Udsmider kvælertag! HJÆLP
Fra : Hans Johannsen

Dato : 25-01-03 12:18

Hejsa

Jeg var i byen igår på et lokal diskotek. Det er fredag så der er ikke vildt
mange, men der var en ordentlig stak soldater og så os nogle gutter. Ud på
natten kommer vi så op at diskutere med nogle af soldaterne. Så kom der så
en udsmider for at ville stoppe os. Så rækker jeg hånden ud for at sige
"Slap af, der er ikke noget problem", idet jeg gør det kommer der en
udsmider bagfra og tager total kvælertag på mig. Så kommer der 1 mere så er
de 3 . De kaster mig ned på gulvet, tager FULDSTÆNDIG kvælertag på mig og
jeg kan slet ikke få vejret, så slæber de mig ud derindefra imens de har
kvælertag, så smider han mig på en bagtappe ved en bagudgang der ligger jeg
så stadigvæk med kvælertag og jeg gør tegn med fingrene "Peace". så Råber
han mig ind i hovedet "Er du færdig?" Idet øjeblik har mit ansigt skiftet
farve og det er milisekunder fra at jeg besvimer. Og nu har jeg mega mærker
på halsen og blodsamlinger efter det (JEg har billeder af det). og idag
dagen efter har jeg vejrtræknigsproblemer Nå jeg ringer så efter politiet da
det vil jeg sku da ikke finde mig i, jeg har sku ikke gjort noget der kan
berettige dem det. De taler så med soldaterne og udsmiderne som selvfølgelig
holder sammen. De siger at jeg var slet ikke til at styre og alt muligt,
mine kammarater står lige ved siden af mig og siger at jeg gjorde ikke en
skid, hvilket jeg godt ved at jeg ikke gjorde. Men det ender med at politiet
siger at ikke kan gøre noget. Det kan sku da ikke være rigtigt mand. Jeg har
mega Mærker på halsen, det skal de sku da ikke have lov til????

Hvad fanden skal man gøre??

Fra : Peter G C

Dato : 25-01-03 12:34

Hans Johannsen skrev i news:3e327251$0$71715$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

[klip]

> Hvad fanden skal man gøre??

Sender en skriftlig redegørelse til politimesteren og indgiver anmeldelse
for vold.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Hans Johannsen

Dato : 25-01-03 12:43

> Sender en skriftlig redegørelse til politimesteren og indgiver anmeldelse
> [...]

Ville jeg jo også men de politibetjente der var der, sagde at det vil jeg
ikke får noget som helst ud af... Jeg vil tabe med sikkerhed...
Det er altså forkasteligt at dette kan lade sig gøre. Det kan altså ikke
være rigtigt at så siger man bare, det var så det. Så sker det da bare
igen`?

/Hans

Fra : David T. Metz

Dato : 25-01-03 13:04

Hans Johannsen skriblede:

> Ville jeg jo også men de politibetjente der var der, sagde at det vil
> jeg ikke får noget som helst ud af... Jeg vil tabe med sikkerhed...

Gør det alligevel - betjentene er ikke dommere. Hvis du senere vil anlægge
en civil sag vil du nok stå dårligt hvis det ikke fremgår at du har gjort
hvad du kunne for at få politiet til at gribe ind (det er dog kun et gæt
fra min side).

Forslag: undlad ord som "totalt/fuldstændigt/mega".

David

Fra : dk_sz

Dato : 25-01-03 16:27

> Ville jeg jo også men de politibetjente der var der, sagde at det vil jeg
> ikke får noget som helst ud af... Jeg vil tabe med sikkerhed...

Mmm.. Helt uden at tænke på jura spørgsmål så er det nok aldrig
heldigt for et diskotek at have en volds-anmeldelse hængende over hovedet.

/Thomas

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 25-01-03 12:45

On 25/01/03 12:17, in article
3e327251$0$71715$edfadb0f@dread11.news.tele.dk, "Hans Johannsen"
<emes@NOSPAMemes.dk> wrote:

> Hvad fanden skal man gøre??

Hvis politiet ikke vil behandle sagen kan du klage til statsadvokaten i dit
område over afgørelsen. Du har krav på at få klagevejledning på
politistationen. Statsadvokatens afgørelse kan påklages videre til
rigsadvokaten.

Sørg for at sikre dig bevis, mens det er der. Har du været til læge eller på
skadestuen?

/kristian

Fra : Hans Johannsen

Dato : 25-01-03 12:52

> [...]
> rigsadvokaten.
>
> Sørg for at sikre dig bevis, mens det er der. Har du været til læge eller

Nej det har jeg ikke..JEg har billeder af det hele. og har mange vidner der
kan forklare min tilstand..

Ved godt måske at det er en lille ting, men det er sku da sindsygt, og så
kan man jo bare blive ved indtil der er nogen der siger stop

/HAns

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 25-01-03 12:57

On 25/01/03 12:52, in article
3e327a62$0$71706$edfadb0f@dread11.news.tele.dk, "Hans Johannsen"
<emes@NOSPAMemes.dk> wrote:

> Nej det har jeg ikke..JEg har billeder af det hele. og har mange vidner der
> kan forklare min tilstand..

