PowerMac G3 Blue & White PCI --> AGP
Fra : Johnny Louis

Dato : 25-01-03 12:30

Ovennævnte computer er født med et PCI skærmkort men det ser ud til at
der også er en AGP skærmkortplads i computeren.
Kan man købe et AGP skærmkort og sætte i denne computer i stedet for PCI
skærmkortet ?

Johnny Louis

Fra : Peter Kiil

Dato : 25-01-03 12:39

in article 1fpcd32.6e3ydo1r1qlvwN%bendatafjerndette@postman.dk, Johnny Louis
at bendatafjerndette@postman.dk wrote on 25/01/03 12:29:

> [...]
> der også er en AGP skærmkortplads i computeren.
> Kan man købe et AGP skærmkort og sætte i denne computer i stedet for PCI

Den har ikke AGP.

--
/peter

Fra : Johnny Louis

Dato : 25-01-03 12:47

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> in article 1fpcd32.6e3ydo1r1qlvwN%bendatafjerndette@postman.dk, Johnny Louis

> Den har ikke AGP.

Det undrede mig også hvis den havde men hvad er det så for en kortplads
der er der hvor der er AGP i en G4.
Den sidder på samme plads og ligner AGP i størrelsen.

Johnny Louis

Fra : Peter Kiil

Dato : 25-01-03 12:51

in article 1fpce1w.jz3w7g15x2ebkN%bendatafjerndette@postman.dk, Johnny Louis
at bendatafjerndette@postman.dk wrote on 25/01/03 12:47:

> Det undrede mig også hvis den havde men hvad er det så for en kortplads
> der er der hvor der er AGP i en G4.
> Den sidder på samme plads og ligner AGP i størrelsen.

En B&W G3'er har 3 64-bit 33Mhz PCI slots og 1 32-bit 66Mhz PCI Slot. Det er
det der gør at det ene slot ser anderledes ud end de 3 andre.

--
/peter

Fra : Johnny Louis

Dato : 25-01-03 12:59

> [...]

> En B&W G3'er har 3 64-bit 33Mhz PCI slots og 1 32-bit 66Mhz PCI Slot. Det er
> det der gør at det ene slot ser anderledes ud end de 3 andre.

Aha, tak for hjælpen, jeg havde håbet at jeg kunne "stjæle" PCI
skærmkortet fra den og istedet montere et AGP, men desværre.

Johnny Louis

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 25-01-03 12:44

Johnny Louis <bendatafjerndette@postman.dk> wrote:

> [...]
> der også er en AGP skærmkortplads i computeren.
> Kan man købe et AGP skærmkort og sætte i denne computer i stedet for PCI

Nej.

Alle G3'ere (stationære Power Macer) er udstyret med PCi busser, og kun
PCI busser. AGP kom først til skrivebordsverdenen i efteråret 1999 med
Yikes! PowerMac G4'erne.

--
Peter - http://titancity.com/about.html
http://haxor.dk/islamnyt/

Fra : Steen Larsen

Dato : 25-01-03 13:01

In article <1fpce09.1vrawxj15tu8dqN%no_spam@invalid_email.com>,
no_spam@invalid_email.com (Peter Bjørn Perlsø) wrote:

> Nej.
>
> Alle G3'ere (stationære Power Macer) er udstyret med PCi busser, og kun
> PCI busser. AGP kom først til skrivebordsverdenen i efteråret 1999 med
> Yikes! PowerMac G4'erne.

Yikes var den sidste maskine *uden* AGP. Det var i efteråret 1999, men
det var Sawtooth som debutterede AGP i Macs - deraf tilnavnet G4/AGP.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 25-01-03 18:41

Steen Larsen <steen.remove@this.lykking.dk> wrote:

> Yikes var den sidste maskine *uden* AGP. Det var i efteråret 1999, men
> det var Sawtooth som debutterede AGP i Macs - deraf tilnavnet G4/AGP.

Suk, når man bliver gammel husker man ikke så godt, hører ikke så godt
og.... erm... husker ikke så godt.

Tror jeg.