KRIMINELT...? KRÆNKELSE..? MISBRUG...?
Fra : Jane Mark

Dato : 24-01-03 10:40

Jeg har haft en yderst sørgmodig og chokerende oplevelse...

Ved ikke om den hører hjemme i denne her kategori - men det drejer sig jo om
INTERNET...

Jeg fik oprettet et domæne af min X-kæreste, da han sidder i et
reklamebureau. Så han fik jo logisk nok alle oplysninger/koderne på det hele
tilsendt. Han fik det hele op at køre for mig - herhjemme på min computer.

Det blev gjort sidst i september måned.

Nu opdager jeg, at han har lavet en mappe på sin egen computer SPECIELT til
den anledning, at få kopi videresendt til sig selv af ALT mit PRIVATE post.

Det er SÅ krænkende at opdage og SÅ syg en ting at gøre - at sidde og SNAGE
i andre menneskers privatliv på den måde.

Jeg vil gerne have nogle meninger og nogle gode råd, hvordan man forholder
sig til sådan noget.

Helst på min private mail, da han jo kan læse det her på nyhedsgruppen.

MVH

Jane Mark

www.janemark.dk - under udarbejdelse...!

Fra : Carsten Holck

Dato : 24-01-03 11:12

Jane Mark wrote:
> [...]
> forholder sig til sådan noget.
>
> Helst på min private mail, da han jo kan læse det her på

Det lyder _grimt_ kig i tråden fra 22-01-2003 kl 16:14 "Lov om brevhemmelig"
der kan du nok finde svar

Der er jo også http://www.anmeldelse.politi.dk/ under andet.

--
Med Venlig hilsen
Carsten Holck

Malling Support ApS, Vesterbygade 14, DK-9520 Skørping, Denmark
Tel.: +45 9833 9688 Fax.: +45 9833 9687

Fra : Jane Mark

Dato : 24-01-03 11:29

Ja - jeg har læst det... Det var min x-kæreste der har skrevet det - og
udgivet sig for at være Kent H...

Så han lige kunne få nogle gode tips til hvordan han kunne UNDGÅ at blive
evt. anmeldt for det...

MVH
Jane

"Ærlighed varer længst"

Fra : Brian Neuman

Dato : 25-01-03 02:34

"Carsten Holck" <cholck@malling.com> wrote in message

> Der er jo også http://www.anmeldelse.politi.dk/ under andet.

Som jeg personligt har benyttet 2 gange uden dog at politiet har foretaget
sig andet end at sende en bekræftelse for de pågældende anmeldelser. Den ene
sag netop i kategori med din. Jeg har derfor ikke længere tiltro til den
hjemmeside.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-01-03 02:59

Brian Neuman skrev:

> [...]
>sag netop i kategori med din. Jeg har derfor ikke længere tiltro til den

Regnede du med at politiet hoppede og sprang så snart man
klikkede "send"?

--
Bertel

Fra : Brian Neuman

Dato : 25-01-03 03:40

"Bertel Lund Hansen" <nospamfor@lundhansen.dk> wrote in message

> Regnede du med at politiet hoppede og sprang så snart man
> klikkede "send"?

Eh....Jeg regnede da med at blive kontaktet for at eventuelt uddybe min sag
og videregive information der ville findes vigtig for en eventuel
bevisindsamling.

Forventer du ikke at politiet skal "hoppe og springe" efter bankrøveren
eller er det noget anmelderen selv må klare? Forstår ikke dit indlæg sorry.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-01-03 09:37

Brian Neuman skrev:

>Forventer du ikke at politiet skal "hoppe og springe" efter bankrøveren
>eller er det noget anmelderen selv må klare? Forstår ikke dit indlæg sorry.

Da politiet har sparsomme ressourcer, må de prioritere deres tid.
Jeg er overbevist om at der er nogen der har læst din besked, men
har vurderet at de har vigtigere ting at tage sig af.

I øjeblikket er der f.eks. en overarbejdspukkel så stort som et
ondt år. Selv nødvendigt arbejde må forsømmes for tiden.

--
Bertel

Fra : Brian Neuman

Dato : 25-01-03 10:58

> Da politiet har sparsomme ressourcer, må de prioritere deres tid.
> Jeg er overbevist om at der er nogen der har læst din besked, men
> har vurderet at de har vigtigere ting at tage sig af.

