Det store male projekt.
Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 26-01-03 15:14

Nu er RD'en totalt splittet ad...

Der skal gøres en masse ting inden ret længe, for jeg vil ud og køre.

Nogle af tingene er helt nye for mig, så jeg har brug for lidt hjælp.

Husk på at jeg er på SU, så penge er ikke helt lige meget. Det er dog
vigtigere at det er ordentligt, end at det er billigt.

Stellet, udstødningerne, støtteben, karbs, cylindre og div. småting skal
males, alle ting skal være sorte.

Da der er gammel lak og rust på de tre først regner jeg med at få dem
sandblæst.

1. Er sandblæsning for hård en behandling, skal jeg i stedet få det
glas/glasperleblæst?

2. Er det en god ide at få det metalliseret, når det er sandblæst, eller er
det lige meget/overkill?

3. Hvor kan jeg få det gjort ordentligt til en billig penge i København. Jeg
har fundet http://www.jyderup-sandblaeseri.dk/, der virker meget seriøse,
men det er jo lidt langt væk, når jeg skal til at låne bil mm.

4. Karbs og cylindre er sådan set ren alu, men skal vel rengøres, for at få
et godt resultat. Jeg havde tænkt acetone?

5. Stellet og div. småting vil jeg have pulverlakeret, hvor kan få det lavet
ordentligt i KBH. Jeg har fået et tilbud af en jeg har værksted med der lød
på 500 for stellet. Er det fair? Det skal siges at pulveret her blev
sprøjtet på. Det eksempel jeg så var der ikke et særligt tykt lag på!?

6 Udstødningerne, karbs og cylindre havde jeg tænkt mig at male selv.
Potterne med ovnlak i sprøjtepistol. De to andre ting med spraydåse. Er der
nogen der har erfaring med den slags. Kan det holde på en vandkølet motor?
Er der typer maling man skal holde sig fra?

7. Gode råd generelt modtages med kyshånd...

På forhånd tak for hjælpen

Jens

RD

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 26-01-03 15:15

Hmm der røg den pæne opsætning. Lorte Outlook...

Fra : Hekto

Dato : 27-01-03 07:54

In article <n2SY9.72$yk4.51@news.get2net.dk>, "Jens Blaabjerg \(replace
xxx with newsgroup to reply\)" <xxx@blaabjerg.net> says...
> [...]
> vigtigere at det er ordentligt, end at det er billigt.
>

> Stellet, udstødningerne, støtteben, karbs, cylindre og div. småting skal

Stel o.s.v. ville jeg overveje at få sprøjtet med Hammerite.
Det jeg har malet med Hammerite er blevet helt OK. Man skal dog have
tingene varmet op inden man maler.
Vejledningen skal følges! Man har kun een chance!!! Efter 3 timer kan
man først male igen 3 måneder efter!!!! ... og det passer!

> 1. Er sandblæsning for hård en behandling, skal jeg i stedet få det
> glas/glasperleblæst?

Sandblæsning med ikke for groft sand, burde blive fint. Pas på
stelnummeret!

> 2. Er det en god ide at få det metalliseret, når det er sandblæst, eller er
> det lige meget/overkill?

Nøøøøh! ... men SU????

> 4. Karbs og cylindre er sådan set ren alu, men skal vel rengøres, for at få
> et godt resultat. Jeg havde tænkt acetone?

Jeg bruger først lampeolie, så evt terpentin (fedtopløser) og så sæbe i
meget varmt vand.

> [...]
> på 500 for stellet. Er det fair? Det skal siges at pulveret her blev
> sprøjtet på. Det eksempel jeg så var der ikke et særligt tykt lag på!?

Lyder billigt!

> [...]
> nogen der har erfaring med den slags. Kan det holde på en vandkølet motor?

Hammerite igen. (se anden tråd) Holder helt fint, hvis grundlaget er i
orden.

--
/Hekto

Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 29-01-03 16:30

Jens Blaabjerg (replace xxx with newsgroup to reply) wrote:
> Stellet, udstødningerne, støtteben, karbs, cylindre og div. småting
> skal males, alle ting skal være sorte.

Er der slet ikke andre end Hekto, der har gode ideer?
Jeg har kigget i telefonbogen, men kan ikke finde noget sted i KBH, hvor de
kan sandblæse og pulverlakere samme sted.
Er der ikke en der har fået det gjort, med godt resultat til følge, her i
byen?

Jens
RD

Fra : knolp

Dato : 29-01-03 17:47

"Jens Blaabjerg \(replace xxx with newsgroup to rep" skrev d. 29-01-03
16:30 dette indlæg :

> [...]
hvor de
> kan sandblæse og pulverlakere samme sted.
> Er der ikke en der har fået det gjort, med godt resultat til følge,

Hej Jens

Jeg blander mig fordi jeg netop selv har indleveret min motorblok og
cylindre til glasblæsning og polering af sideskjolde hos en fantastisk
hyggelig sliber... men jeg har endnu ikke set resultater, men prisen er
god kan jeg love dig. Besøg følgende adresse.
Tema Metalsliberi
Smallegade 52
2000 Frederiksberg
Tlf.: 38 34 39 80
Hilsen Henrik

http://www.kandu.dk/

Fra : Bæst

Dato : 29-01-03 20:50

Hej Jens, jeg står over for en lignende omgang og har derfor været ved
at undersøge nogle af de ting du spørger til, her er lidt af hvad jeg
er kommet frem til:

> 1. Er sandblæsning for hård en behandling, skal jeg i stedet få det
> glas/glasperleblæst?

