MX440 og S-video out i composite...
Fra : TDN

Dato : 25-01-03 16:59

Hej !

Har et MX440 GF4 med S-video out. Mit Sony fjernsyn understøtter desværre
ikke S-video. Dvs. når jeg kører fra S-Video til scart i tv-et i Pal er det
sort.hvid. I opsætningen nView kan jeg sætte den til sammensat videosignal
men det hjælper ikke.

Skal jeg have et tv med S-video understøttelse eller skal jeg have en
konverter (hvad koster en sådan) eller er der noget jeg har overset ?

På forhånd tak

Mvh
Thomas

Fra : Anders Faber Nielsen

Dato : 25-01-03 18:23

"TDN" wrote

> Skal jeg have et tv med S-video understøttelse eller skal jeg have en
> konverter (hvad koster en sådan) eller er der noget jeg har overset ?

Hvis du benytter TV-Tool kan du prøve at justere på "Color Carrier"
signalet.

VH
Anders

Fra : TDN

Dato : 25-01-03 20:36

> konverter (hvad koster en sådan) eller er der noget jeg har overset ?
>
> På forhånd tak
>
> Mvh
> Thomas

Hej !

Har løst problemet...
Jeg skulle efter at have valgt sammensat videosignal og anvend, trykke på
registrer skærme igen før det virker.

Mvh
Thomas

Fra : J&T

Dato : 26-01-03 12:16

"TDN" <thomas.d.nielsen@REMOVETHISstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Har løst problemet...
> Jeg skulle efter at have valgt sammensat videosignal og anvend, trykke på
> registrer skærme igen før det virker.

Betyder det at ens TV ikke behøver at understøtte S-VHS selv om man bruger
et sammensat videosignal, eller har jeg bare misforstået det?

Hilsen

J&T

Fra : TDN

Dato : 27-01-03 20:28

"J&T" <jens-thomsen@venlig.dk> skrev i en meddelelse news:3e346559$0$24686

> Betyder det at ens TV ikke behøver at understøtte S-VHS selv om man bruger
> et sammensat videosignal, eller har jeg bare misforstået det?
>
> Hilsen
>
> J&T

Hej !

Ja dit fjernsyn behøver ikke understøtte S-video. Jeg købte et kabel med
scart i den ene ende og et S-video stik og et mini jack stereo stik i den
anden (5 m. til 69,95 i Electronic World). Du skal bare vælge sammensat
videosignal (Composite) istedet for S-video under egenskaber for output.

Mvh
Thomas