Ja den er jeg helt med på. Et par uger efter jeg anmeldte omtalte forhold
dumpede der et girokort ind af min dør sammen med et billede fra en
fotofælde - Jeg havde angiveligt kørt for hurtigt i min bil og skulle betale
en bøde på stor 500,- kr. Denne forseelse skulle ifølge billedet være begået
2 dage efter jeg havde anmeldt IT-forbrydelsen. Imidlertid fandt jeg ikke at
det var mig på billedet og undlod derfor at foretage mig noget. Sidenhen har
jeg modtaget en rykker, et telefonopkald fra politimesteren i KBH og haft
besøg af 2 lokale betjente der kunne besigtige mig og fastslå hvorvidt de
synes det var mig som var gengivet på billedet.

Jeg skal ikke kunne sige noget om prioriteringer, andet end politiets må
findes åbenlys forkerte såfremt omtale site fungerer - at forfordele en
bødeindtægt på kr. 500,- frem for at deltage i indfangning af en forbryder
som risikerer at blive tildelt frihedsberøvelse i op til 6 mnd.

Imidlertid kan jeg ikke få mig selv til at tro at vores politivæsen er så
stupide, hvorfor jeg må konkludere at sitet ikke fungerer tilfredsstillende.
Derfor mit tidligere indlæg.

Fra : Thomas W.

Dato : 25-01-03 12:23

"Brian Neuman" <Neuman@hotmail.com> wrote in message
> "Bertel Lund Hansen" <nospamfor@lundhansen.dk> wrote in message

Helt enig.

> [...]
> besøg af 2 lokale betjente der kunne besigtige mig og fastslå hvorvidt de
> synes det var mig som var gengivet på billedet.

2 dage efter? Og du tror der er en sammenhæng?

> [...]
>
> Imidlertid kan jeg ikke få mig selv til at tro at vores politivæsen er så
> stupide, hvorfor jeg må konkludere at sitet ikke fungerer

Der er næppe tale om en forfordeling i den betydning du tillægger det.
Snarere er der tale om, at forholdet mellem færdselsbetjente og
specialuddannede betjente indenfor IT-kriminalitetsområdet er _langt_ fra 1
til 1. Svjv kan antallet af sidstnævnte tælles på en hånd. Sagsantallet
stiger dog givetvis i et omfang der ikke står mål med den tid det tager at
uddanne en betjent til at varetage pgl. område. Det er ærgeligt, men ikke
helt uforståeligt.
Og hvordan i alverden finder du det relevant sammenligne trafikforseelser
med IT-kriminalitet?

Men denne del af diskussionen er ved at være OT, så kan den fortsætte et
andet sted, tak?

/Thomas W.

Fra : David T. Metz

Dato : 25-01-03 12:53

Thomas W. skriblede:
> "Brian Neuman" <Neuman@hotmail.com> wrote in message

> 2 dage efter? Og du tror der er en sammenhæng?

Jeg tænkte også "konspiraitionsteori!" Men jeg tror det var for at
anskueliggøre politiets tidsforbrug i den pågældende periode - ingen
paranoia.

> [...]
> specialuddannede betjente indenfor IT-kriminalitetsområdet er _langt_
> fra 1 til 1. Svjv kan antallet af sidstnævnte tælles på en hånd.

Her er jeg enig - i hvert fald i at færdselsbetjentes tid ikke kan
sammenlignes med kriminalbetjentes.

> Men denne del af diskussionen er ved at være OT, så kan den fortsætte
> et andet sted, tak?

FUT sat til dk.politik

David

Fra : Brian Neuman

Dato : 25-01-03 13:11

"Thomas W." <tw_dk@*NOSPAM*hotmail.com> wrote in message

> 2 dage efter? Og du tror der er en sammenhæng?

Heh...nej jeg føler mig ikke forfulgt på nogen måde. Jeg forsøgte bare at
forklare politivæsenets sagsprioriteringer.

> [...]
> Snarere er der tale om, at forholdet mellem færdselsbetjente og
> specialuddannede betjente indenfor IT-kriminalitetsområdet er _langt_ fra

Ja vi er helt enige. Summasumarum sum sum var beskeden at en evt. anmeldelse
af Jane's problem nok næppe vil medføre noget givtigt.

Fra : Mick J.

Dato : 27-01-03 10:15

"Brian Neuman" <Neuman@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Imidlertid kan jeg ikke få mig selv til at tro at vores politivæsen er så
> stupide, hvorfor jeg må konkludere at sitet ikke fungerer

Ja og forleden morgen brugte de stopuret for at checke at ingen som gik ind
ved pågældende bager lod motoren køre mere end 3 minutter. De fangede en
uheldig kunde som stod i kø lidt for længe. Hurraaaa så er tiden brugt godt
i politiet.

