Støvle-forslag?
Fra : Kenneth

Dato : 25-01-03 19:17

Hej.

Jeg er på udkig efter et par gode og solide støvler. Jeg har kigget på
Daytonas Travel Star. Er der nogen, der kører med dem, og vil dele ud med
deres erfaringer? Måske andre bruger noget andet, og vil fortælle?

På forhånd tak

Kenneth
http://www.ziax.dk

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 25-01-03 22:11

> Jeg er på udkig efter et par gode og solide støvler. Jeg har kigget på
> Daytonas Travel Star. Er der nogen, der kører med dem, og vil dele ud med
> deres erfaringer? Måske andre bruger noget andet, og vil fortælle?

Hej Kenneth

Daytona laver fede støvler. Du kan få monteret ny sål hos fabrikken hvis du
slider sålen op på dine støvler. Der er mange i min klub der kører med
Daytona støvler, og jeg har ikke hørt noget negativt over dem endnu.

De er på tilbud hos www.louis.de til 1000kr s.v.j.h. Kig under restposten!

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Armand

Dato : 25-01-03 23:54

Jens Jacob Bager Jensen <bager1(--fjern--)@get2net.dk> skrev i en

> Daytona laver fede støvler. Du kan få monteret ny sål hos fabrikken
hvis du
> slider sålen op på dine støvler.

Hov!
Det skulle jeg have vidst!

Det var netop sålen der blev slidt ned på mine tidligere Daytona'er, som
dengang altid sad på mine fødder (før jeg fik min første bil!)

--
Armand.
(der faktisk netop påtænker at erhverve sig et par igen - denne gang

Fra : Armand

Dato : 03-02-03 17:24

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en

> ......netop påtænker at erhverve sig et par igen - denne gang blot
> med membran. Hvis ikke at de er på messetilbud i Hamborg, så er det
> åbenbart ved Louis at jeg skal handle)

Og det blev det så til (Louis)!
Har netop idag modtaget min bestilling fra louis, bl.a. indeholdende et
par Daytona Goretex'ere i forlods fødselsdagsgave til mig selv!

Tak for tippet Bager!

--
Armand.

Fra : Kenneth

Dato : 03-02-03 18:22

> Og det blev det så til (Louis)!
> Har netop idag modtaget min bestilling fra louis, bl.a. indeholdende et
> par Daytona Goretex'ere i forlods fødselsdagsgave til mig selv!

Hej.

Vi besluttede os også for Daytona, og jeg købte Travel Star GTX og fruen fik
Lady Star GTX hos louis. Hvis ellers ikke det bliver for meget grimt vejr i
weekenden, skal de prøves på den "lille" (Suzuki AN125)

Kenneth
http://www.ziax.dk

Fra : Martin Sørensen

Dato : 03-02-03 23:07

> Og det blev det så til (Louis)!
> Har netop idag modtaget min bestilling fra louis, bl.a. indeholdende
> et par Daytona Goretex'ere i forlods fødselsdagsgave til mig selv!

Øv.. Jeg ledte også efter støvler, men nu er der ikke flere af de Daytona
støvler tilbage.

Nå, men er der nogen der har erfaring med Sidi Strada støvlerne? En pris på
ca. 750,- er jo ikke så gal, selvom jeg godt er klar over at det ikke er med
Gore-Tex.
Hvis de bare er tilnærmelsesvis vandtætte, så er det også fint nok.

Det jeg efterlyser er om beskyttelsen virker iorden, altså om støvlen er
afstivet som den skal være. Der skulle jo helst være et formål ved at køre
med MC-støvler.
Derudover kunne det også være rart at vide, om de er nemme og hurtige at
tage på.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 04-02-03 08:36

> Det jeg efterlyser er om beskyttelsen virker iorden, altså om støvlen er
> afstivet som den skal være. Der skulle jo helst være et formål ved at køre
> med MC-støvler.

Hej Martin

www.louis.de har fuld returret, og de dækker din returporto hvis du
vedlægger en kvittering.

Kæresten har sådan et par Sidi støvler, og beskyttelsen samt kvaliteten ser
ok ud. Altså som et par støvler til 1800kr i DK. De mangler beskyttelse af
den inderste ankelknyst, men vi skal op i deciderede racerstøvler til 3K i
DK før de er der. Det eneste problem med Sidi støvlerne er at de er meget
små i størrelserne. Jeg anbefaler at købe to numre for stor!

Fra : Christian Nedergaard

Dato : 05-02-03 12:29

"Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> skrev i en meddelelse

> www.louis.de har fuld returret, og de dækker din returporto hvis du
> vedlægger en kvittering.

