E-Mail
webnoob 5265
[Xnews] 5 linier i signatur??
Fra : Peter T.

Dato : 24-01-03 09:51

Et lille flueknepperspørgsmål. :)

Min lille tekstfil med min signatur er, ifølge notepad, kun på 4 linier
uden linieskift efter sidste linie. Men når jeg sidder og skriver dette,
og jeg kører cursoren helt i bund, smider Xnews alligevel et linieskift
efter den sidste linie i min signatur.

Er det mig eller min Xnews, der er noget galt med? Eller er et linieskift
til linie 5 godkendt ifølge den RFC (jeg kan ikke finde den), der fortæller
om signatur?

--
Mvh. Peter T. (ved svar; tag gebisset ud af min emailadresse!)
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-01-03 12:25

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev :

>Min lille tekstfil med min signatur er, ifølge notepad, kun på 4 linier
>uden linieskift efter sidste linie.

Jeg ser kun fire linjer i din signatur.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 24-01-03 12:28

Hej Peter T., du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> [...]
> skriver dette, og jeg kører cursoren helt i bund, smider Xnews
> alligevel et linieskift efter den sidste linie i min signatur.

Ja, den gør den.

> Er det mig eller min Xnews, der er noget galt med?

Xnews.

Du kan få det til at gå væk, hvis du sletter det i dens editor (det er
den, der laver det) på et vilkårligt tidspunkt fra du starter og inden
du poster indlægget. Fx en hurtig Ctrl+End, Backspace.

> Eller er et linieskift til linie 5 godkendt ifølge den RFC (jeg
> kan ikke finde den), der fortæller om signatur?

Hverken eller så at sige. Det med signaturstørrelsen er udelukkende en
netiketteregel, og der er stor forskel på, om man har en "rigtig"
femtelinje eller blot et linjeskift for meget i bunden.
At jeg faktisk sletter det ekstra linjeskift er en smule pedantisk og
formentlig småneurotisk. Men hvis nogen brokker sig (seriøst) over, at
fx du har det femte linjeskift med, vil jeg til enhver tid bedømme dem
som mere neurotiske.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Rudi Stegen

Dato : 24-01-03 12:36

Hej Rudi Stegen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> [...]
> (det er den, der laver det) på et vilkårligt tidspunkt fra du
> starter og inden du poster indlægget. Fx en hurtig Ctrl+End,

Hvad du forresten også bruger

Efter at have postet så jeg Knuds indlæg
(<news:ij823vc4dfrao2aq7kfvl5jjigf70n1i6b@dtext.news.tele.dk>) og
tjekkede så linjerne i dit, hvorved jeg opdagede, du har slettet det 5.
linjeskift manuelt (som jeg).

NB: At der ser ud til at være et ekstra linjeskift i bunden, når et
indlæg ses i vieweren, er den anden sag (og fejl). Det er der ikke.
I Xnews' viewer kan man blot køre markøren en linje længere ned, end
der reelt er.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Peter T.

Dato : 24-01-03 12:56

Rudi Stegen wrote:

> Efter at have postet så jeg Knuds indlæg
> (<news:ij823vc4dfrao2aq7kfvl5jjigf70n1i6b@dtext.news.tele.dk>) og
> tjekkede så linjerne i dit, hvorved jeg opdagede, du har slettet det 5.
> linjeskift manuelt (som jeg).

Ja, jeg havde slettet femte linie manuelt, men gør det ikke i dette indlæg.

> [...]
> indlæg ses i vieweren, er den anden sag (og fejl). Det er der ikke.
> I Xnews' viewer kan man blot køre markøren en linje længere ned, end

Ja, men jeg prøvede på et tidspunkt i dk.test (svjh) at poste et indlæg med
den ekstra linie og et indlæg, hvor jeg havde slettet den manuelt inden
afsendelse. Og når jeg markerede begge signaturer, kunne jeg se, at den
ekstra linie var væk i det indlæg, jeg havde fjernet den manuelt i.

Fra : Peter T.

Dato : 24-01-03 13:01

Peter T. på svampe wrote:

> Ja, jeg havde slettet femte linie manuelt, men gør det ikke i dette
> indlæg.

Nu forstår jeg ingenting. Hver gang jeg har undret mig over den ekstra
linie, har jeg kunne se den ved at markere teksten med musen. Nu er den
der ikke mere... ?:|

Fra : Peter T.

Dato : 24-01-03 13:03

Peter T. på rigtig hårde svampe wrote:

> Nu forstår jeg ingenting. Hver gang jeg har undret mig over den ekstra
> linie, har jeg kunne se den ved at markere teksten med musen. Nu er den
> der ikke mere... ?:|

Jeg ER på svampe! Nu er den ekstra linie der igen!?

Fra : Rudi Stegen

Dato : 24-01-03 15:28

Du har ret. Ikke fordi jeg kan se det i Xnews, da det er mere eller
mindre tilfældigt, hvor meget man kan bladre markøren ned (prøv evt.
gentagne "PageDown" og man ender mange linjer under dem, der faktisk
er). Men jeg fyrede op under en mere pålidelig nyhedslæser på området,
OE, og den tomme linje er klart nok væk.

> Jeg ER på svampe! Nu er den ekstra linie der igen!?

Ikke iflg. OE da. Der er ingen ekstralinjer med i dine 3 seneste
indlæg:

Hvis du nogensinde kommer i tanker om, hvordan du fik den væk uden at
slette den manuelt, må du for alt i verden sige til.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Peter T.

Dato : 24-01-03 16:42

Rudi Stegen wrote:

> [...]
> er). Men jeg fyrede op under en mere pålidelig nyhedslæser på området,
> OE, og den tomme linje er klart nok væk.

Okay, det hjælper at få andre øjne på sagen. Så fik jeg da løst mit
problem med den ekstra linie. Tak for hjælpen.

> Ikke iflg. OE da.

Øv. :)
(joke)