Hvorfor skal det være så stort ?????
Fra : complex@pc.dk

Dato : 26-01-03 11:47

Jeg sad lige og så i mine gamle samlinger af SW,
tilbage i 1985-87 samlede jeg office DK

Tekstbehandling-regneark-database alle på dansk og GRATIS
I disse moderne (film?) tider kalder jeg den DogmeOffice

Office 2000 pro 4x650MB =        2.600.000 KB
Dogme office       539 KB
og så kunne man pakke det hele ned, til 265KB
som selvudpakkende exe filer, for man kunne jo ikke havde det fylder
hele ens HD på 5 (skriver fem) MB op!!!!!!!! og så kunne den lige
ligge på en diskette (det var dengang disketter var på 360KB)

Jeg prøvede lige at skrive en kort besked til min tante Anna, den lød

"Hej tante Anna, håber alt vel?"

den fylder 32 tegn i DogmeOffice, og 19.456 tegn i Office 2000 DK
jo det er sandeligt gået fremaf siden 1985

Med venlig hilsen, Lars
www.complex-data.dk www.pc-doktoren.dk
kompetence koster penge - inkompetence koster MANGE penge.

Fra : pre

Dato : 26-01-03 19:29

Vore dages Word er resultatet af ønsker fra millioner af brugere og
indeholder muligheder der nok vil tilfredsstille de fleste. Enhver tekst
er fyldt med informationer om farver, formatering, placeringer - og
Fanden og hans pumpestok. Ser du på konkurrerende programmer vil de
fleste være bygget i samme stil.
Engang skrev vi alle med en gåsefjerpen, den var gratis, den vejede
ingenting.

© pre 2002

<complex@pc.dk> skrev i en meddelelse
: Jeg sad lige og så i mine gamle samlinger af SW,
: tilbage i 1985-87 samlede jeg office DK
:
: Tekstbehandling-regneark-database alle på dansk og GRATIS
: ================================================

Fra : preben nielsen

Dato : 28-01-03 22:11

<complex@pc.dk> skrev i en meddelelse

> den fylder 32 tegn i DogmeOffice, og 19.456 tegn i Office 2000
DK
> jo det er sandeligt gået fremaf siden 1985

Ja heldigvis.

Jeg tvivler på, at jeg i dagligdagen ville kunne bruge dit
DogmeOffice til ret meget. Den er næppe særlig programmerbar med
en omfattende object-model, og integrationen til internet og
databaser er nok heller ikke værd at skrive om.

Brug Notepad - din besked vil blive til en fil på 31 byte.... men
så er det velsagtens galt at Windows rapporterer at diskforbruget
er helt oppe på cluster-størrelsen

> Med venlig hilsen, Lars
> www.complex-data.dk www.pc-doktoren.dk
> kompetence koster penge - inkompetence koster MANGE penge.

De bit-fedterier - som var nødvendige dengang med den beskedne
hardware - de var dyre !

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk