Rittig og Supermotard
Fra : Jakob D

Dato : 25-01-03 14:41

Så kan Rittigs Ktm EXC380 i Motard trim nydes under "maskiner" på
www.supermotard.dk Der er flere opdateringer på vej.

Og Rittig? Hvem er ejer af den xr600, som var med billede posten?

Mvh Jakob D
www.supermotard.dk

Fra : Jakob D

Dato : 25-01-03 14:46

Tjae, måske er det egentligt en SX380 med lys.
Men det kan Rittig sikkert hurtigt svare på......................

Mvh Jakob D
www.supermotard.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 25-01-03 16:30

"Jakob D" <dsl37505@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Tjae, måske er det egentligt en SX380 med lys.
> Men det kan Rittig sikkert hurtigt svare på......................

Næh, nej - det er skam en ægte EXC380, den er "født" med lysanlæg og "lang"
gearkasse. Og 65 vikinge heste med 2-takt temperament.

Rittig

Fra : Claus Rittig

Dato : 25-01-03 16:32

> Og Rittig? Hvem er ejer af den xr600, som var med billede posten?

Mnjah, jeg tror nok den tilhørte (og blev bygget af) Kim Kattegrus Fra
ØssL - Østjysk Sump Scooter Laug, i Langå. Men han har efter sigende solgt
den, så der må være en anden lykkelig fætter derude med et smil på størrelse
med et cross-styr.

Rittig

Fra : Jakob D

Dato : 25-01-03 16:36

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
> ............. så der må være en anden lykkelig fætter derude med et smil
på størrelse
> med et cross-styr.
>
> Rittig

Jep, det må der sq være.
Hvad sir` du til " Månedens Maskine" , Rittig?

Vender lige tilbage om lidt med en test på sitet

Jakob D

Fra : Tomas Linnet

Dato : 25-01-03 16:38

> [...]
> www.supermotard.dk Der er flere opdateringer på vej.
>
> Og Rittig? Hvem er ejer af den xr600, som var med billede posten?

Fin cykel Rittig, får vi den at se i aktion til et RR stævne i denne sæson?

-Tomas
#2 RS250

Fra : Claus Rittig

Dato : 25-01-03 19:24

"Tomas Linnet" <tomasane@orangenet.dk> skrev i en meddelelse

> Fin cykel Rittig, får vi den at se i aktion til et RR stævne i denne
sæson?

Det tror jeg ikke, man kører da ikke RR på sin fine gadecykel, vel?
Nej, sandheden er at jeg har hverken tid eller råd. Det der asfalt-ræs
koster en bondegård i tilmelding, og det er drøn-besværligt at få lavet en
baneprøve. Hvorfor skal det være så bøvlet? Jeg fik da hurtigt og let min
Speedway-licens?! Og hvorfor skal det koste så meget at køre løb? Jeg giver
175,- for tilmelding til et enduro, og det er typisk mellem 2 og 5 timers
race-tid, og jeg giver vist omkring en hund for tilmelding til et motocross.
Og så er der det med læderdragten, sådan en har jeg heller ikke.
Næh, min motard kommer kun ud at lege i trafikken, den kommer nok aldrig på
bane, ihvertfald ikke asfalt bane.

Rittig

Fra : Michael K. S.

Dato : 25-01-03 19:46

On Sat, 25 Jan 2003 19:23:48 +0100, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

> Jeg fik da hurtigt og let min
>Speedway-licens?! Og hvorfor skal det koste så meget at køre løb?

Baneleje - En del baner har derudover lugtet lunten de sidste par år
hvor ikke mindst TD's er blevet populære og har sat priserne voldsomt
op.Tilmeldingsgebyr pr. klasse på over 1000,- er ikke længere unormalt
og transportudgifterne tårnhøje....

> Jeg giver
>175,- for tilmelding til et enduro, og det er typisk mellem 2 og 5 timers
>race-tid, og jeg giver vist omkring en hund for tilmelding til et motocross.

