Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Minolta f100/f300
Fra : Niels Svendsen

Dato : 24-01-03 11:22

Er der nogen her, der vil dele deres erfaringer med Minolta f100 med mig?
Har gået et stykke tid og kikket på f100 og var egentlig kommet frem til, at
det skulle være næste kamera, men nu annoncerer Minolta næste skud på
stammen nemlig f300 med 5 Mp.
Derfor har jeg nu god tid, og vil gerne høre noget fra mennesker/fotografer
der har brugt Minolta f100.
MVH

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : o&u

Dato : 24-01-03 13:45

On Fri, 24 Jan 2003 11:22:06 +0100, "Niels Svendsen"
<niels.svendsen@mail.dk> wrote:

> [...]
>stammen nemlig f300 med 5 Mp.
>Derfor har jeg nu god tid, og vil gerne høre noget fra mennesker/fotografer

Jeg er interesseret i samme kamera.

Jeg har bare lagt mærke til, at Olympus også bruger den nye 5 Mpixel
chip. Chippen er med mindre pixels, så den har samme mål.

Derfor bruger Olympus og Minolta bare det samme hus og samme optik.
Optikken skal bare kunne klare de lidt større krav, som er lidt
større. Kvadratrod (5/4) er 1.12 eller 12 % højere opløsning på hver
led.

Det eneste jeg kan finde af negativt er, at Minolta'erne bruger SM
kort, der ikke fås større end 128 Mbyte. Olympus anvender dog også den
nye type: xD og compactflash og smartmedia.

mvh

John

Fra : Niklas

Dato : 24-01-03 23:49

"o&u" <johnknuhtsen@mail.dk> skrev i en meddelelse news:dsc23v8ogvc442vhnc41g11utqm0d3kvcl@4ax.com...

> [...]
> kort, der ikke fås større end 128 Mbyte. Olympus anvender dog også den
> nye type: xD og compactflash og smartmedia.

Det undrer mig at du siger Dimage F 100/300 kun bruger SM kort.
Dimage 7 bruger CF kort.
Tror du ikke at det også er det format F100/300 bruger?

Venligst

Niklas

Fra : Erik Graversen

Dato : 24-01-03 16:20

"Niels Svendsen" <niels.svendsen@mail.dk> skrev i en meddelelse news:3e3113d0$0$148$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
> stammen nemlig f300 med 5 Mp.
> Derfor har jeg nu god tid, og vil gerne høre noget fra mennesker/fotografer

F100 fik mange roser i en test i Datatid nr. 12 2002.

--

RYGESTOP UDEN STRESS:
http://home1.stofanet.dk/erikgr/