Geforce FX Nvidia
Fra : devilman

Dato : 24-01-03 21:08

Geforce FX Nvidia
http://www.winfuture.de/web/index.php?inhalt=run/news/news.showem.php&ID=752
6

ses devilman...............
--------------------------------©------------------------------------

Fra : Vega

Dato : 25-01-03 22:10

Det ser vildt ud!!! Surt det at det kommer til at koste over 5000 spir.

Vega.

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 25-01-03 23:48

Vega wrote:
> Det ser vildt ud!!! Surt det at det kommer til at koste over 5000 spir.

Efterhånden bliver det lettere og lettere og drage paraleller til Voodoo
6000, altså meget forsinket, dyrt, klodset, skal produceres at
udvikleren selv...

Og så er der lige snakken om at ATI's 9700 Pro efterfølger kommer til
marts og er 10% hurtigere end FX og $150 billigere, plus at S3 siger de
kommer med noget der endnu billigere og ligesågodt. Nu mangler vi så
bare nogle spil der bruger Dx9, mand det er en fed tid at være pc gamer i

Mvh

Bruno

Fra : Vega

Dato : 26-01-03 00:59

Jeg er skam også godt nok tilfreds med mit Ti4400 endnu.

Vega.

Fra : rhexis

Dato : 26-01-03 00:44

<iddqd@worldonline.dk> wrote in message

> Efterhånden bliver det lettere og lettere og drage paraleller til
> Voodoo 6000, altså meget forsinket, dyrt, klodset, skal produceres at
> udvikleren selv...

I modsætning til 3DFX har nVidia andre indtjeningskilder. Nvidia
går forhåbentlig ikke konkurs lige med det samme.

> Og så er der lige snakken om at ATI's 9700 Pro efterfølger kommer til
> marts og er 10% hurtigere end FX og $150 billigere,

Foreløbig aner vi ikke, hvor hurtig FX rent faktisk er. De eneste
benchmarks, jeg har set, har været temmelig tvivlsomme.

> plus at S3 siger
> de kommer med noget der endnu billigere og ligesågodt.

Tænker du på DeltaChrome chippen? Den skal du ikke regne
med at se i konkurrence med ATIs og nVidias ypperste.
Chippen er snarere beregnet til notebook markedet.

--
rhexis

Amazing improvised electric violin. Free
mp3s available. - http://solostring.com/

Fra : devilman

Dato : 25-01-03 01:32

http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=4015

5400,-

-----------------------©---------------------------

Fra : TBC

Dato : 26-01-03 19:58

"devilman" <*@get2net.dk> wrote in message news:<J%FY9.157$b46.76@news.get2net.dk>...
> http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=4015
>

> 5400,-

Det er vel kun i de første måneder. Det er alt tid dyrt at være early
adaptor.

Med den lanceringspris regner jeg med at man vil kunne få det store FX
kort til under 4000 efter nogle få måneder, og billigere endnu senere.

Det samme har jo været tilfældet med stort set alle de førende
grafikkort før FX

TBC

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 26-01-03 15:48

"devilman" <*@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=4015
>

> 5400,-

Der må altså være gået et eller andet galt hos de danske forhandlere, for
kortet koster $400 i USA, ligesom de tidligere GeForce kort ved deres
introduktion. Hvorfor prisen i Danmark så er gået op fra da sædvanlige 4.000
kr for et nyt kort til 5.400 kr fatter jeg ikke. Med en pris på ~3000 kr i
USA, vil det jo ligefrem kunne betale sig at bestille hjem fra USA.

Så mon ikke prisen hurtigt falder til et mere normalt niveau, specielt når
R350 kommer på markedet?

/Claus

Fra : rhexis

Dato : 26-01-03 01:55

"devilman" <*@get2net.dk> wrote in message

> http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=4015
>
> 5400,-

Kors i hytten! Til den pris skal den også helst sønderbanke
ATIs kort fuldstændig (og det er der intet der tyder på).

Gad vide hvad 256MB modellen kommer til at koste?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-01-03 11:12

"devilman" <*@get2net.dk> crashed Echelon writing

> Geforce FX Nvidia

Sikkert ikke den første der har gjort det, men selvom den ikke kan ses fra
menuen så:
http://www.asus.com/products/vga/v9900/overview.htm

--
Bjarke Andersen

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 28-01-03 15:18

GF-FX er vanvittigt dyrt !! ville ALDRIG købe det !. Venter nu på mit
Radeon9500Pro.
-Niels-

Bjarke Andersen <usenet@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Xns931071E0B7967bjoegdk@130.225.247.90...