Mick

Fra : Lars Brink

Dato : 27-01-03 10:09

> [...]
at
> det var mig på billedet og undlod derfor at foretage mig noget. Sidenhen

Snak om at spilde politiets tid. Du ved jo om du har kørt eller en anden har
haft din bil. Du kan jo så bare vedkende dig bøden eller fortælle hvem det
er som kører. Du får alligevel en bøde på 500,- for ikke at vil angive hvem
som har haft din bil.

Måske derfor har de ikke tid til at kigge på din anmeldelse. Det er en lille
verden vi lever i!

--
Mvh - Lars Brink

I have only been wrong once – that was when I thought that I was wrong.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 25-01-03 08:56

Bertel Lund Hansen <nospamfor@lundhansen.dk> writes:

> Regnede du med at politiet hoppede og sprang så snart man
> klikkede "send"?

Nej, men der kunne nu godt ske noget inden for det første halve år.

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.biersted.com, billig overnatning i Nordjylland

Fra : David T. Metz

Dato : 24-01-03 11:48

Jane Mark skriblede:

> Jeg vil gerne have nogle meninger og nogle gode råd, hvordan man
> forholder sig til sådan noget.
>
> Helst på min private mail, da han jo kan læse det her på
> nyhedsgruppen.

Din private mail, som han angiveligt også læser? Hvad skulle det dog
hjælpe.

David

Fra : Jane Mark

Dato : 24-01-03 12:07

Jeg HAR fået ændret koderne...

Jane

Fra : Gevaldi

Dato : 24-01-03 12:19

Jane Mark skrev:

> Jeg HAR fået ændret koderne...

Så mangler vi bare du får ændret din
citatteknik, men det kan du jo så læse
mere om her:

/Gevaldi (remove 369)
http://www.wintip.dk/

Indlæg som sendes til Ng via kandu.dk besvares ikke.

Fra : Jane Mark

Dato : 24-01-03 12:23

> Så mangler vi bare du får ændret din
> citatteknik, men det kan du jo så læse
> mere om her:
> http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

er det bedre?

Skal lige øve mig...

Jane

Fra : Gevaldi

Dato : 24-01-03 12:28

Jane Mark skrev:

> er det bedre?
>
> Skal lige øve mig...

Perfekt :)

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 24-01-03 22:15

In article <BA56DCC6.386A%post@janemark.dk>, Jane Mark wrote:
> Jeg HAR fået ændret koderne...

Men hvis han har sat det op med en .forward fil der sender en
kopi af alle mails videre til ham, så kan du ændre koder nok så
meget uden det betyder noget.

Gå til politiet, han har fortjent det.

Og til den syge stodder der måske læser med: Få dig et liv.

Fra : Jane Mark

Dato : 24-01-03 22:22

> [...]
> meget uden det betyder noget.
>
> Gå til politiet, han har fortjent det.
>
> Og til den syge stodder der måske læser med: Få dig et liv.

Jamen man skal jo have en kode for overhovedet at kunne sætte den der
"forward" til...
Og nu hvor jeg har fået den ændret, kan han jo ikke gå ind og sætte
"forward" til igen... eller...?

Jeg har fået en underskrift fra ham nu og fået det hele over i mit navn..

Håber det er nok...

Jane

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-01-03 21:44

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk> wrote in

> Din private mail, som han angiveligt også læser? Hvad skulle
> det dog hjælpe.

så får han da at vide at han er ude på dybt vand ;)x

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...
Visit http://hs235.dk/drugs

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 24-01-03 11:39

In article <BA56C876.35DF%post@janemark.dk>, Jane Mark wrote:
> Jeg har haft en yderst sørgmodig og chokerende oplevelse...
>
> Ved ikke om den hører hjemme i denne her kategori - men det drejer sig jo om
> INTERNET...

Nej, det handler om jura.

[klip]

> Nu opdager jeg, at han har lavet en mappe på sin egen computer SPECIELT til
> den anledning, at få kopi videresendt til sig selv af ALT mit PRIVATE post.

Er du sikker på at han får en kopi af alle dine emails, og ikke kun dem
som havner hos postmaster ? dvs. emails der er uanbringelige ?

> [...]
> i andre menneskers privatliv på den måde.
>
> Jeg vil gerne have nogle meninger og nogle gode råd, hvordan man forholder

Det er ulovligt at læse andres emails.

> Helst på min private mail, da han jo kan læse det her på nyhedsgruppen.

Jamen, havde han ikke sat systemet op således at han fik en kopi af
dine emails ?

JonB