen på
pladsen ( yderligere info ?)

Vi kan roligt anbefale pladsen, set ud fra vores behov
Hilsen Per og Bente.

Fra : Jørgen Jensen

Dato : 30-01-03 21:04

hej Frank

vi har også besøgt pladsen i en weekend i forbindelse med en tur til Paris,
kan varmt anbefales, dejligt nemt når man skal ind til Paris.

mvh

Jørgen Jensen

Fra : edob

Dato : 31-01-03 21:20

Tak for svarerne. Vi har nu reserveret plads (via internettet) og glæder os
til turen.

Venlig hilsen, Frank.

Fra : Henrik L.

Dato : 01-02-03 16:29

Jeg kan også kun sige god for pladsen. Se om du kan få en plads helt ude ved
vandet - burde være muligt i april. Så kan du sidde i din stol 2-3 meter fra
vandet os se OP på de forbisejlende flodpramme. Toget ind til Paris larmer
lidt når det kører over floden 200 meter ned ad floden fra campingpladsen -
men det er ikke generende. Gå afstand til stationen er under 10 minutter.

Sidste gang vi var der var desværre mellem jul og nytår 1999 - og der var
hele pladsen oversvømmet af de frygtelige storme i juledagene. Heldigvis var
vi i mobilhome, og sov istedet nytårsaften 1999/2000 200 meter fra
triumf-buen.

MEN, nu til det vigtige: Hvor bestilte du plads? www.??.fr

Go' tur

Henrik

Fra : edob

Dato : 02-02-03 10:55

> MEN, nu til det vigtige: Hvor bestilte du plads? www.??.fr

Hej Henrik.

Tak for bidraget.

Deres internetside ligger på www.campint.com

Derfra vælger du Maisons-Laffitte (grøn) eller Versailles (blå). (begge i
venstre side af skærmen).

Under ovennævnte Maisons-Laffitte klikker du "our accommodation" hvorefter
der kommer en ny side op med "reservations" øverst på siden. Så går det
derud af. Du kan selv checke om der er ledige pladser i den ønskede periode
og se priser. Reservationen kan foretages og du kan betale on-line med
f.eks. visa. Du for bekræftelse på reservationen til din e-mail adr. og
senere på betalingen, når den trækkes fra din konto.

Alt fungerede perfekt ved bestillingen - det ser ret professionelt ud.

Venlig hilsen, Frank.

Fra : edob

Dato : 02-02-03 11:08

Det er første gang vi kører til Paris (fra København). Vi forventer at dele
turen over to eller tre dage - vi har god tid.

Vil meget gerne modtage tips med ruteforslag til turen, evt. forskellige for
ned- og tilbageturen. Også gerne forslag til overnatningspladser.

Venlig hilsen, Frank

Fra : Lars Schaumburg-Müll~

Dato : 15-02-03 16:45

edob wrote:
> [...]
>
> Er der nogen som kender denne plads og kan anbefale den (eller det
> modsatte). Hovedformålet med turen er at opleve Paris down town.

Hej
Vi boede der i sommeren 2001 med henblik på Paristure med tog, og til
det var den udmærket. Det tager ikke lang tid at gå til toget, som til
gengæld kan høres.
Selve pladsen var ikke bedre end de 8-10 andre vi havde besøgt, til
gengæld var den 2-3 gange dyrere. Specielt "butikken" var dyr, fx.
kostede en 5l dunk med kildevand 25 FF mod 4-5 FF i alm. butikker.

Mvh Lars

Fra : Jan Kirkedal Jensen

Dato : 16-02-03 18:20

Lars Schaumburg-Müller OZ1CJX <lbsm@nospam.dk> wrote in message news:<3E4E6064.9030203@nospam.dk>...
> [...]
Hej
Vi kender ikke den plads men kan anbefale
www.caravaning-4vent.fr
Det er en lille hyggelig plads ikke langt fra Disneyland. Man kan
bruge stationen ved Disney og benytte deres parkeringsplads der virker
forholdsvis sikker.