Hvornår kan man komme ud og køre ??
Fra : Peter Jakobsen

Dato : 25-01-03 13:14

Ja, det må i jo vide herinde.. Min forsikring dækker jo først fra 01.03, men
hvornår er det "normalt" at i får jeres cykler på gaden ??? Det er vel
sjældent man kan køre fra 01.03, jeg skal IKKE køre i frostgrader og med
salt på vejene *s*

--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000 THUNDERACE
http://dfm.divvy.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !

Fra : Megas

Dato : 25-01-03 13:33

Subject: Hvornår kan man komme ud og køre ??

> [...]
> hvornår er det "normalt" at i får jeres cykler på gaden ??? Det er vel
> sjældent man kan køre fra 01.03, jeg skal IKKE køre i frostgrader og med

Den.01.03.2003 kl 00:00 Hvornår ellers.???
Spørger du om hvornår det bliver godt vejr.?? Prøv www.dr.dk/vejret ;-D

*********************************
Købes: 2003 Kawa ZX12, lettet for 30kg,
m/ turbo, lattergas &
vand/alcohol-indsprøjtning
Max 500,-kr. incl 10års garanti

Fra : Erland R. Nielsen

Dato : 25-01-03 13:48

"Peter Jakobsen" <pjakob-sletdette-@teliamail.dk> wrote in message
> [...]
> hvornår er det "normalt" at i får jeres cykler på gaden ??? Det er vel
> sjældent man kan køre fra 01.03, jeg skal IKKE køre i frostgrader og med

Fra '95 til '01 har jeg altid haft cyklen på vejene fra starten af marts.
Jeg mindes ikke der har været længere perioder end et par dage hvor der ikke
kunne køres. Man skal selvfølgeligt være yderst forsigtigt specielt om
morgenen de dage hvor der har været nattefrost. Selv tørre veje kan jo være
dækket af rim, og mc dæk har generelt et dårligt greb i koldt vejr. Men man
kan da sagtens trille en fornøjelsestur om eftermiddagen, hvis man da gider
at vaske mc'en grundigt hver anden dag. Bedst er det helt klart at vente til
efter et kraftigt regnvejr, og så håbe på at myndighederne ikke farer ud og
salter igen fordi der er let nattefrost.

mvh Erland (overvejer en brugt sv650s, hvis de nye "grimme" med støbt stel
da ikke er væsentligt bedre)

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 25-01-03 13:59

> [...]

> hvornår er det "normalt" at i får jeres cykler på gaden ??? Det er vel
> sjældent man kan køre fra 01.03, jeg skal IKKE køre i frostgrader og med

Vent og se. Når du ser alle de andre ude på vejene så bliver det svært at
overtale sig selv til at vente med at hive MC'en frem

Du behøver jo ikke at køre på den hvis det er kold og der er saltet.

Hilsner,

Tony
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/tony_lorentzen

Fra : John

Dato : 25-01-03 14:06

"Peter Jakobsen" <pjakob-sletdette-@teliamail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvornår er det "normalt" at i får jeres cykler på gaden ??? Det er vel
> sjældent man kan køre fra 01.03, jeg skal IKKE køre i frostgrader og med

d.1/4 for mit vedkommende !

John

Fra : Claus Rittig

Dato : 25-01-03 14:11

> [...]
> hvornår er det "normalt" at i får jeres cykler på gaden ??? Det er vel
> sjældent man kan køre fra 01.03, jeg skal IKKE køre i frostgrader og med

Jeg skal ud at køre imorgen. Salt på vejene bekymrer mig ikke.

Rittig

Fra : Mikael.N

Dato : 25-01-03 14:21

Claus Rittig skrev i meddelelsen
<3e328bf2$0$13486$bc7fd3c@news.sonofon.dk>...
>"Peter Jakobsen" <pjakob-sletdette-@teliamail.dk> skrev i en meddelelse
>men
>
>Jeg skal ud at køre imorgen. Salt på vejene bekymrer mig ikke.
>
>Rittig

Hej
ja jeg var da lige ude at rulle ca 25 km i dag, det var da ok men man skal
da passe på gassen, min grænse er 3 grader under der kører jeg ikke, det var
nu lækkert at komme på cyklen igen.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 25-01-03 15:04

> [...]
> hvornår er det "normalt" at i får jeres cykler på gaden ??? Det er vel
> sjældent man kan køre fra 01.03, jeg skal IKKE køre i frostgrader og med

1/3

Thomas Jensen
XJ600s div ´96
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Kim Olsen

Dato : 25-01-03 16:17

> [...]
> hvornår er det "normalt" at i får jeres cykler på gaden ??? Det er vel
> sjældent man kan køre fra 01.03, jeg skal IKKE køre i frostgrader og med

Jeg kører hele året, men har også en MC hvor salt osv. ikke betyder det helt
store.
Dog har jeg erfaring for, at ved mere end 5 graders frost har visiret
tendens til at danne is på indersiden, så de få dage det er koldere kører
jeg ikke.
Problemet kunne måske løses ved at indtage kaburatorsprit

Hilsen

Kim Olsen
CZ 180 - 1998

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 28-01-03 14:56

> Problemet kunne måske løses ved at indtage kaburatorsprit

Uha - mon ikke almindeligt sprit er bedre. F.eks en blå eller sort
smirnoff på 50 eller 60%.
Jamen herr betjent - jeg er skam ikke fuld -det er bare til afisning af
viseret ....

/A

Fra : Claus Rittig

Dato : 28-01-03 15:10

<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> Uha - mon ikke almindeligt sprit er bedre. F.eks en blå eller sort
> smirnoff på 50 eller 60%.
> Jamen herr betjent - jeg er skam ikke fuld -det er bare til afisning af
> viseret ....

ROFL!

Rittig

Fra : Ksa

Dato : 25-01-03 16:45

> [...]
> hvornår er det "normalt" at i får jeres cykler på gaden ??? Det er vel
> sjældent man kan køre fra 01.03, jeg skal IKKE køre i frostgrader og med
Min Duc. kommer ikke ud før den 1/4
Og min Dt´er køre hele året.

Ksa

Duc.900SL