Hvem manglede en defekt Quantum 10Gb HDD?
Fra : Martin Bredthauer

Dato : 24-01-03 13:50

Var der ikke en i denne NG, som manglede en stump fra en Quantum disk?

Jeg har en Quantum Fireball CX 10Gb HDD fra en iMac, som ikke har det så
godt.

--
Mvh Martin
"OpenOffice for Mac OS X" <http://www.talentmedia.dk/openoffice>

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-01-03 02:45

Hej Martin

Det er Mich Ottesen, - send ham en mail direkte, så bliver han glad

Martin Bredthauer wrote:

> Var der ikke en i denne NG, som manglede en stump fra en Quantum disk?
>
> Jeg har en Quantum Fireball CX 10Gb HDD fra en iMac, som ikke har det så
> godt.

mvh. Erik Richard

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 26-01-03 06:49

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> Var der ikke en i denne NG, som manglede en stump fra en Quantum disk?
>
> Jeg har en Quantum Fireball CX 10Gb HDD fra en iMac, som ikke har det så
> godt.

Som Erik ganske rigtigt husker, er det mig. Men der er tale om en 13
(13,5 eller 13,6) Gb HD. Og det er printpladen jeg skal bruge.

Hvis du har lyst kan de se et par billeder af den på min HP
(http://home5.inet.tele.dk/michotto) se under personligt lidt langt nede
på siden ...

--
venlige hilsner, Mich. Ottosen

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 25-01-03 22:31

Mich. Ottosen wrote:

> [...]
> (13,5 eller 13,6) Gb HD. Og det er printpladen jeg skal bruge.
>
> Hvis du har lyst kan de se et par billeder af den på min HP

Hej Mich.
Hvad er det lige der er på dette link:
http://home5.inet.tele.dk/michotto/Quant/QuantumHDLabel
Jeg får kun underlige tegn og gerninger !!!!!!! eks:
*:JZjzŠšªºÊÚêú%[ž:}Ÿã÷Ÿò%û>ÏñŒüȯî<«ÅNìû?Ƴñÿ

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 26-01-03 14:25

Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:

> [...]
> Jeg får kun underlige tegn og gerninger !!!!!!! eks:
> *:JZjzŠšªºÊÚêú%[ž:}Ÿã÷Ÿò%û>Ïñ'üȯî<«ÅNìû?Æ"ñÿ

Ja, det ser sgu' underligt ud i Mozilla Aner ikke, hvad der sker.
Det er meget ærgerligt, for Mozilla er efterhånden blevet min foretrukne
bruser.

Det virker fint i MS IE 5.x på min Mac .... det piner mig noget, for jeg
er egentlig med på holdet, der ikke bryder sig om MS IE og foretrækker
noget andet

Har desværre ikke rigtig tid til at gå ind og ordne netstedet ... lige
nu. Bær over med mig.

--
venlige hilsner, Mich. Ottosen

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 26-01-03 22:55

Mich. Ottosen wrote:

> [...]
> noget andet
>
> Har desværre ikke rigtig tid til at gå ind og ordne netstedet ... lige

Ok så får du lidt tid at løbe på, men du er tæt på at ryge samme vej som
FDB

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 25-01-03 22:41

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Som Erik ganske rigtigt husker, er det mig. Men der er tale om en 13
> (13,5 eller 13,6) Gb HD. Og det er printpladen jeg skal bruge.

Okay, sjovt nok så er min HDD også fra en slot-load 400 MHz iMac, men
altså på 10 GB. Jeg troede det var standard på de maskiner.

> Hvis du har lyst kan de se et par billeder af den på min HP
> (http://home5.inet.tele.dk/michotto) se under personligt lidt langt nede
> på siden ...

Ja, tak spids det var ikke let at finde rundt i, og jeg måtte igennem
tre browsere for at se billederne. Jeg endte med (uha) MS IE (dog til
Mac

Både Chimera og Safari fik din side helt galt i halsen. Hvad har du
brygget den side på?? (Safari især, var helt lost.)

Min HDD er ikke helt magen til din, men tæt på. Jeg kan ikke se hvad der
står på din Philips chip, men på min HDD står der flg. på chippen:

TDA5247HT
J56915B
J f J
9935_1
KOREA

Kan det bruges...?

--
Mvh Martin

"Fishing is a jerk at one end waiting for a jerk at the other end"

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 26-01-03 14:25

> [...]

> Ja, tak spids det var ikke let at finde rundt i, og jeg måtte igennem
> tre browsere for at se billederne. Jeg endte med (uha) MS IE (dog til

Se mit andet svar her i tråden.

> [...]
>
> Min HDD er ikke helt magen til din, men tæt på. Jeg kan ikke se hvad der
> står på din Philips chip, men på min HDD står der flg. på chippen:

Det skal jeg lige tjekke op på, når jeg kommer i nærheden af HD'en. Det
er ivørigt netop Phillips chippen, der er brændt af

--
venlige hilsner, Mich. Ottosen

Fra : Peter Kiil

Dato : 26-01-03 01:31

in article 1fpdjsw.ew86je1wnbr6oN%mich.ottosen@post5.tele.dk, Mich. Ottosen
at mich.ottosen@post5.tele.dk wrote on 26/01/03 6:48:

> [...]
> (13,5 eller 13,6) Gb HD. Og det er printpladen jeg skal bruge.
>
> Hvis du har lyst kan de se et par billeder af den på min HP

Den er gal med dit ur.