Ja, men en uvildig læges vurdering af hvordan mærkerne er opstået, vil alt
andet lige nok hjælpe dig mere.

> Ved godt måske at det er en lille ting, men det er sku da sindsygt, og så
> kan man jo bare blive ved indtil der er nogen der siger stop

Vold/grov vold er ikke nogen lille ting. Det skal tages meget alvorligt.

/kristian

Fra : Mick J.

Dato : 27-01-03 09:41

"Kristian Storgaard" <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> skrev i en
meddelelse news:BA583A0C.15AFC%kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk...
> [...]
> andet lige nok hjælpe dig mere.

> Vold/grov vold er ikke nogen lille ting. Det skal tages meget alvorligt.

ja og denne sag kunne sagtens give de 2-3 udsmidere hver 2 måneders
ubetinget. Så bare se at komme igang så de får en lærestreg og vi måske i
fremtiden kan undgå at de forgriber sig for andre. Husk lægeattest!

Mick

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-01-03 17:47

Hans Johannsen wrote:
> Nej det har jeg ikke..JEg har billeder af det hele. og har mange
> vidner der kan forklare min tilstand..

Hvis du vil gøre nioget seriøst ved denne sag, så bør du tage på skadestuen.
Det vil helt sikkert være en ulempe ift. politiet, hvis sagen bagefter
fremstår som om den ikke var alvorlig, og det vil jo unægtelig være
indtrykket, hvis du ikke har søgt læge.

Fra : Mick J.

Dato : 27-01-03 09:39

"Hans Johannsen" <emes@NOSPAMemes.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ved godt måske at det er en lille ting, men det er sku da sindsygt, og så
> kan man jo bare blive ved indtil der er nogen der siger stop

Dine billeder er ikke en pind værd. Du bliver nød til hurtigst muligt at få
en læge til at lave en attest. Alt andet har du ikke så travlt med.
Vedrørende vidnerne vil politi og anklager på et senere tidspunkt sagtens
kunne pille derer forklaringer fra hinanden. De 2 betjente har måske fået et
forkert indtryk fordi de fik flest og stærkest indtryk fra de andre. Men ved
politiafhøring og i retten har det ingen indflydelse overhoved. Tværtimod er
det umuligt for alle disse vidner at opdigte en forklaring.

Mick

Fra : Reino Andersen

Dato : 25-01-03 15:47

Kristian Storgaard skrev:

> Hvis politiet ikke vil behandle sagen kan du klage til statsadvokaten i
dit
> område over afgørelsen. Du har krav på at få klagevejledning på
> politistationen.

Ved mundtlige afgørelser er der ingen pligt til klagevejledning.
Vejledningspligten aktualiseres først, hvis han benytter sig af adgangen til
at begære skriftlig afgørelse.

> Sørg for at sikre dig bevis, mens det er der. Har du været til læge eller

> skadestuen?

Nemlig, en lægeundersøgelse er vigtig i sådan en sag - specielt hvis der er
er blevet taget kvælertag, og man har været ved at besvime. Så er der
formentlig punktformede blødninger, som ikke vil kunne ses på billeder, men
som er vigtige at få beskrevet.

--
Reino

Fra : LR

Dato : 25-01-03 22:06

Ring til en advokat, hvis politiet ikke gider, advokaten vil få politiet i
tale.

Skynd dig også på skadestuen straks og bed dem om at give en beskrivelse af
skaderne, så du har dem som bevis. Også selv om du har taget fotos!

Selv hvis det skulle være påstand mod påstand, så vil det være umuligt for
dem at berettige, at de tog kvælertag på dig, især da de var 3 mod 1. Det er
jo vandvid.

Mvh,

Lasse

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 25-01-03 23:49

Hans Johannsen skrev:

>total kvælertag
>FULDSTÆNDIG kvælertag

Hvad er forskellen?
Hvis du vil fremstå seriøst (også selvom du er chokeret), så undgå at
bruge ord som total, mega osv.

Jeg har selv været ude for et ganske ubehageligt "overfald" i samme
stil på et (nu lukket) lokalt diskotek - for nogle år siden. Der var
tale om en vagt der forstuvede en af mine fingre. Det startede såmænd
blot ved, at jeg brokkede mig over, at jeg ikke kunne få min 20er
tilbage, da der tilsyneladende manglede baller til billardbordet. Det
var bartenderen ikke glad ved - og så var helvede løs. Knips - og så
var han sluppet af med mig - ganske utiltalende.

Jeg er absolut ikke typen man ansætter udsmidere/dørmænd/vagter for -
og både jeg, mine kammerater og "tilskuerne" var ganske chokerede.

Jeg ringede til politiet, men det var ikke til megen nytte. De var
meget afvisende, de tog blot en snik-snak med de ansatte - og afviste
at skrive noget ned, "du var tilsyneladende selv ude om det".