Hvad mener du? Uden for Tyskland skal man da selv betale retur-porto. Er det
almindelig forretningsgang?
/cnn

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 06-02-03 10:41

> Hvad mener du? Uden for Tyskland skal man da selv betale retur-porto. Er
det
> almindelig forretningsgang?

Hej Christian

Hvis ikke du vedlægger en kvittering får du ingen port retur. Hvis du ringer
til Louis sidder der folk klar til at besvare dine spørgsmål.

Fra : Christian Nedergaard

Dato : 06-02-03 11:29

> Hej Christian
>
> Hvis ikke du vedlægger en kvittering får du ingen port retur. Hvis du
ringer
> til Louis sidder der folk klar til at besvare dine spørgsmål.

Hej Jens
Jeg går ud fra at det er kvitteringen for porto du taler om. Den person jeg
talte med hos Louis sidste, kendte ikke noget til dette, men det gjorde jeg
jo heller ikke. Det lyder ellers godt. Tak for infoen
Mojn, mojn Christian

Fra : Armand

Dato : 06-02-03 16:24

Christian Nedergaard <notvalid@nospam.dk> skrev i en

> [...]
gjorde jeg
> jo heller ikke. Det lyder ellers godt. Tak for infoen

Louis skriver selv at man er sikret returportoen!
De tager endda sagen så seriøst at der ve denhver forsendelse er vedlagt
en art "modtager betaler" adressemærke til retur-pakken; men dén kan kun
bruges indenlands i .de
Man kan derfor som sådan tage en returpakke med over grænsen og sende
den indenrigs når man alligevel er nede og hente billigt øl; men
eftersom man også som udlandskunde er garanteret returportoen er dét
vist lidt omstændigt!

Til gengæld kan jeg ikke gennemskue hvorledes man skal vedlægge
portokvitteringen i den pakke som kvitteringen vedrører :-/

Lidt mere Louis-snak:
Jeg bestilte støvler m.m. online. Og eftersom der ikke var mulighed for
at afgive ønske om at få vedlagt et katalog, tænkte jeg at det nok var
obligatorisk på denne tid af året hvor kataloget er helt nyt (for alle
kunder).
Forsendelsen ankom på 8.dagen efter bestillingen; men der var ingen
katalogvedlagt
I min kvide mailede jeg til Louis om sagen; men de besværede sig end
ikke med et svar
- - - - - - - - - - - - De sendte mig det blot uden videre snak!!

Jeg kan forøvrigt se at der er 7,70 ? på i porto, så det koster altså
mere end en 50'er at sende ud (til hvem der måtte have bestilt et)!!

-- Armand.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 06-02-03 23:11

> [...]
> (for alle kunder).
> Forsendelsen ankom på 8.dagen efter bestillingen; men der var ingen

Da jeg bestilte mine støvler i forgårs, var der en fin lille firkant jeg
kunne sætte et hak i for at markere at jeg gerne ville have kataloget
medsendt gratis, og jeg kunne endda vælge mellem A4 eller A5 format.

> I min kvide mailede jeg til Louis om sagen; men de besværede sig end
> ikke med et svar
> - - - - - - - - - - - - De sendte mig det blot uden videre snak!!

Ja, ikke så meget bøvl.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 06-02-03 23:54

Martin Sørensen <mosREMOVE@laxity.dk> skrev i en

> [...]
> kunne sætte et hak i for at markere at jeg gerne ville have kataloget
> medsendt gratis, og jeg kunne endda vælge mellem A4 eller A5 format.

Nej!
Selvom fejlen tilsyneladende var min (blindhed) !

--
Armand.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 07-02-03 07:57

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> [...]
>
> Jeg kan forøvrigt se at der er 7,70 ? på i porto, så det koster altså
> mere end en 50'er at sende ud (til hvem der måtte have bestilt et)!!

Ja, det er fin service. Gid alle [online]butikker var sådan...

--
Mikkel
motortosse.dk - Save the Whales -- Harpoon a Honda.

Fra : Christian Nedergaard

Dato : 05-02-03 12:36

Fra : Martin Sørensen

Dato : 05-02-03 15:51

> Kæresten har sådan et par Sidi støvler, og beskyttelsen samt
> kvaliteten ser ok ud. Altså som et par støvler til 1800kr i DK.

Jeg var inde og kigge igår, men der var de udsolgt.. Så kigger jeg igen
idag, og nu er der såmænd kommet flere! - Så sådan et par fik jeg lige
bestilt.