--
/peter

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 26-01-03 23:11

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> Den er gal med dit ur.

Ja, ups, det var der. Fatter det ikke helt - forleden måtte jeg ind og
stille uret .... også nu i dag. ?
Det var noget med at boote i 9.2.2 for at kunne bruge Pro Tools.

Nu _har_ jeg stillet uret i 10.1.5 men det smitter sgu ikke meget af på
Classic (hvor jeg ikke kan få adgang til uret).
Nå, jeg prøver lige lidt senere at logge ud/loge ind og se om det
virker, for jeg skal jo genstarte Classic.

--
venlige hilsner, Mich. Ottosen

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 26-01-03 15:12

mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) writes:

> Nu _har_ jeg stillet uret i 10.1.5 men det smitter sgu ikke meget af på
> Classic (hvor jeg ikke kan få adgang til uret).

Du kan bede om at synkronisere mod en tidsserver. Så går uret rigtigt.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 26-01-03 16:36

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> Du kan bede om at synkronisere mod en tidsserver. Så går uret rigtigt.

Det har du da fuldkommen ret i. Jeg kan ikke huske, hvorfor jeg har
slået det fra, men der har vist været nogle diskussioner her i gruppen.
For og imod. Ikke?

--
venlige hilsner, Mich. Ottosen

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 26-01-03 16:40

> Det har du da fuldkommen ret i. Jeg kan ikke huske, hvorfor jeg har
> slået det fra, men der har vist været nogle diskussioner her i gruppen.
> For og imod. Ikke?

Ingen anelse. Jeg kan kun se fordele.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 28-01-03 17:32

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> writes:

> Ingen anelse. Jeg kan kun se fordele.

Med modem dial-up er det en pest, når maskinen pludseligt begynder at
ringe op hvert femte minut.

--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewssNOSPAM200211@gen-v.net - ICQ:11413721
Al email sendt til denne adresse kan blive offentligtgjort.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 28-01-03 19:23

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200301@gen-v.net> writes:

> Med modem dial-up er det en pest, når maskinen pludseligt begynder at
> ringe op hvert femte minut.

Det kan jeg godt se muligvis kunne være en ulempe. Specielt for de
mennesker der er nødt til at vente _SÅ_ længe inden de kan komme til
at se om der er skrevet noget nyt her i gruppen.

Er den ikke så fiks at den kun gør det hvis der er forbindelse?

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-01-03 21:16

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200301@gen-v.net> wrote:

> Med modem dial-up er det en pest, når maskinen pludseligt begynder at
> ringe op hvert femte minut.

Under OS 9 var det da nemt at slå det fra. Ellers kan man da bare
synkronisere manuelt med jævne mellemrum f.eks. en gang om ugen.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Holm

Dato : 26-01-03 15:15

> [...]

> Nå, jeg prøver lige lidt senere at logge ud/loge ind og se om det
> virker, for jeg skal jo genstarte Classic.

er det ikke bare at gå ned i systemmappen/kontrolpaneler og
dobbeltklikke ? Har lige testet i 10.2.3 at man kan åbne det i
Classic...

p.s.
kan du så komme over i Safari, så lige i et andet svar at du primært
brugte Morzilla

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 26-01-03 16:36

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> er det ikke bare at gå ned i systemmappen/kontrolpaneler og
> dobbeltklikke ? Har lige testet i 10.2.3 at man kan åbne det i
> Classic...

Prøvede at fange den fra æblemenuen, men mulighederne var 'greyed out',
sååååå. Men det hjalp at logge ud/ind.

> p.s.
> kan du så komme over i Safari, så lige i et andet svar at du primært
> brugte Morzilla

Jo, det ville jeg da gerne, men det kræver at jeg først anskaffer et af
de dér kattedyr - og der er vist noget med truede dyrearter og dårlig
samvittighed, ik'?
Nej, det er noget en tusindlap, der er problemet.

--
venlige hilsner, Mich. Ottosen

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 26-01-03 22:59

Mich. Ottosen wrote:

> [...]
> samvittighed, ik'?
> Nej, det er noget en tusindlap, der er problemet.

Ja visse tusse-arter er også truet

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 26-01-03 23:53

Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:

> Ja visse tusse-arter er også truet

Tusser eller tudser? De første er et meget sjældent dyr i mit revier
(=tegnebog)
Hørte med et halvt øre, at der snart kommer et forbud i Californien (af
alle steder, ikke?, Cupertino, ikke?) imod at klippe kløerne på
kattedyrene .... en Jaguar uden kløernes skarphed, bliver da vist noget
af et tamt OS?

Må heller få købt det, inden det bliver noget bovlamt noget.

--
venlige hilsner, Mich. Ottosen

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 26-01-03 23:03

On Sun, 26 Jan 2003 14:25:01 +0100, Mich Ottosen wrote:

> Ja, det ser sgu' underligt ud i Mozilla Aner ikke, hvad der
> sker.

Der sker det, at webserveren siger at filen er af typen "text/plain",
mens det i virkeligheden ser ud til at være et JPEG-billede:

,----
`----

> Det er meget ærgerligt, for Mozilla er efterhånden blevet min
> foretrukne bruser.

Mozilla går ud fra at webserveren ikke lyver om indholdet af filerne.

Mvh.

--
"I'm sorry but I'm a dry CS engineer, not a graphic Adam Sjøgren
designer. Information, not animation." asjo@koldfront.dk