forsikring på bil + cv
Fra : jan g kristensen

Dato : 25-01-03 16:44

Hej.

Sidste år købte vi en gammel cv fra 75 i ok stand, så nu vil vi syd på
(nord Frankrig) måske.
Bilen er ansvarforsikret og vi har falk arb. på bilen, ikke på cv

Spørgsmål : hvordan forsikre vi det bedst, hvis noget går i stykker.
jeg mener at jeg kan kaskoforsikre bilen for ca 2000kr mere,
og så få et sos pas, ville det være noget. dækker det også cv

Hvilket campingpas skal man købe og hvor ?

På forhånd mange tak.

jan.

Fra : T. Hartung

Dato : 25-01-03 17:30

"jan g kristensen" <garsdal@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> Spørgsmål : hvordan forsikre vi det bedst, hvis noget går i stykker.
> jeg mener at jeg kan kaskoforsikre bilen for ca 2000kr mere,
> og så få et sos pas, ville det være noget. dækker det også cv

Kaskoforsikringen betyder også SOS-kortet (det røde) Dette kort giver dig
flere muligheder i udlandet hvis du køre i stykker, bl.a. lånebil, lån til
reservedel og om nødvendig hjemtransport af køretøjet men kun til grænsen.
Dette gælder for hvert køretøj altså både kasko på bil og på CV.

om Falck har andre/bedre tilbud ved jeg ikke men ring evt. til Dem/alt.
hjemmeside www.falck.dk - jeg har det med Falck som andre med DCU - dog ved
jeg at deres basisdækning ikke trækker dig hjem du skal have Plusdækning
hertil - hvorledes det forholder sig med CV kan andre evt. svare på.

Er man medlem af FDM kan man også her købe en pakke som hjælper en i
udlandet ved uheld.

Personlig kører jeg kun med SOS - livet er for kort til alle de
forsikringer- og skulle det gå galt ja så må jeg jo løse det problem som
herhjemme.

> Hvilket campingpas skal man købe og hvor ?

Det internationale campingpas - meld dig ind i DCU - www.dcu.dk så kommer
det automatisk til dig.

DCU medlemskabet koster kun 310 kr. pr. år - og her har jeg så på
fornemmeren at andre vil kommentere derfor kan reg lige så godt
fortsætte med at oplyse om at du også kan købe det hos FDM og - ja dit
lokale turistbüro.

God tur til det Franske - og når det er Nordfrankrig du vil til - så kør
over Luxemburg - der er billig benzin og lige langt

mvh
T.Hartung

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 25-01-03 23:48

> [...]
> og så få et sos pas, ville det være noget. dækker det også cv
>
> Hvilket campingpas skal man købe og hvor ?

Hej Jan.

SOS gælder kun for det køretøj der er kaskoforsikret, dvs. du skal også have
kasko på cv'en.
Det var hvad jeg fik at vide hos GF.

Hilsen, Steen

Fra : John L

Dato : 26-01-03 11:53

100 Km er en god fart, mit næste spørgsmål var også om den er nem at trække.
Vi har en Toyota corolla diesel 90 som vi har stor tillid til. Hvor lang er
Sprit Musketeer kassen/højde ca.?Fordi jeg har valgt at se nærmer på denne
model er den lidt skrå runde front, det må være en fordel for
vindmodstanden?
HVH John fynbo