Firmamobil og SMS konkurrencer (krav paa g~
Fra : Jesper

Dato : 24-01-03 13:20

Hej

Jeg har funderet lidt over følgende:

Lad os antage at man har svaret på en SMS konkurrence fra sin
firmamobil.
F.eks <svar> sendt til 1202 til 4,- kr. pr. sms.

Hvem har krav på en evt. gevinst? Firmaet som "ejer" nummeret og har
betalt for SMS'en, eller personen der har sendt svaret, og som af
firmaet har fået tildelt det pågældende sim-kort?

Søger man efter mobil-nummeret på f.eks krak.dk, bliver firmaets
navn listet.

/Jesper

Fra : -ALU-

Dato : 24-01-03 14:08

"Jesper" <jet@digianswer.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> firmaet har fået tildelt det pågældende sim-kort?
>
> Søger man efter mobil-nummeret på f.eks krak.dk, bliver firmaets

Hvis nu det var omvendt,- at firmaet havde misbrugt din telefon for at vinde
noget, og det havde kostet dig penge at de vandt, ville du så ikke beholde
gevindsten selv?
Når det er firmaet der betaler prisen er det vel også dem der har ret til
varen, ellers må det vel svare til at en indkøber handler privat for
firmaets penge? Bliver du beskattet af "fri telefon"?

-A-

Fra : bem

Dato : 24-01-03 14:36

-ALU- wrote:
> [...]
> til varen, ellers må det vel svare til at en indkøber handler privat
> for firmaets penge? Bliver du beskattet af "fri telefon"?

Nu hænder det jo rent faktisk at et firma udleverer en mobiltelefon til både
firma- og privatbrug uden moralske restriktioner om, hvad telefonen må
bruges til. Så der er ikke nødvendigvis tale om "misbrug". Hvad har
beskatningsforholdene med sagen at gøre?

Fra : -ALU-

Dato : 24-01-03 15:05

"bem" <bo.elkjaer@NOSPAMeudoramail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad har beskatningsforholdene med sagen at gøre?

Det kunne jo bruges som argument for at få præmien, at man via
skattebilletten har betalt.

Fra : Henning

Dato : 25-01-03 12:56

> [...]
>bruges til. Så der er ikke nødvendigvis tale om "misbrug". Hvad har
>beskatningsforholdene med sagen at gøre?
Bliver du ikke beskattet, må du ikke bruge den privat

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Eliasen

Dato : 25-01-03 18:55

"bem" <bo.elkjaer@NOSPAMeudoramail.com> wrote in message
> [...]
> bruges til. Så der er ikke nødvendigvis tale om "misbrug". Hvad har
> beskatningsforholdene med sagen at gøre?

Beskatningsforholdet har _meget_ med det at gøre.

Derudover: Hvem betaler bøden, hvis du bliver stoppet for at køre for stærkt
i din firmabil?

--
Eliasen

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 24-01-03 20:22

"-ALU-" == -ALU- <@ .> writes:

> "Jesper" <jet@digianswer.com> skrev i en meddelelse

[Hvem har ret til præmien]

> Når det er firmaet der betaler prisen er det vel også dem der har ret til
> varen, ellers må det vel svare til at en indkøber handler privat for
> firmaets penge? Bliver du beskattet af "fri telefon"?

Det er jo egentlig et ret interessant spørgsmål. Jeg bliver beskattet
af fri telefon, og får både min fastnet og mobiltelefonregning betalt
100%. Den betalte telefon er uden begrænsninger, f.eks. er der er
ingen som hidser sig op over at jeg tager mobiltelefonen med på en
privat rejse til udlandet. Ovenstående indgår som en del af min
lønsum.

Hvordan ville jeg være stillet i den situation?

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/index.html>

Fra : Jesper

Dato : 24-01-03 23:19

"-ALU-" <@ .> wrote in message news:<b0rdsa$khk$1@dknews.tiscali.dk>...
> [...]
> varen, ellers må det vel svare til at en indkøber handler privat for
> firmaets penge? Bliver du beskattet af "fri telefon"?

Ja der er tale om en beskattet "fri telefon" uden restriktioner, så
det kan vel dårligt kaldes misbrug. I så fald må et længerevarende
opkald til svigermor jo nok takseres som direkte kriminelt.

\Jesper