9500 Pro vs. Ti 4200
Fra : TBP

Dato : 24-01-03 20:54

Hej.

Da mit "gamle" grafikkort (Palit Ti 4200) netop er gået op i røg,skal der
købes nyt
Valget står mellem Ti 4200 (IKKE Palit...........) og 9500 Pro .
Har kigget på et Sapphire ATI Radeon 9500PRO / 128MB DDR / TV-out,ca. 1800
dkr,-.. Men er det noget der duer?
Eller skulle man hellere investere i et Ti 4200 i samme prisleje.Dyrere skal
det ikke være.............
Al hjælp modtages med tak,situationen er kritisk,idet der pt. sidder et TNT2
kort i maskinen..........

Torben

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 24-01-03 21:36

Radeon 9500Pro helt klart, det yder generelt bedre end et GF4Ti4600 som er
dyere !!!.
-Niels-

TBP <torbenbp@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e3199ef$0$134$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Madsen

Dato : 25-01-03 15:17

jørn larsen skrev:

> Den forstod jeg ikke, Madsen. Bruger TDC's newsservere. Ser da også
> indlæggene med - Sv -, som fx Niels's.

Okay. Så har TDC nok midlertidig slået deres filtre fra, eller noget
i den stil, for tidligere har man ikke kunnet se indlæg indledt med
Sv: på TDC's servere. TDC er for øvrigt ikke de eneste som kører med
et sådant filter. Sv: er en fejlopsætning som bør rettes.

Læs mere her: <http://kommunalbastards.org/oe/svtilre.html>

Madsen.

Fra : TBP

Dato : 27-01-03 22:02

Hej.

Takker for hjælpen,bestiller et Sapphire ATI Radeon 9500PRO når de kommer i
butikkerne.

MVH
Torben

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 28-01-03 15:22

TBP <torbenbp@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e359e50$0$131$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Takker for hjælpen,bestiller et Sapphire ATI Radeon 9500PRO når de kommer
> [...]

Godt valg ! jeg håber mit Sapphire 9500Pro kommer i overmorgen.

Mht SV/RE indlæg anede jeg intet om det men takker for info - skifter dog
snart til winXP Pro med andet/nyere Outlook !
-Niels-

Fra : Madsen

Dato : 25-01-03 04:07

Niels Bjørk Pedersen skrev:

> Radeon 9500Pro helt klart, det yder generelt bedre end et
> GF4Ti4600 som er dyere !!!.

Hej Niels,

Til orientering så er det ikke sikkert at Torben ser dit svar, da
TDC filtrerer indlæg indledt med Sv: i emnelinien fra, så vidt jeg
ved. Det er en fejlopsætning i din Outlook Express (OE) som gør at
den indleder emnelinien med Sv:. I nyere versioner af OE kan man
nemt ændre det, men ikke i den version du sidder med.
Hvis du ikke ønsker at opradere til en nyere version, så kan jeg
anbefale dig at hente og køre denne fil:
<http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/Download/oefix.exe>
Med den kan du ændre Sv: til det korrekte Re:

Har du yderligere problemer med Outlook Express så er der hjælp at
hente i: <news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express>

Madsen.

Fra : jørn larsen

Dato : 25-01-03 09:39

------------------
Den forstod jeg ikke, Madsen. Bruger TDC's newsservere. Ser da også
indlæggene med - Sv -, som fx Niels's.

Mvh Jørn

Fra : TBP

Dato : 25-01-03 10:47

Hej

Der er ingen problemer med at se indlægget.
Men for nu at komme tilbage til sagen: Er Sapphire et discount mærke?Eller
er det OK?

Hilsen
Torben

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 25-01-03 10:54

"TBP" <torbenbp@mail.dk> wrote in message
> Hej
>
> Der er ingen problemer med at se indlægget.
> Men for nu at komme tilbage til sagen: Er Sapphire et discount mærke?Eller
> er det OK?

Ang. Sapphire, så kendte jeg dem heller ikke, men jeg er dog ikke bekymret
efter at have læst introduktionen i denne artikel:

http://www.beyond3d.com/reviews/sapphire/radeon9500/

Lyder til at det er kvalitet.

Mads Holmer-Jensen

Fra : jørn larsen

Dato : 25-01-03 13:56

> Men for nu at komme tilbage til sagen: Er Sapphire et discount mærke?Eller
> er det OK?
--------------------------
Hej Torben.
Jeg tror godt, man kan sige at 'Sapphire' i al fald ikke er discount.
Købte i begyndelsen af januar pr. mail et 'ATI Radeon 8500LE bulk' for 499
kr. og var naturligvis spændt på, hvad jeg egentlig fik for så lidt.
Det viste sig at være 'built by Sapphire', ikke 'skrabet' og havde sågar
2nd ramdach, hvilket ikke var anonceret, og åbenbart heller ikke er standard
på alle LE
udgaver. De 2 skærme kører helt uden problemer i hver sin opløsning og
farvedybde. TV-chip'en er af bedste kvalitet ( noget med '- - theater'),
efter hvad jeg har læst mig til, har dog ikke selv haft TV sat til.
Memoryclock er standard sat til 250 imod nogle 'powered by R8500LE'-kort,
der har lavere menclock. Alt i alt er jeg m e g e t tilfreds.

Mvh Jørn