Problem med Asus Live under XP
Fra : Heinz

Dato : 24-01-03 15:25

Det var som en i.....
Da jeg tidligere kørte med WinME var der ikke noget problem med
at køre capture med Asus Live og mit V3800 kort.
Men efter at jeg har fået XP kan Asus Live ikke finde capture driverne
tiltrods af at de er indstaleret.
Jeg har enda prøvet med Virtual Dub istedet for, men den kan heller ikke
hitte de drivere der er indstaleret.
I egenskaberne for billed og lyd enheder står samtlige af driverne der også
så de må findes et eller andet sted på maskinen.
Men hvorfor skal XP absolut bøvle sådan med de drivere når de findes
på maskinen ?

Heinz

Fra : Marife og Flemming J~

Dato : 25-01-03 13:22

Heinz wrote:
> [...]
> der også så de må findes et eller andet sted på maskinen.
> Men hvorfor skal XP absolut bøvle sådan med de drivere når de findes

Hej Heintz velkommen i klubben! prøv at gå ind i min korrespondance fra d
14-01 om lyd og video ind i asus kort, jeg tror sgu Asus kun vil sælge os
et nyt grafikkort, jeg kan end ikke få installeret de rigtige drivere da min
cd siger ingen support til NT 5 ( XP ), kan man overveje at formattere og
lave en dualboot så man har både ME og XP, har du prøvet at capture analog
video, grunden til jeg spørger er at jeg først har erhvervet grafikkortet
efter installation af XP, så jeg har slet ikke nået at lege med det, jeg
ville bruge det til at gemme vores familievideoer istedet for på
videomaskinen, men det er da godt den ikke er skrottet endnu

Fra : Heinz

Dato : 25-01-03 17:14

> [...]
> ville bruge det til at gemme vores familievideoer istedet for på
> videomaskinen, men det er da godt den ikke er skrottet endnu

Capture har jeg gjordt meget af (under 98 og Me) men det døde
da jeg fik XP fordi jeg ikke længere kunne.
Kvaliteten på det capturede var faktisk høj når man tænker på at jeg
kun gav 1000kr for kortet dengang.
Alt det capturede blev så lavet om til Mpeg1 (VCD) for at jeg kunne se det
på min DVD afspiller, og det er der kommet 10stk 80min plader ud af
i høj kvalitet (af VCD at være).
Meeen det er jo så slut nu efter XP.
Så nu står jeg og skal hitte mig et andet kort med drivere som er 100% XP
compatible, og det bliver dælme ikke noget fra Asus.

Heinz

Fra : Marife og Flemming J~

Dato : 26-01-03 12:10

Heinz wrote:

> [...]
> Så nu står jeg og skal hitte mig et andet kort med drivere som er
> 100% XP compatible, og det bliver dælme ikke noget fra Asus.

Hej igen jeg ved godt jeg begiver mig lidt udenfor gruppens emne, når jeg
spørger om du har catured fra analog camera, da det er et Sony Video 8 jeg
har som kilde, men et lile hurtigt svar gør nok ikke noget, ellers må vi jo
over i en anden gruppe og udveksle erfaringer

Fra : Heinz

Dato : 28-01-03 12:47

> [...]
jo
> over i en anden gruppe og udveksle erfaringer

Nå for søren, det er fra et videokamera.
Nej det har jeg ikke prøvet (ejer ikke sådan et), jeg capturede fra
en S-VHS maskine (en JVC 7600 videomaskine).

Heinz