Cracking af Wireless / WEP
Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 25-01-03 18:48

Jeg har forsøgt at cracke min egen WEP nøgle på mit WLAN.
Jeg har nu kylet over 18 GB igennem, fået 3300 weak packets. Og har
stadig ikke nok. Er der nogen der har erfaringer med hvor mange
svage pakker der skal til i praksis ?

Til info kan jeg nævne, at de første 1000 pakker kom ret hurtigt,
i løbet af en GB eller deromkring (3Com Wireless Cable/DSL router
som basestation, NetGear kort som klient), men som i kan se har det
siden gået meget langsomt, og ind imellem finder den en klump på
12-16 nye svage pakker.

Er det normalt at man får mange svage pakker i starten, og at det
herefter falder til meget mindre ?

Hvis der skal så meget data til, så kan man i praksis vente meget
længe med at udskifte sine nøgler.

Til oplysning, så er min nøgle en tilfælding hex streng fra
od -x </dev/random | less

Fra : Arne Schwerdtfegger

Dato : 25-01-03 19:38

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in

> [...]
> Jeg har nu kylet over 18 GB igennem, fået 3300 weak packets. Og har
> stadig ikke nok. Er der nogen der har erfaringer med hvor mange

Jeg erindrer at have læst en tråd på BAT mailinglisten om en der havde et
tilsvarende problem, og h1kari kom med en god forklaring som svar. Jeg kan
desværre ikke huske hvad det gik ud på, så kig evt. på lists.dachb0den.com
når den engang kommer op igen.

--
Knud

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 25-01-03 20:20

In article <Xns930EC7DD4EFFDknudINVALIDskodlivdk@212.242.40.196>, Arne Schwerdtfegger wrote:
> [...]
> desværre ikke huske hvad det gik ud på, så kig evt. på lists.dachb0den.com

Den lider vel bare af DNS problemer, da en af Microsofts virusplatforme
har givet masser af kræfter til en virus der nu er i udbrud.

Fra : enrik=20Lund=20Krams~

Dato : 25-01-03 23:20

In <slrnb35jdp.fv.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> Povl H.
Pedersen wrote:
> [...]
> som basestation, NetGear kort som klient), men som i kan se har det
> siden gået meget langsomt, og ind imellem finder den en klump på
Mange firmware/drivere osv. prøver at undgå de svage Initialisations
vektorer - hvis vi snakker standard airsnort/WEP cracking

Har du undersøgt om den implementation som findes i dine netkort
er opdateret? - burde være, da det oprindelige WEP angreb er
gammelt

Henrik

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 26-01-03 00:00

In article <20030125232003770+0100@news.tele.dk>, Henrik Lund Kramshøj wrote:

> [...]
>
> Har du undersøgt om den implementation som findes i dine netkort
> er opdateret? - burde være, da det oprindelige WEP angreb er

Mit netkort, Prism2 chipset, kan ikke opgraderes længere end 1.3.6
tror jeg det er, da hardwaren er for gammel. Så det har nok ikke noget
der hjælper. Men min basestation har muligvis.

Og de 3300 weak packets er mange såfremt løsningen skulle være
rimelig sikker.

Fra : Arne Schwerdtfegger

Dato : 26-01-03 14:29

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in