Excel - Gem som - Semikolonsepareret ?
Fra : Ukendt

Dato : 26-01-03 19:30

I Excel har jeg et ark med to kolonner.

I den første kolonne er alle danske postnumre og i den anden kolonne er de
tilhørende bynavne.

Dette ark ønsker jeg eksporteret til én fil (semikolonsepareret).

Nedenfor har jeg gengivet de første par linjer fra den resulterende fil;

800;Høje Taastrup
877;Valby
900;København C
1000;København K
1001;København K
1002;København K
1003;København K
1004;København K

Hvad søren er det for noget skrammel?

Jeg mener hvorfor pokker er semikolon blevet erstattet af linjeskift?

Well....... Kan nogen herinde hjælpe mig med at lægge et semikolon ind sidst
eller først ind i linjerne?

Claus

Fra : pre

Dato : 27-01-03 11:24

Flyt teksten til Word. Brug Søg og erstat til at finde alle
afsnitsmærker og erstatte dem med ;. Herefter optræder teksten som én
lang linie.
Ligegyldigt hvor tabellen var vil afslutningen på en række være et
(usynligt) afsnitsmærke.
Er det ikke lidt "specielle" postnumre

© pre 2002

:

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-03 14:17

"pre" <skrivtil@gruppen.dk> skrev i en meddelelse
> Flyt teksten til Word. Brug Søg og erstat til at finde alle
> afsnitsmærker og erstatte dem med ;. Herefter optræder teksten som én
> lang linie.

Ok! Du har fat i noget der.

Jeg kan også nemt få Word til at vise mig disse afsnitsmærker på skærmen,
men hvordan pokker taster jeg et afsnitsmærke i Søg/Erstat funktionen?

> Er det ikke lidt "specielle" postnumre

Måske, men det er bare de første af de ialt 1240 danske postnumre.

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-03 14:25

> [...]
>
> Jeg kan også nemt få Word til at vise mig disse afsnitsmærker på skærmen,
> men hvordan pokker taster jeg et afsnitsmærke i Søg/Erstat funktionen?

Så fandt jeg ud af det - Det hjælper altså åbenbart at læse i
hjælpefunktionen ;)

Claus

Fra : preben nielsen

Dato : 28-01-03 22:17

> [...]

> 1004;København K
>
> Hvad søren er det for noget skrammel?
>
> Jeg mener hvorfor pokker er semikolon blevet erstattet af

Du har fået præcis hvad du er blevet lovet - nemlig dine data i
semikolonsepareret format. At din opfattelse af semikolonsepareret
så er forskellig fra den gængse er en anden sag

Hvorfor hulen vil du have det som een lang linie ? Bare nysgerrig
!

> Well....... Kan nogen herinde hjælpe mig med at lægge et
semikolon ind sidst
> eller først ind i linjerne?

Der er mange måde - og du har jo allerede fået et forslag som
virker

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk