At marinere ingefær?
Fra : Thomas Hjort

Dato : 26-01-03 16:37

Jeg elsker ingefær, men jeg syntes det er for stærkt, derfor koger jeg
skiverne i op til 20 minutter, og det trækker jo en del smag (og det stærke)
ud.
Kan man marinere sig ud af problemet?

Mvh Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-03 23:09

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Jeg elsker ingefær, men jeg syntes det er for stærkt, derfor koger jeg
> skiverne i op til 20 minutter, og det trækker jo en del smag (og det
> [...]
Hvad mener du med stærkt? Mener du selektere i smagsingredienserne i
ingefæren?

Det ligger vel lige for at anvende lidt mindre...og således reducere
styrken....eller....som i Kina, hvor der anvendes meget ingefær i maden, men
gerne i store skiver, at den aldrig spises med, men tages fra som vi tager
lauerbærbladet tilside....ingefær spises der kun med, når den er hakket i
retten i umiskendelig størrelse..f.ex. i fars kødfars til Bauzi m.m.

Men det er vel næsten for enkelt...på den anden side er der jo ikke noget
som den friske?

Fra : Thomas Hjort

Dato : 27-01-03 12:48

"Henrik" <henrik> skrev i en meddelelse

> [...]
> lauerbærbladet tilside....ingefær spises der kun med, når den er hakket i
> retten i umiskendelig størrelse..f.ex. i fars kødfars til Bauzi m.m.

Hmm. Ingefær i skiver smager rigtig godt i f.eks suppe, så jeg kan ikke
forstå når du siger at ingefær kun bruges som smagsgiver og derefter
kasseres. Og så skulle det også være sundt.

Mvh Thomas

Fra : Padmé

Dato : 27-01-03 14:23

> [...]
> forstå når du siger at ingefær kun bruges som smagsgiver og derefter
> kasseres. Og så skulle det også være sundt.

Hey..

Og jeg vil da nødig undvære den syltede ingefær til min sushi :)

Padmé

Fra : Thomas Hjort

Dato : 27-01-03 15:27

"Padmé" <e@nonhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hey..
>
> Og jeg vil da nødig undvære den syltede ingefær til min sushi :)

Ja! F.eks.

Mvh Thomas

Fra : Anders

Dato : 26-01-03 22:46

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg elsker ingefær, men jeg syntes det er for stærkt, derfor koger jeg
> skiverne i op til 20 minutter, og det trækker jo en del smag (og det
> [...]

Hvad med bare at bruge lidt mindre??

Anders

Fra : Svend Andersen

Dato : 27-01-03 13:36

dsl54291@vip.cybercity.dk writes:
>Hmm. Ingefær i skiver smager rigtig godt i f.eks suppe, så jeg kan ikke
>forstå når du siger at ingefær kun bruges som smagsgiver og derefter
>kasseres. Og så skulle det også være sundt.

a.p.p. ingefær

Ingefær er jo en rod, men hvad gror der i den anden ende ?
(altså op over jorden

hilsen Svend A

Internet for mennesker:
http://www.enterpol.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 27-01-03 13:48

"Svend Andersen" <svend@enterpol.dk> writes:

> Ingefær er jo en rod, men hvad gror der i den anden ende ?
> (altså op over jorden

En ret stor plante, så vidt jeg husker. Hvis du bor i Århus eller
kommer hertil, så kan den ses i Væksthusene i Botanisk Have. Der er
gratis adgang. Her er også rigtig mange andre spændende plater, når
man som jeg syntes det er sjovt at se hvor krydderierne kommer fra.
Bl.a. er der kanel.

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.biersted.com, billig overnatning i Nordjylland

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 27-01-03 15:29

Trine Kornum Christiansen skrev:

> En ret stor plante, så vidt jeg husker. Hvis du bor i Århus eller
> kommer hertil, så kan den ses i Væksthusene i Botanisk Have.

Man kan osse bare putte en ingefærrod i en potte med god jord. Det
varer ikke længe inden planten kommer op.

// Klaus