Jah,det kan du vel ca. få 5 min. RR for

Opkostningsniveauet i RR er altså sygt

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:

Fra : Mads Lund

Dato : 27-01-03 10:43

> Jah,det kan du vel ca. få 5 min. RR for
>
> Opkostningsniveauet i RR er altså sygt

Jep, og af samme årsag har jeg indstillet RR karrieren og skiftet til jord
og slagger. Desuden er omkostningerne til cyklerne også betragteligt lavere,
så meget mere køretid til en lavere pris. Og når fear factoren så samtidigt
er noget højere så bliver det ikke meget bedre. Men jeg tror nu aprilia'en
skal luftes et par gange i år.

Mads Lund
Aprilia RS125 i hi

Fra : Michael K. S.

Dato : 27-01-03 18:04

On Mon, 27 Jan 2003 10:43:07 +0100, "Mads Lund"
<Mads.L@*nospam*Martin.DK> wrote:

>Jep, og af samme årsag har jeg indstillet RR karrieren og skiftet til jord
>og slagger

Nåh,jeg troede det var fordi du havde fået en af den slags cykler der
helst vil køre alene

> Desuden er omkostningerne til cyklerne også betragteligt lavere,
>så meget mere køretid til en lavere pris. Og når fear factoren så samtidigt
>er noget højere så bliver det ikke meget bedre.

Nu kører jeg personlig ikke på grund af fearfaktor,så gad jeg
ikke,mere fordi det er ret underholdende,fear is not an option

> Men jeg tror nu aprilia'en
>skal luftes et par gange i år

Ellers er der jo ikke meget fidus i at ha' den -Jeg skal nok også
snart til at så småt begynde at lede efter en ny RS'er

Fra : Claus Rittig

Dato : 27-01-03 19:21

"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse

> Nu kører jeg personlig ikke på grund af fearfaktor,så gad jeg
> ikke,mere fordi det er ret underholdende,fear is not an option

Løgner!
Enhver der prøver at foregøgle masserne at frygt ikke indgår som en naturlig
del af motorsportsudøvelse, er enten en løgner, en hykler, eller også kører
han/hun ualmindeligt tøset!
Jeg tror i dette tilfælde du er en løgner.

> Ellers er der jo ikke meget fidus i at ha' den

Og her tager du ihvertfald fejl!
Det er dejligt at have motorcykler. Havde jeg råd, så havde jeg langt flere
motorcykler end jeg havde tid til at køre på. Nogen af dem ville jeg sikkert
bare kigge på fra tid til anden, og glædes over at have dem.
Man kan aldrig få for mange motorcykler.

Rittig

Fra : Michael K. S.

Dato : 27-01-03 19:28

On Mon, 27 Jan 2003 19:20:48 +0100, "Claus Rittig"

>Løgner!

Rooooolig nu hr. Rittig slaaap af og tag en banan ,der var netop
en smiley af samme årsag...jeg er søreme helt og aldeles bevidst om
risici ved at køre race - dog mest noget man tænker på mellem man
kører og når man oplever alvorlige uheld.

> [...]
>han/hun ualmindeligt tøset!
>Jeg tror i dette tilfælde du er en løgner.

Jamen dog,sikke du kan

>Og her tager du ihvertfald fejl!

Næh,jeg synes bare det er ualmindelig fjollet at ha' en racer stående
uden at benytte den,så sælger man den videre,en racer skal køre.....

> [...]
>bare kigge på fra tid til anden, og glædes over at have dem.
>Man kan aldrig få for mange motorcykler.

Tjah jeg kan nu godt nøjes med 2-3 stykker....

Fra : Claus Rittig

Dato : 27-01-03 21:04

> [...]
> risici ved at køre race - dog mest noget man tænker på mellem man
> kører og når man oplever alvorlige uheld.

Nåh, jeg synes nu jeg er ved at skide i bukserne af skræk ca. 1 gang pr.
omgang, jeg tænker måske ikke så meget på det mellem heat'ene. Sådan er vi
jo så forskellige.

Nu kører jeg ganske vist ikke meget roadrace, men prøver du at bilde mig ind
at du kaster raceren igennem kurve efter kurve, men knæet i jorden og skarpt
fokuseret på at hente ham stodderen foran dig uden at være bange for at
dækkene - du ved, de der sorte ringe du konstant presser til det yderste -
giver slip og cyklen forsvinder under dig?
Løgner? Bare lidt?

> Næh,jeg synes bare det er ualmindelig fjollet at ha' en racer stående
> uden at benytte den,så sælger man den videre,en racer skal køre.....

Arh, raceren er sguda ligeglad. Og dem der vil køre, kan da bare købe en
anden - racere er der da nok af?

> Tjah jeg kan nu godt nøjes med 2-3 stykker....

Det kan jeg også, men det er af nød, ikke af lyst.

Rittig

Fra : Michael K. S.

Dato : 27-01-03 21:20

On Mon, 27 Jan 2003 21:04:06 +0100, "Claus Rittig"
> [...]

>omgang, jeg tænker måske ikke så meget på det mellem heat'ene. Sådan er vi

Tydeligvis,under løbene når adrenalinen pumper tænker jeg klart mindre
på det,men bagefter kan jeg godt gennemtænke flere ting som kunne ha'
udviklet sig mere spændende end godt er...Sidste gang jeg crashede
tænkte jeg faktisk kun på at komme op og videre....bagefter kunne det
da nok give lidt tanker..

> [...]
>dækkene - du ved, de der sorte ringe du konstant presser til det yderste -
>giver slip og cyklen forsvinder under dig?

Bange - nej ,hvis jeg var direkte bange så holdt jeg op, for så var
det jo ikke sjovt.Men det er bestemt _ikke_ det samme som at man ikke
er bevidst om hvilke risici der er og afpasser kørslen efter det
niveau man nu engang kan acceptere.Mads skrev at der var større fear
factor i mudderfræs,og beskrev det næsten som om det var noget
positivt - noget at stræbe efter,sådan ser jeg det _bestemt_ ikke,det
er noget jeg lever med som aben på skulderen,men det er _IKKE_ derfor
jeg gør det men fordi det er sk*idesjovt.Hvis det kun var fear factor
man gik efter så kunne man f.eks lukke øjnene .Det var i den
kontext det skulle forstås,jeg tror du ser lidt spøgelser idag Rittig

>Løgner? Bare lidt?

Altså lidt løgner er man vel altid.... ellers lyver man,men her kan
jeg ærligt sige nej !

>Arh, raceren er sguda ligeglad. Og dem der vil køre, kan da bare købe en
>anden - racere er der da nok af?

Se'fø'li kan man det,jeg synes bare det er lidt ynkeligt/fjollet
.Man kan vende det om og sige at en racer kan man altid købe,så
hvis man alliwl ikke benytter den så kan man ligeså godt skive den af
til den næste,ikke for cyklens skyld,mere for ens egen....

>Det kan jeg også, men det er af nød, ikke af lyst.

Det er heldigvis andre ting i verden end MC'er og ha' ting stående jeg
aldrig brugte - _det_ gad jeg altså ikke...

Fra : Mads Lund

Dato : 28-01-03 12:47

> [...]
> udviklet sig mere spændende end godt er...Sidste gang jeg crashede
> tænkte jeg faktisk kun på at komme op og videre....bagefter kunne det

Jeg har absolut også forsøgt at kalkulere risici ved de forskellige ting jeg
foretager mig. Og af den årsag jeg det yders sjældent at jeg tager med på mc
ture på landevej (medmindre jeg kender de andre meget godt). På en RR bane
er sagen ganske anderledes. Jeg oplever absolut ikke nogen frygt, ej heller
som bagtanke efter et styrt. Jeg vil nærmere betragte det som et pc spil,
hvor man har har spillet banen igennem 100 gange før, og konstant arbejder
med at få det perfekte gennemløb. At man så krydser grænsen engang imellem
irriterer bare, da man jo mister muligheden for highscore.