Jeg tog på skadestuen, men lægens indstilling var "åh nej, endnu
én...", og det var ærlig talt heller ikke en særlig rar oplevelse. Jeg
må indrømme, at jeg følte at systemet var imod mig - og jeg fik da
heller aldrig noget ud af det (andet end en kedelig oplevelse, og
nogle timers ventetid på skadestuen).

Jeg føler med dig - men jeg 'triggede' mest på dit ordvalg. Igen - lad
være med at bruge 'trendy' ord som total, mega osv. Det lyder ganske
useriøst - og jeg er ret overbevist om, at det ikke er det du ønsker
at fremstå som.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din mobiltelefon

Fra : Hans Johannsen

Dato : 26-01-03 10:46

> Hvad er forskellen?
> Hvis du vil fremstå seriøst (også selvom du er chokeret), så undgå at
> bruge ord som total, mega osv.

OKay, det skal jeg nok huske, din oplevelse er magen til min kan jeg høre,
politiet kom men den samme besked "Du var selv udenom det"

/HAns

Fra : Mick J.

Dato : 27-01-03 10:00

> OKay, det skal jeg nok huske, din oplevelse er magen til min kan jeg høre,
> politiet kom men den samme besked "Du var selv udenom det"
>
> /HAns

Jo men hvis 10 af de andre opdigter hver sin historie og dine venner alle
siger det samme så kan du være helt sikker på at udsmiderne bliver dømt.
Faktisk er praksis sådan at det er dem der skal bevise at du har været
selvforskyldt i de blå mærker. Sådan er det altså. Så en sag som denne vil
de anklagede typisk tabe, primært p.g.a. dine blå mærker, hvis du vel at
mærke får det dokumenteret på f.eks. skadestuen!!

Mick

Fra : Nd

Dato : 26-01-03 21:44

"Hans Johannsen" <emes@NOSPAMemes.dk> wrote in message

> Hvad fanden skal man gøre??

Hejsa

Undersøg om der er video overvågning på stedet, det er der nemlig mange
steder. Dette kunne måske hjælpe dig meget.
Jeg ved så ikke hvordan du så kan få fat i de bånd men det er der andre der
ved.

Mvh
Nenad

Fra : Mick J.

Dato : 27-01-03 10:01

"Nd" <nenad@dragicDELETETHIS.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> steder. Dette kunne måske hjælpe dig meget.
> Jeg ved så ikke hvordan du så kan få fat i de bånd men det er der andre

Hvis politiet tager sig af sagen så vil de egenhændigt be om at få udleveret
båndene.

Mick

Fra : Mick J.

Dato : 27-01-03 10:05

> [...]
> steder. Dette kunne måske hjælpe dig meget.
> Jeg ved så ikke hvordan du så kan få fat i de bånd men det er der andre

Hvis du taler sandt vil videoovervågningsoptagelser give dig kanongode
beviser. Men hvis de viser at du har slået først vil de ikke støtte din sag.
Husk på at straffen for at lyve i retten som vidne er noget større end det
du anklager dørmændene for. Hvis du åbenlyst har løjet i retten som retten
finder ud af det så kan du nemt få 3-4 måneders ubetinget primært fordi at
du ved at lyve har udsat en anklaget for at få en dom.

Mick

Fra : Mick J.

Dato : 27-01-03 09:32

> [...]
har
> mega Mærker på halsen, det skal de sku da ikke have lov til????

Hvis du stadigvæk har mærker, så skal du gå til en advokat og sammen med ham
få en læge på sygehuset (evt. egen læge) til at lave en såkaldt
politiattest. Selv om mærkerne skulle være små nu, så vil lægen kunne
bedømme, hvor store de var da episoden fandt sted. Dine billeder kan ikke
bruges som bevis i det de kan være taget på et andet tidspunkt.
Politiattesten er sammen med vidnerne afgørende beviser.

Du skal også skrive en anmeldelse eller ringe direkte til politimesteren, så
der kan blive optaget rapport og laves afhøringer. Der er tilsyneladende
foregået mange ting og sagt meget under episoden og politiet og senere hen
politiets anklager vil ved at gå i detaljer sagtens kunne få sandheden frem
når de afhører soldater m.v. hver for sig.

Det er under alle omstændigheder politiet som fører sagen og senere hen skal
du blot møde op som vidne. Din sag vil ikke give dig omkostninger.

Mick

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 27-01-03 09:58

> [...]

> ender med at politiet siger at ikke kan gøre noget. Det kan sku da
> ikke være rigtigt mand. Jeg har mega Mærker på halsen, det skal de

Har du sørget for at blive undersøgt af en læge så du har beviser for,
at der har været forsøgt kvælning?

Hvis det er tilfældet skal du klart indgive anmeldelse for minimum vold
og derudover klage til statsadvokaten over betjentenes opførsel.

Hvis ikke er sagen lidt sværere, men jeg mener dog stadig at du bør
indgive anmeldelse for vold og klage over betjentene.

--
Morten http://miljokemi.dk