MS SQL-orm
Fra : Niels Ebbesen

Dato : 25-01-03 19:18

Store dele af internettet har fået drøje hug af en MS SQL-orm,
som lægger datacentrene ned på stribe i øjeblikket - selv de
store udbydere er i knæ.

http://webhostingtalk.com/showthread.php?s=00021f7f7011cc8ce8ffeea886005722&threadid=107132

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 25-01-03 19:44

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Store dele af internettet har fået drøje hug af en MS SQL-orm,
> som lægger datacentrene ned på stribe i øjeblikket - selv de
> store udbydere er i knæ.

Jeg synes MS skulle have en pris for det store antal yderst destruktive
vira, som de tillader at passerer uhindret gennem deres software, bl.a.
orme ala Melissa, Macrovira osv.

ENDNU en grund til at bruge MAC!!!

--
Peter - http://titancity.com/about.html
http://haxor.dk/islamnyt/

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 25-01-03 20:07

no_spam@invalid_email.com (Peter Bjørn Perlsø) writes:

> Jeg synes MS skulle have en pris for det store antal yderst destruktive
> vira, som de tillader at passerer uhindret gennem deres software, bl.a.
> orme ala Melissa, Macrovira osv.

Efter hvad jeg kunne læse på Slashdot, kom der en patch ud til dette
sidste år, som var benævnt "critical" af MS.

Microsoft kan - trods alt - ikke skældes ud for at deres brugere ikke
sørger for at have deres systemer opdateret. 6 måneder er i mine øjne
nok til de fleste. Specielt med deres Windows Update på nettet.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 25-01-03 20:47

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> [...]
> sørger for at have deres systemer opdateret. 6 måneder er i mine øjne
> nok til de fleste. Specielt med deres Windows Update på nettet.

Fejlene ville aldrig være kommet "ud", hvis Microsoft lagde mere vægt på
QA - kvalitetstjek og fejlfinding.

Siden deres mål er penge, og at få produkter hurtigt ud (fanden tage
kvaliteten!), så har vi misæren...

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 25-01-03 21:26

no_spam@invalid_email.com (Peter Bjørn Perlsø) writes:

> Fejlene ville aldrig være kommet "ud", hvis Microsoft lagde mere vægt på
> QA - kvalitetstjek og fejlfinding.

Det er jo op til den enkelte at vurdere fordele og ulemper ved en
given leverandør.

Der hvor jeg er, kan vi ikke tillade os at være i Microsofts vold,
netop på grund af deres blakkede ry med den slags detaljer.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 25-01-03 21:35

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> Det er jo op til den enkelte at vurdere fordele og ulemper ved en
> given leverandør.

Siden Microsoft er et monopol er valget i mange af tilfældene ude af
hænderne på slutbrugeren.

> Der hvor jeg er, kan vi ikke tillade os at være i Microsofts vold,
> netop på grund af deres blakkede ry med den slags detaljer.

Fornuftige mennesker...

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 25-01-03 22:53

> Siden Microsoft er et monopol er valget i mange af tilfældene ude af
> hænderne på slutbrugeren.

På desktoppen, jovist, men ikke som server. Der er mange forskellige
databaser at vælge imellem og her er MS SQL kun en i flokken.

Men Access er jo en velkendt "det første fiks er gratis", og herefter
leder det naturligt videre, når først man opdager at det ikke duer med
Access i praksis.

Nu er der ikke Access i Office X, så man bliver ikke forledt i ulykker.

> Fornuftige mennesker...

Jovist. Sådan er vi.
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 26-01-03 00:16

no_spam@invalid_email.com (Peter Bjørn Perlsø) writes:

> Siden deres mål er penge, og at få produkter hurtigt ud (fanden tage
> kvaliteten!), så har vi misæren...

Det er MS nok ikke alene om, men det har selvfølgelig større
indflydelse i kraft af den store udbredelse af virksomhedens
produkter.

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 26-01-03 00:17

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> writes:

> Efter hvad jeg kunne læse på Slashdot, kom der en patch ud til dette
> sidste år, som var benævnt "critical" af MS.

Pokkers pinligt at være administrator der er ramt lige nu, eh?

Sjure.

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 26-01-03 15:10

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> writes:

> Pokkers pinligt at være administrator der er ramt lige nu, eh?

Jeg vil mene at man har et forklaringsproblem, og at man ikke kan
sende aben videre, men jeg ved selvfølgelig heller ikke hvordan man
vedlgeholder en MS SQL.

> Sjure.

Jeg blev for nyligt mindet om hvordan det fungerede med service packs
under NT 4.0. Jeg savner det ikke.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 25-01-03 20:17

In article <1fpcxfu.axdd2w1da2ndgN%no_spam@invalid_email.com>, Peter Bjørn Perlsø wrote:

> Jeg synes MS skulle have en pris for det store antal yderst destruktive
> vira, som de tillader at passerer uhindret gennem deres software, bl.a.
> orme ala Melissa, Macrovira osv.
>
> ENDNU en grund til at bruge MAC!!!

Det er over 5 år siden jeg foreslog et forbud mod at anvende
Microsoft produkter på Internet, og det er hvad der kommer ud
af ikke at lytte :)

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 25-01-03 20:47

Povl H. Pedersen <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:

> Det er over 5 år siden jeg foreslog et forbud mod at anvende
> Microsoft produkter på Internet, og det er hvad der kommer ud
> af ikke at lytte :)

Iøvrigt har jeg slettet Office fra miN Tibook - og IE bruger jeg ikke
til browsning.