Kristendom i et parforhold? (2)
Fra : Stig N. Jepsen

Dato : 24-01-03 08:36

Prøver lige igen. Der må da være nogle kristne par derude der vil dele deres
tanker og erfarringer mv.?

Det jeg godt kunne tænke mig at vide noget om er, hvordan jer der lever i et
kristent parforhold, praktiserer jeres tro.

Altså, - er der nogle bestemte ting i gør sammen der relaterer til
kristendommen som styrker jeres tro?

Håber at der er nogen der har noget fornuftigt at sige om dette emne.
På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Stig Nørgaard Jepsen

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-01-03 09:06

Stig N. Jepsen <stig@8620.dk> skrev:

> Håber at der er nogen der har noget fornuftigt at sige om dette
> emne. På forhånd tak.

Jeg er da sikker på at der er masser af kristne par der sammen dyrker
og praktiserer deres tro, bl.a. at de går i kirke sammen, beder
sammen, studerer Bibelen sammen.

En kristen livsførelse indebærer jo at man er fælles om de ting man
fylder sit liv med, at man deler sorger og glæder, at støtter og
hjælper hinanden. Og her er troen en god fællesnævner at bygge hele
sit livsgrundlag på.

Se også min hjemmeside om Bibel og kristendom:
http://hjem.get2net.dk/AFA1441/test/
** Nu også med debatforum **

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 24-01-03 12:44

Stig N. Jepsen wrote:

> Prøver lige igen. Der må da være nogle kristne par derude der vil
> dele deres tanker og erfarringer mv.?

Naturligvis er der mange kristne par derude, men jeg tror altså
desværre, at dem, der kommer her i gruppen er enlige for størstedelens
vedkommende. Folk med par og familier har bare ikke tid til usenet

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 24-01-03 13:26

"Kevin Edelvang" <barok@DETTE.skal.fjernes.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Naturligvis er der mange kristne par derude, men jeg tror altså
> desværre, at dem, der kommer her i gruppen er enlige for størstedelens
> vedkommende. Folk med par og familier har bare ikke tid til usenet

Nah, man SKAL vist være lidt utilpasset psykopataspirant (den klassiske
"hvid mand uden kæreste" som altid dukker op i film om serimordere) for at
deltage herinde! ;-D

Jeg selv har ingen kæreste (og ikke haft i en del år), men jeg har ikke
tænkt mig at lade min eventuelle kristne overbevisning stå i vejen for at
praktisere et forhold, hvis chancen byder sig. Jeg er bedøvende ligeglad med
om den pige, jeg eventuelt måtte finde er kristen eller ej, dèt har jeg
aldeles ikke tænkt mig at belemre hende med, ligesom jeg foretrækker så vidt
muligt at holde mine diskussioner i denne gruppe.

Det virker lidt som der der - ligesom hos muslimer, der scorer danske
piger - lægges op til, at hvis man helst skal finde en kristen partner eller
ligefrem "omvende" sin kæreste, hvis hun ikke er?

Anders Peter Johnsen

Fra : Filip D. Johnsen

Dato : 25-01-03 18:32

"Kevin Edelvang" skrev i en meddelelse
> Naturligvis er der mange kristne par derude, men jeg tror altså
> desværre, at dem, der kommer her i gruppen er enlige for størstedelens
> vedkommende. Folk med par og familier har bare ikke tid til usenet

Det var jeg ikke klar over. Jeg er lykkeligt gift på 7. år og har en 5-årig
dreng. Det gør så også at jeg ikke altid er så aktiv som jeg måske kunne
være .

Med venlig hilsen

Filip Johnsen

Fra : Lyrik

Dato : 25-01-03 23:40

"Filip D. Johnsen" <filip.johnsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
5-årig
> dreng. Det gør så også at jeg ikke altid er så aktiv som jeg måske kunne

++++
Hedder din far Flemming?

Hilsen
Jens

Fra : Filip D. Johnsen

Dato : 25-01-03 23:45

> Hedder din far Flemming?

Nej, jeg er ikke i familie med nogen Flemming. ?

Med venlig hilsen

Filip Johnsen

Fra : Filip D. Johnsen

Dato : 25-01-03 18:39

"Stig N. Jepsen" skrev i en meddelelse

> [...]
> kristent parforhold, praktiserer jeres tro.
>
> Altså, - er der nogle bestemte ting i gør sammen der relaterer til

Jeg og min kone har flere aktiviteter sammen, der er baseret på vores fælles
kristne tro.

Vi er et ægtepar med en søn på fem år, og vi bruger hver uge en time på i
fællesskab at studere et bibelsk emne ved brug af bibelske publikationer.

Dagligt bruger vi et kvarter på et drøfte en tanke fra Bibelen, med fokus på
hvad vi hver især synes er væsentligt. Til dette bruger vi en publikation
fra Jehovas Vidner.

Vi går sammen til undervisende møder, vi sidder sammen til møderne og
drøfter den undervisning vi får sammen.

Vi beder sammen, til måltiderne og når vi går til ro. Eller når vi føler at
der er behov for det.

Et par gange om måneden sikrer vi os at vi sammen bruger tid på at besøge
andre for at udbrede den gode nyhed. Mange gange foregår det hos
interesserede, som vi studerer Bibelen sammen med.

Vi gør også meget hver for sig, men jeg mener at det er meget vigtigt at et
ægtepar gør meget sammen. Det styrker ægteskabets bånd. Det hjælper os også
til at være hinanden en støtte hvis vi har en åndeligt dårlig periode.

Håber at der var noget du kunne bruge.

Og: jeg mener at det er en stor fordel at være gift med én der ikke bare
deler den samme overbevisning men også gør det i samme grad. En
stærkt-troende, der sætter sig sammen med en svagt-troende, vil hurtigt
kunne føle sig ensom i åndelige spørgsmål. Og omvendt.

Med venlig hilsen

Filip Johnsen

Fra : Vidal

Dato : 25-01-03 23:52

"Stig N. Jepsen" <stig@8620.dk> skrev i en meddelelse news:3e30ec49$0$140$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>
> Det jeg godt kunne tænke mig at vide noget om er, hvordan jer der lever i et
> kristent parforhold, praktiserer jeres tro.

Jeg tror, de fleste par deler kirkegang og ikke ret meget
mere. Det er ihvertfald min egen erfaring, og sådan
oplever jeg de fleste...

Det er inden for folkekirken, det kan godt ske, det går
noget vildere for sig i pinsemenighederne, når de slår
sig løs med tungetale, omkuldvælten og andre eksotiske
aktiviteter.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard