"svindel" med obligationshandel på Kbh Fon~
Fra : Kasper

Dato : 24-01-03 16:33

http://www.xcse.dk/p-dk/obligationer/visalt.stm?isin=DK0009257990

havde jeg lagt et "udbud" ind på 102,65 indenfor de sidste 5 dage, der skete ingen
handel og mit bud blev afvist - men når jeg har downloadet alle de sidste 24-timers
handler, kan jeg se at der har været handlet helt op til 102,78

<et lille klip>
21-01-2003 16:02 102.78 5.84
21-01-2003 16:02 24064.95 24.734,00 Standard N J
21-01-2003 16:13 102.70 5.85
21-01-2003 16:13 3000000.00 3.081.000,00 Standard J J
21-01-2003 16:15 102.53 5.87
21-01-2003 16:15 147156.22 150.879,00 Standard N J
21-01-2003 16:26 102.65 5.85
21-01-2003 16:26 1350000.00 1.385.775,00 Standard J J

og alle handlerne kan også se grafisk eks. 5 dage tilbage.

Hvordan kan det være at ingen ville handle med mig ?
Jeg ville ellers godt have solgt for kurs 102,65
Hvis jeg bare havde lagt ind til handelskurs, så ville en køber have budt et risikabelt
lavt kurs og jeg ønsker ikke at forære til en lavere kurs -
OKAY jeg beholder nu mine obligationer, men jeg ville ellers gerne have haft
"kursgevinsten"

vh Kasper

Fra : K. Thomsen

Dato : 24-01-03 17:15

Hvor mange har du lagt ind ?

Hvis du er under mindste handelsklumpen kommer dit udbud med i en
'samlepulje'.

Venlig hilsen
Knud

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-01-03 19:39

K. Thomsen wrote:

> Hvis du er under mindste handelsklumpen kommer dit udbud med i en
> 'samlepulje'.

Hvis ellers obligationer handles som aktier, så kan det også være, at
den/de pågældende handler, der har været over din pris, har været
interne handler hos et enkelt pengeinstitut/børsmægler.

Spørgsmål om den slags hører forøvrigt ikke hjemme her, så jeg sætter
FUT til investeringsgruppen. Det betyder, at svar på dette indlæg som
udgangspunkt havner i dk.penge.investering.

Til Knud: Du må meget gerne svare under det citerede, så det bliver
nemmere at holde styr på, hvem der har skrevet hvad. Jeg har opgivet at
citere noget fra det oprindelige indlæg, netop for at undgå alt for
store misforståelser.

FUT: news:dk.penge.investering
--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : F.Larsen

Dato : 25-01-03 00:52

(Jeg tillader mig at svare her da jeg ikke kan finde FUT'en i
dk.penge.investering)

"Kasper" <holte@Wofir.dk> wrote in message news:b0rmms$jmp$1@sunsite.dk...
> http://www.xcse.dk/p-dk/obligationer/visalt.stm?isin=DK0009257990

Med mindre du har forsøgt handlet en eller flere handlesposter (som er kr.
1.000.000 for obligationer) må handlen være foregået via din bank ? og har
du taget højde for at banken ofte tager kurtillæg ?

> [...]
24-timers
> handler, kan jeg se at der har været handlet helt op til 102,78

ved f.eks. kurstillæg på 0,2 skal kursen op på 102,65 + 0,2 = 102,85 før
handlen bliver gennemført, så 102,78 er ikke nok.

svjv kan banken vælge at stå som modpart i handlen (helt uden om
fondsbørsen) og så senere indrapportere den til fondsbørsen som en handel.
Banken har så en frist på at indberette beløbet (et par timer).
Der er en voksende utilfredshed med de nuværende regler vedr
obligationshandler som ikke tilgodeser private investorer tilstrækkeligt:
http://www.shareholders.dk/net_publish/pressrelease_de.asp

FUT: dk.penge.investering
--
Flemming

Fra : Kasper

Dato : 25-01-03 22:39

"F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> (Jeg tillader mig at svare her da jeg ikke kan finde FUT'en i
> dk.penge.investering)
Jeg kan heller ikke FUT sproget, kun fra Militæret hed det også FUT (fysik udmattelse og
træning)

> Med mindre du har forsøgt handlet en eller flere handlesposter (som er kr.
> 1.000.000 for obligationer) må handlen være foregået via din bank ? og har
> du taget højde for at banken ofte tager kurtillæg ?

Jeg har selv lagt det ind via netbank. Min bank tager ikke kurstillæg kun 0,1 % kurtage
og det drejer sig om et beløb større end 1 mio kr. men ikke over 50 mio kr.

Jeg kan følge hver en handel, men ingen var interesseret i at handle til 102,65 og jeg vil
ikke
forære "de børs banditter" mine penge, så der blev ingen handel. Jeg troede ellers de var
interesseret i
at handle, de tjener trods alt 0,1 % i kurtage og der var flere handler over 102,65 !