[DVD] Færdig med Future Ent.
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 24-01-03 10:46

Fik Despatch Confirmation email d. 15/1. Først d. 20/1 er filmen, ifølge min
Order Status på FE's side, sendt afsted.

Igår d. 23/1, er Order Status pludselig rettet til, at min film først er
sendt afsted d. 23/1 (!) Ved de mon selv hvad de laver ?

Mailer FE igår, for at høre hvad der egentligt sker.

Hører ikke fra FE igår, og har ikke hørt noget endnu.

Er færdig med FE, og ønsker I andre held og lykke med at få jeres film i
fremtiden.

Thomas....som skal i banken på mandag, og ha' nogle penge tilbageført.

Fra : Per N

Dato : 24-01-03 11:11

On Fri, 24 Jan 2003 10:45:52 +0100, "Thomas Mouritsen"
<milesSLETDETTE@privat.dk> wrote:

> [...]
>
>Igår d. 23/1, er Order Status pludselig rettet til, at min film først er
>sendt afsted d. 23/1 (!) Ved de mon selv hvad de laver ?

Der er vel sket en menneskelig fejl. En eller anden er kommet
til at notere den forkerte film som værende afsendt og så har
de rettet det så snart de opdagede fejlen.
Er du aldrig kommet til at lave en fejl ?

BTW, så fik jeg en Dispatch mail d. 21-1 og modtog min film
igår, d 23-1.
Så mon ikke din film dukker op i løbet af ganske få dage.

mvh Per

Fra : Tenzel Kim

Dato : 24-01-03 11:51

Per N wrote:

> [...]
> igår, d 23-1.
> Så mon ikke din film dukker op i løbet af ganske få dage.

Dvs. at de har fået fixet deres problemer med tolden? Jeg modtog en film
jeg havde bestilt (og som var blevet afsendt i december) engang i sidste
uge efter at toldvæsnet havde haft fat i den. Da jeg ringede til
toldvæsnet og fortalte at jeg havde købt en vare i England og at jeg
derfor ikke kunne forstå at jeg skulle betale told, spurgte hun om
selskabet hed Future Entertainment. Så selv om FE har refunderet
toldbeløbet efterfølgende har jeg holdt igen med at købe noget nyt
derfra da toldvæsnet lod til at have et ekstra øje på dem.

Tenz.

Fra : Per N

Dato : 24-01-03 12:17

On Fri, 24 Jan 2003 11:51:06 +0100, Tenzel Kim
<tenzel_kim@hotmail.com> wrote:

>Dvs. at de har fået fixet deres problemer med tolden?

Det ser da sådan ud. De film jeg havde bestilt og som
ankom igår havde ihvertfald ikke været igennem tolden
og de kom som nævnt 2 døgn efter at jeg havde modtaget
dispatch mailen fra FE.
OK, det skal så lige med at det var 16-18 dage efter at
jeg havde bestilt filmene, men de skulle nok lige skaffe
dem hjem fra USA først. ( rent gætværk )

mvh Per

Fra : Jakob Medgyesi

Dato : 24-01-03 12:29

> OK, det skal så lige med at det var 16-18 dage efter at
> jeg havde bestilt filmene, men de skulle nok lige skaffe
> dem hjem fra USA først. ( rent gætværk )

Sidder selv her og er lidt ængstelig - nu er det ti dage siden jeg fik
bekræftelse på at den var afsendt - vil lige give dem en chance til mandag.

Jakob

Fra : Martin Møller

Dato : 24-01-03 12:54

"Jakob Medgyesi" <nexNOSPAM@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Sidder selv her og er lidt ængstelig - nu er det ti dage siden jeg fik
> bekræftelse på at den var afsendt - vil lige give dem en chance til
mandag.

Jeg har en film ude at svømme hvor jeg fik en despatch mail fra FE den 6.
januar. Har endnu ikke modtaget filmen. FE siger jeg skal efterlyse den hos
Posten, Post Danmark siger at det er FE der skal efterlyse den. Har ikke
fået nogen mails fra FE siden jeg fortalte dem at det er dem som skal
efterlyse den forsvundne dvd.

Martin

Fra : Per N

Dato : 24-01-03 13:07

On Fri, 24 Jan 2003 12:54:19 +0100, "Martin Møller"
<martin.moeller@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>Posten, Post Danmark siger at det er FE der skal efterlyse den. Har ikke
>fået nogen mails fra FE siden jeg fortalte dem at det er dem som skal

Hej

Ja, der har FE jo så klokket i det, for det er altid afsenderen
som skal efterlyse forsvunden post. Det er det ihvertfald her
i Danmark. Om det er anderledes i England ved jeg ikke, men
jeg tvivler.

Det ville selvfølgelig have været rart hvis FE havde samme
service som f.eks. Amazon. Jeg har 2 gange været ude for
at en bogpakke ikke er dukket op og begge gange kunne
det klares med en mail til Amazon, hvorpå de straks sendte
en ny pakke afsted.

mvh Per

Fra : HKJ

Dato : 24-01-03 17:00

"Per N" <nospam@invalid> wrote in message
> [...]
> som skal efterlyse forsvunden post. Det er det ihvertfald her
> i Danmark. Om det er anderledes i England ved jeg ikke, men

Ifølge Future's webside er det anderledes, der skal du printe en form ud,
underskrive den og sende til Future. Så vil de give den videre til Royal
Mail, som forlanger modtagerens underskrift på formen.

