cv sprit musketeer
Fra : John L

Dato : 25-01-03 18:28

Hej er der nogle her der har en Sprit Musketeer eller Alpine årg. 85/90. Jeg
er ved at købe en brugt cv men er ikke bestemt mig hvad det skal være
endnu.Jeg har kikket på Sprit og Adria begge vogne har en vægt på ca. 600
kg, er der nogle der har god erfaring med disse vogne, jeg tænker også på om
de er godt isoleret hvis vi skal tidligt ud om februar/marts/november.
Håber på der er nogle der kan hjælpe os til at få en god cv
Hilsen John fynbo

Fra : www.toyota-forum.dk

Dato : 26-01-03 09:21

> [...]
> de er godt isoleret hvis vi skal tidligt ud om februar/marts/november.
> Håber på der er nogle der kan hjælpe os til at få en god cv

Vi har en Musketeer fra '88 og er meget glade for den, og kan lige nu
sagtens få 22 graders varme ved at sætte en varmeblæser ud i vognen (hvad
jeg også gør ind imellem), den ligger godt på vejen også ved høje
hastigheder omkring de 100 km/t.

Mvh
H.Hvidberg
----
www.toyota-forum.dk

Fra : John L

Dato : 26-01-03 12:40

100 Km er en god fart, mit næste spørgsmål var også om den er nem at trække.
Vi har en Toyota corolla diesel 90 som vi har stor tillid til. Hvor lang er
Sprit Musketeer kassen/højde ca.?Fordi jeg har valgt at se nærmer på denne
model er den lidt skrå runde front, det må være en fordel for
vindmodstanden?
HVH John fynbo

Fra : www.toyota-forum.dk

Dato : 26-01-03 15:42

> [...]
> Sprit Musketeer kassen/højde ca.?Fordi jeg har valgt at se nærmer på denne
> model er den lidt skrå runde front, det må være en fordel for

den er 5,75 m. lang incl trækstangen (som er 75 cm lang) så selve vognen er
5 M, 2,5 m fra jorden og op til skorstenen. Jeg tror ikke at en Corolla
Diesel vil have nogen problemer med at trække den, vores Toyota Carina E 1,6
har ihvertfald ingen problemer, om den lidt skrå front er "bedre" end andre
skal jeg ikke gøre mig klog på, men vi køre normalt 13 km/l og med CV efter
ca 9-10 afhængig af vind og vejr og om det er motorvej eller landevej det
meste af turen.

Men afhængig af hvilken årgang af musketeer man kigger på er der forskel,
vores model fra '88 er med lyst træ og skydedør i den ene ende og så har vi
haft kigget på en '85 hvor at komfuret var anderledes og det var meget mørkt
træ og skydedøren mangler, samt så er det andre dørhåndtag/låse, og i det
hele taget lidt trist at se på indvendig, så jeg ville gå efter en af de
"nyere" årgange hvor de er gået over til det lyse træ. Men alt i alt en
rigtig god vogn.

Mvh
H.Hvidberg
----