> [...]
> man gik efter så kunne man f.eks lukke øjnene .Det var i den
> kontext det skulle forstås,jeg tror du ser lidt spøgelser idag Rittig

Jeg ved nu ikke om vi er enige eller uenige. Det jeg beskriver som fear er
den følelse andrealinen giver når man krydser grænserne, eller satser
butikken om man vil. I RR oplever man det meget i starten, når man ligger
sig i hjul af en hurtigere kører og følger ham rundt i kurven. Med det
resultat at man ligger 20% over hvad man selv trode muligt. På et tidspunkt
erstattes disse personlige grænser af fysikkens grænser og så ændre gamet
lidt karakter. Og det er så her at mudder ræs er "sjovere" eller mere
frygtingydende. For her varierer fysikkens grænser omgang for omgang, eller
ultimativt på en ukendt skovvej, hvor man af og til gambler en lille smule
med hastigheden man angriber det ukendte med (omend vi taler 30-40 kmt, så
risikoen er jo til at leve med). Men det får altså andrealinet til at suse
om er muligvis ganske god træning for reflekserne, for det kræver ofte en
ganske hurtig beslutningsproces, når man pludselig opdager at der 5 m fremme
er en 1m dyb å eller der ligger en stor træstamme på tværs af vejen.

> [...]
> hvis man alliwl ikke benytter den så kan man ligeså godt skive den af
> til den næste,ikke for cyklens skyld,mere for ens egen....

Arh, hvis nu man lige pludselig får lyst til en tur, så er det da meget rart
at have én cykel stående, og så længe den bare står til pynt spiser den jo
ikke brød.

> Det er heldigvis andre ting i verden end MC'er og ha' ting stående jeg
> aldrig brugte - _det_ gad jeg altså ikke...

pjat, det er almindelig samlermaner. Og belært af min far's erfaringer så
skal man aldrig skille sig af med en mc man har været glad for. For så kan
man gå resten af livet og ærge sig over man ikke længere har den (and it's
for real).

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Michael K. S.

Dato : 28-01-03 13:07

On Tue, 28 Jan 2003 12:46:40 +0100, "Mads Lund"
<Mads.L@*nospam*Martin.DK> wrote:

>Jeg ved nu ikke om vi er enige eller uenige.

Jeg tror nu nok vi er ret enige og det var egentlig også mere en leg
med ord (derfor brugte jeg en smiley) da du nu valgte at bruge ordet
"fear",selvom jeg ingenlunde troede du _mente_ frygt,men det var sjovt
nok lige det der skulle til at tænde lunten på Claus ).Men iøvrigt
_er_ der nogen mennesker der kun føler at livet er noget værd når det
sættes på spil,sådan ser jeg det ikke helt,RR er ikke sjovt _fordi_
det er farligt men på trods heraf for mig...

>Arh, hvis nu man lige pludselig får lyst til en tur, så er det da meget rart
>at have én cykel stående, og så længe den bare står til pynt spiser den jo
>ikke brød.

Næh,og hvis man gider ha' bundet kapital i noget der bare står og
samler støv så velkommen,men en lille smule selvbedrag og leven i
svundne tider måske - IMHO .

> [...]
>man gå resten af livet og ærge sig over man ikke længere har den (and it's

Ligeså snart jeg ikke længere har brug for en MC så bliver den sat til
salg,det er jo kun en ting - jeg samler ikke på ting

Fra : Claus Rittig

Dato : 28-01-03 15:09

> [...]
> "fear",selvom jeg ingenlunde troede du _mente_ frygt,men det var sjovt
> nok lige det der skulle til at tænde lunten på Claus

Og den lunte er du ved at blive god til at finde Men selvom vi er enige,
er det sjovt at diskutere.

> RR er ikke sjovt _fordi_
> det er farligt men på trods heraf for mig...

Se, det udsagn er vi totalt enige i (hvis du erstatter "RR" med
"motorsport"), men jeg vil nu stadig insistere på at det ER frygt man
oplever - i en eller anden afart - de mange gange man bevidst kører 110% af
sin formåen. Det MÅ det være. Adrenalinen er nok mere det der gør en skarp
nok til at det så tit går godt, og det der gør at man nogle gange kan blive
lidt "høj" ved at have satset butikken i noget der så ud som om det kunne gå
godt, og så bare gik perfekt!