Sandblæsning til jern, glasblæsning til aluminium.

> 2. Er det en god ide at få det metalliseret, når det er sandblæst, eller er
> det lige meget/overkill?

God ide men måske en smule dyr(nok ikke på sigt men lige nu)

> 3. Hvor kan jeg få det gjort ordentligt til en billig penge i København. Jeg
> har fundet http://www.jyderup-sandblaeseri.dk/, der virker meget seriøse,
> men det er jo lidt langt væk, når jeg skal til at låne bil mm.

Prøv at søge på Google her fandt jeg selv adskillige muligheder i
Århus

> 4. Karbs og cylindre er sådan set ren alu, men skal vel rengøres, for at få
> et godt resultat. Jeg havde tænkt acetone?

Hvis du får dem glasblæst er du ude over denne problemstilling da de
formentlig ikke kan blive renere end når de lige er blevet blæst

> [...]
> på 500 for stellet. Er det fair? Det skal siges at pulveret her blev
> sprøjtet på. Det eksempel jeg så var der ikke et særligt tykt lag på!?

500 lyder umiddelbart billigt men hvad ved jeg

> [...]
> nogen der har erfaring med den slags. Kan det holde på en vandkølet motor?
> Er der typer maling man skal holde sig fra?

aner det ik sorry

Fra : Hekto

Dato : 29-01-03 21:11

In article <34402b7e.0301291149.5dc1424f@posting.google.com>,
tvmikkelsen@yahoo.dk says...

> Hvis du får dem glasblæst er du ude over denne problemstilling da de
> formentlig ikke kan blive renere end når de lige er blevet blæst

Et eller andet sted har jeg det dårligt med tanken om at glasblæse
kaburatorerne! Kan man mon få alt glasstøvet ud igen??? Det gyser lidt
ved tanken om hvad det kan gøre ved en 2T'er!!!!

Fra : knolp

Dato : 30-01-03 16:07

"Hekto" skrev d. 29-01-03 21:11 dette indlæg :
> [...]
> kaburatorerne! Kan man mon få alt glasstøvet ud igen??? Det gyser lidt

> ved tanken om hvad det kan gøre ved en 2T'er!!!!

::_____________________________________________

Jeg synes du skal købe en stor dunk petrolium og finde en spand på 3-4
liter og lægge karburatorene i petrolium en dags tid under låg. Så tager
du op og renser med en gammel tandbørste/skurebørste og gentager beh.
indtil de er rene. dovenkroppen kunne bruge fælgrens... Det er dyrt men
renser ved at ætse aluminiumen og opløse olie/tjære. Rens med rigelig
vand og undgå at få fælgrens i svømmerhuset.
Jeg har en T500 fra 1971 og glæder mig til der kommer et tip til en god
autolaker i Kbh.
Henrik

http://www.kandu.dk/

Fra : Hekto

Dato : 30-01-03 16:26

In article <3e393fc7$0$137$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
knolp.news@kandu.dk says...
> [...]
> renser ved at ætse aluminiumen og opløse olie/tjære. Rens med rigelig
> vand og undgå at få fælgrens i svømmerhuset.

Jeg kan anbefale Fælgrens fra Hrald Skrald (Nyborg).
Ca. en 20'er!!!! Og det virker!!!
--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-in-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-in-2

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 04-02-03 17:19

Så er jeg kommet noget af vejen. Da der ikke var den helt store respons her
i gruppen, tænkte jeg at andre måske kunne bruge mine erfaringer til noget.

Jeg fik sandblæst stellet+2støtteben hos Gladsaxe Metalsliberi for 200,- De
røg lige ned i inderlommen på værkføreren, men resultatet er blevet meget
fint, så jeg er glad.

Jeg får det pulverlakeret hos Dansk Industri Coating i Brønby. 500 for de
samme ting. Stellet bliver sprøjtet og får 2 gange, jeg ved ikke helt hvor
tykt det bliver, småtingene bliver dyppet. Det er vist lidt en vennepris,
jeg ved ikke hvad det normalt ville koste.(Eller om jeg i det hele taget er
"ven"

Jeg mangler at se resultatet fra Brønby, men har set et andet stel de har
lavet, jeg er derfor ikke bange for at anbefale begge steder.

Jens

RD

Fra : Jes Vestervang

Dato : 04-02-03 18:22

> [...]

> Jeg fik sandblæst stellet+2støtteben hos Gladsaxe Metalsliberi for 200,-
> De røg lige ned i inderlommen på værkføreren, men resultatet er blevet

Så, shh! Det skulle gerne være muligt at handle billigt en anden gang! :-|
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R