Jeg syntes at det er meget besværligt, men jeg har ikke mistet film endnu,
så det har ikke været det store problem.

Fra : Martin Møller

Dato : 26-01-03 01:38

"Martin Møller" <martin.moeller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Posten, Post Danmark siger at det er FE der skal efterlyse den. Har ikke
> fået nogen mails fra FE siden jeg fortalte dem at det er dem som skal

Fik lige svar fra FE i dag. De kunne meddele mig at min dvd var havnet hos
den Britiske Told og derfor var blevet forsinket. De forsikrede mig om at
den ville komme til mig tidligt i næste uge. Så håber jeg at det passer.

Martin.

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 24-01-03 13:09

> [...]

> Sidder selv her og er lidt ængstelig - nu er det ti dage siden jeg fik
> bekræftelse på at den var afsendt - vil lige give dem en chance til

Har du prøvet at kigge på din Order Status side, og se hvilken dato DVD'en
faktisk er blevet afsendt ?

Måske du osse har fået en despatch confirmation, men at FE faktisk først har
sendt filmen flere dage senere.

Fra : Jakob Medgyesi

Dato : 24-01-03 13:41

> Har du prøvet at kigge på din Order Status side, og se hvilken dato DVD'en
> faktisk er blevet afsendt ?

Den er faktisk først afsendt d. 16., selvom de sagde d. 14.

Jakob

Fra : ChristianTC

Dato : 24-01-03 17:24

"Jakob Medgyesi" <nexNOSPAM@post.cybercity.dk> wrote in message

DVD'en

> Den er faktisk først afsendt d. 16., selvom de sagde d. 14.
>
> Jakob

Køb hos blackstar istedet. Jeg har fået en suveræn behandling alle de gange
jeg har købt hos dem og når man sender spørgsmål til deres support går der
en time og så får man et svar.

MVH
Christian Trier Clausen

Fra : Dan

Dato : 24-01-03 17:31

> Køb hos blackstar istedet.

Link???

TIA,
Dan

Fra : Jakob Medgyesi

Dato : 24-01-03 17:48

> Køb hos blackstar istedet. Jeg har fået en suveræn behandling alle de
gange
> jeg har købt hos dem og når man sender spørgsmål til deres support går der
> en time og så får man et svar.

Blackstar er godt og effektivt, men lidt dyrt og kun med reg. 2.
Har aldrig haft problemer med dem.
www.blackstar.co.uk

Fra : Jens Thomsen

Dato : 24-01-03 18:26

"ChristianTC" <christoffertheviking@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Køb hos blackstar istedet. Jeg har fået en suveræn behandling alle de
gange
> jeg har købt hos dem og når man sender spørgsmål til deres support går der
> en time og så får man et svar.

Blackstar er ikke rigtigt et alternativ til FE. De handler kun med UK R2.

MVH
Jens

Fra : ChristianTC

Dato : 25-01-03 01:23

"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> wrote in message

> Blackstar er ikke rigtigt et alternativ til FE. De handler kun med UK R2.
>
> MVH
> Jens

Jeg ved godtnok ikke så meget om det, men er det ik ligemeget om man får r2
UK, r2 DK eller r1 etc.? Det kommer vel mest an på om man kan undvære danske
undertekster. Jeg har dog ikke prøvet andre butikker over nettet, så det kan
godt være Blackstar er lidt dyrere end andre, men så er supporten også
derefter.

MVH
Christian

Fra : ML-78

Dato : 25-01-03 02:06

> [...]
r2
> UK, r2 DK eller r1 etc.? Det kommer vel mest an på om man kan undvære

Nej, der kan være meget stor forskel på de forskellige udgivelser. R2UK og
R2DK er ofte identiske hvad angår indholdet (men ikke altid) - forskellene
er typisk mellem R1 og R2. Det er oftest ekstramaterialet, der er
forskelligt, men der kan også være forskel på, hvilken lyd- og
billedkvalitet, man får. Andre gange er visse versioner af filmen (special
editions og andet) kun udgivet i én af regionerne. Det kan altid betale sig,
at undersøge forskellene mellem udgivelserne før man køber.

ML-78

Fra : Michael Westi

Dato : 26-01-03 01:28

> [...]
kan
> godt være Blackstar er lidt dyrere end andre, men så er supporten også

I bund og grund, jo!. Problemet er bare at der udgives ufattelig mange
titler på reg.1, som aldrig kommer på reg. 2. Desværre

--
Mvh Michael
"The intelligence on this globe is constant

Fra : ML-78

Dato : 26-01-03 02:18

> I bund og grund, jo!. Problemet er bare at der udgives ufattelig mange
> titler på reg.1, som aldrig kommer på reg. 2. Desværre

Og så at der kan være ganske store forskelle på indholdet selv når en titel
er udgivet på begge regioner.

ML-78

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 29-01-03 15:42

On Fri, 24 Jan 2003 10:45:52 +0100, "Thomas Mouritsen"
<milesSLETDETTE@privat.dk> wrote:

>Er færdig med FE, og ønsker I andre held og lykke med at få jeres film i
>fremtiden.

Jeg er også ved at være træt af dem. En CD med despatch den 18 december
ankom her den 18 januar. CD afsendt den 16 januar er ikke kommet endnu.

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.