> Næh,og hvis man gider ha' bundet kapital i noget der bare står og
> samler støv så velkommen,men en lille smule selvbedrag og leven i
> svundne tider måske - IMHO .

Arh, de 15-20K kan vel næsten ikke kaldes kapital? Og man skal da ikke
afskrive muligheder for håndører.
Det du kalder selvbedrag og svundne tider, er der andre der kalder minder.
Nogle har et fotoalbum, andre en stor samling motorcykler... Jeg har flere
fotos end motorcykler, men jeg ville til enhver tid foretrække
motorcyklerne. Hvem kalder du ynkelig, din fattigrøv

Rittig

Fra : Michael K. S.

Dato : 28-01-03 15:23

On Tue, 28 Jan 2003 15:09:29 +0100, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

>Og den lunte er du ved at blive god til at finde

Jah ,men _du_ burde jo vide det efterhånden,i mine indlæg er der
næsten aldrig 100%'s seriøsitet og sjældent heller entydighed -
sålænge kan jeg altså ikke holde linien

> Men selvom vi er enige,er det sjovt at diskutere.

Se'fø'li er det da det

>Arh, de 15-20K kan vel næsten ikke kaldes kapital? Og man skal da ikke
>afskrive muligheder for håndører.

Næh men nu var prisen heller ikke afgørende,mere princippet (Mads'
Priller er heller aldrig nogensinde 15-20 kkr værd ....except in a wet
dream )

>Det du kalder selvbedrag og svundne tider, er der andre der kalder minder.

Nemlig ,jeg lever ikke i fortiden i hvert ikke så meget at jeg
gider samle på gamle racere...Jeg er meget ked af det når jeg sælger
mine cykler,men en cykel solgt er nye muligheder.

>Nogle har et fotoalbum, andre en stor samling motorcykler... Jeg har flere
>fotos end motorcykler, men jeg ville til enhver tid foretrække
>motorcyklerne.

Jeg foretrækker - none of the above ,men 1-2 cykler er nu en rar
ting

> Hvem kalder du ynkelig, din fattigrøv

Dem der samler på gammelt skrammel,sådan noget gider man _specielt_
ikke når man er en fattigrøv

Fra : Johannesen

Dato : 25-01-03 17:25

Siden virker ikke?

- John

Fra : Jakob D

Dato : 25-01-03 17:31

"Johannesen" <nospam@myplace.com> wrote in message
> Siden virker ikke?

Det er jeg den som er allermest ked af .........
Jeg har en hel del problemer med Danmarks værste host
udbyder www.cliche.dk .
Send dem endelig en mail, hvor man udtrykker ens umiddelbare vrede!!!
E-mail til support@cliche.dk .
Jeg tror ikke jeg til nogen tider har oplevet så håbløst et firma.
Mvh Jakob D
www.supermotard.dk (er sikkert oppe igen i løbet af
aftenen, hvis den GODE udbyder er behjælpelig!!)

Fra : Johannesen

Dato : 25-01-03 18:23

> Jeg har en hel del problemer med Danmarks værste host
> udbyder www.cliche.dk .

Prøvet www.syslogic.dk ? Kender ikke deres priser, men de har serverne
iorden.

- John

Fra : Jakob D

Dato : 25-01-03 18:44

> Prøvet www.syslogic.dk ? Kender ikke deres priser, men de har serverne
> iorden.

Jeg ved godt det OT.
Jeg bliver da helt klart nødt til at skifte snarest
hvis ikke de ændrer deres service dramatisk.
web-solutions var mit eget bud, men tak for tippet.
Ikke desto mindre er www.supermotard.dk oppe og køre igen.
Og jeg ville blive svært glad for noget kritik
på "Maskiner" som jeg netop har opdateret med 2 muligheder?

Mvh Jakob D
( med 620èr motor der har brækket sig)