> [...]
> deciderede racerstøvler til 3K i DK før de er der. Det eneste problem
> med Sidi støvlerne er at de er meget små i størrelserne. Jeg

Er de ikke lige så meget for små som f.eks. Daytona og IXS?
Generelt har str. 43 været lidt for små til mig, og 45 lidt for store, og
det har været ligegyldigt hvilket mærke MC-støvler jeg har prøvet.
Nu har jeg bestilt en størrelse 44, så må vi se om det duer.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 05-02-03 23:37

> [...]
> og det har været ligegyldigt hvilket mærke MC-støvler jeg har prøvet.
> Nu har jeg bestilt en størrelse 44, så må vi se om det duer.

Mine tidligere Daytonaer var 43'ere; men de 43'ere jeg lige har fået mig
virker meget små, og lynlås-placeringen gør dem endnu snævrere at komme
i!
Men jeg gi'r dem lige en ekstra chance med tynde strømper på (det er jo
ikke til kørsel i frostvejr at jeg har købt dem)!

--
Armand

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 03-02-03 21:47

> Og det blev det så til (Louis)!
> Har netop idag modtaget min bestilling fra louis, bl.a. indeholdende et
> par Daytona Goretex'ere i forlods fødselsdagsgave til mig selv!
>
> Tak for tippet Bager!

Hej Armand

Det var da så lidt. Jeg kører altid stilen med "en krone sparet er to kroner
tjent". Jeg kan glæde mig længe over en god handel

Fra : Armand

Dato : 03-02-03 17:24

Fra : Allan Bojesen

Dato : 26-01-03 14:38

"Kenneth" <kenneth@REMOVEziax.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er på udkig efter et par gode og solide støvler. Jeg har kigget på
> Daytonas Travel Star. Er der nogen, der kører med dem, og vil dele ud med
> deres erfaringer? Måske andre bruger noget andet, og vil fortælle?

Jeg kører på 3. år med Daytona Roadstar GTX og kan kun tale godt om dem. De
er med Goretex membran og på trods af kørsel i AL slags vejr har jeg ALDRIG
fået våde fødder.
www.daytona.de

Allan Bojesen

Fra : Kenneth

Dato : 26-01-03 14:48

> [...]
De
> er med Goretex membran og på trods af kørsel i AL slags vejr har jeg

Kan man holde varmen selv ved meget lave temperaturer? Jeg tænker på ca.
mellem 2-7 grader?

Kenneth
ST1100
http://www.ziax.dk

Fra : Allan Bojesen

Dato : 26-01-03 15:04

> Kan man holde varmen selv ved meget lave temperaturer? Jeg tænker på ca.
> mellem 2-7 grader?

Ja, ingen problem - Om vinteren kører jeg godt nok med en ekstra sok, og så
har jeg en ekstra sål i om sommeren for at kompensere for størrelsen. Sidste
vinter kørte jeg Århus - Ålborg i -5 °C. Okay - jeg trængte til at få rørt
tæerne da jeg kom til Ålborg, men det var ingenlunde decideret ubehageligt.

Allan Bojesen

Fra : Kenneth

Dato : 26-01-03 15:29

> [...]

> vinter kørte jeg Århus - Ålborg i -5 °C. Okay - jeg trængte til at få rørt
> tæerne da jeg kom til Ålborg, men det var ingenlunde decideret

Det lyder som et par, jeg må eje. Hvad er mon forskellen på Road Star GTX og
Travel Star GTX. Jeg kan bedst lide, når lynlåser osv. er gemt godt af
vejen, så de ikke evt. vil kunne ridse.

Kenneth
ST1100
http://www.ziax.dk

Fra : Allan Bojesen

Dato : 26-01-03 16:01

> [...]
og
> Travel Star GTX. Jeg kan bedst lide, når lynlåser osv. er gemt godt af

Som sagt kan jeg kun anbefale mærket. For mig at se drejer forskellene sig
om at Travel Star er 5 cm (34 cm mod 29) højere samt at lynlåsen på udvendig
side er afdækket med læder der fastholdes af velcro. Når jeg kører i læder
går buksebenene indenfor det yderste lag i støvlen, men det er det inderste
lag der er vandtæt. I tekstiltøjet går bukserne udenpå det hele.

Allan Bojesen

Allan Bojesen

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 06-02-03 10:57

Kenneth wrote:
> [...]
> Daytonas Travel Star. Er der nogen, der kører med dem, og vil dele ud
> med deres erfaringer? Måske andre bruger noget andet, og vil fortælle?

Jeg har også et par Daytona, det er model Sports Easy GTX, dem er jeg sku
rigtig glade for, nemme at komme i og ud af, da de ikke har det lange skaft,
det kan man så diskutere om er godt. Men jeg er glade for dem, og glæder mig
til at lufte dem igen, så de ikke ligger og samler støv i skabet.

MVH Rune