seriøse crash problemer med mit crative G-~
Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 24-01-03 13:55

Jeg har fået nogen seriøse problemer med mit grafik kort!

problemet først :

Jeg kan genstarte min computer uden at der sker nogen med lige pludselig
hænger den ved den første xp skræm der kommer frem når man tænder sin pc og
derfra til den er inde i windows går der rundt regnet 10 minutter mod
normalt 1 minut... når den så kommer ind i windows og er ved at loade det
sidste så lukker den ned... det bliver den bare ved med i en uendelighed!!!
indtil jeg vælger sikker genstart og fjerner min driver til mit grafik kort
og genstarter og ligger driveren ind igen! men så starter det hele forfra..
enten næste gang jeg genstarter eller den 10 gang jeg genstarter..... altså
at det kun er noget der lige pludselig kommer og ikke en regelmæssig fejl!
men der går ikke 2 genstarter mellem at fejlen dukker op.

jeg har lagt 3 screen dumbs i dk.binaer med den fejlmeddelelse der kommer
frem når jeg har startet computeren i sikker genstart! de ligger under
indlægget : grafik kort fejl fra D24.01.2003 kl. 13:51

Mit grafik kort er et g_Force 3 ti 200 64 ram fra creative!

jeg har den sidste nye driver indstaleret.

nogen der ved hvad der kan være galt?

Mvh.

Nikolai R. Jensen

Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 24-01-03 14:05

jeg har lige lagt endnu et screendumb af hvordan jeg har sat mit kort op...
da jeg spiller meget CS har jeg fået at vide at jeg skal under
indstillinger for open gl skal vælge at lodret synkronisering skal bære
altid deaktiveret istedet for altid aktiveret! det er den eneste ting jeg
har ændret fra standard opsætningen!

Mvh.

Nikolai R. Jensen

Fra : jørn larsen

Dato : 24-01-03 14:26

Min kollega havde samme smadder med et Gf 4 MX 460, indtil han hentede og
installerede nyeste VIA 4i1 drivere til bundkortet, så kørte det hele bare
som smurt. Måske, hvis du har bundkort med VIA- chipset, du skulle prøve
det. Det ku' jo være - - .

Mvh Jørn

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 24-01-03 14:12

Nikolai R. Jensen wrote:
> [...]
>
> Mit grafik kort er et g_Force 3 ti 200 64 ram fra creative!
>
> jeg har den sidste nye driver indstaleret.

Jeg ville, prøve at afinstallere de drivere du bruger nu, og gå lidt tilbage
i udgaverne. De er mange gange mere stabile. Der er sikkert andre herinde
som lige kan sige hvilken der er mest stabil

Jeg har også haft problemer med VIA chipset og WinXP og et Geforce kort,
lykkedes mig at finde en driver som fungere for mig, der er tusse gammel.
Men fungerer

MVH Rune

Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 24-01-03 14:15

> [...]
> lykkedes mig at finde en driver som fungere for mig, der er tusse gammel.

først.. jeg er ikke verdens klogeste på det her:) men grunden til at man
kører på en så ny som mulig... er det ikke pga FPS? det er meget vigtigt i
counter strike at ha så mange fps som overhovedet muligt hele tiden.... jeg
ligger som regel på 70-100 med min pc hvor 100 selvfølgelig ville være
optimalt men jeg har fået fortalt at grunden til at jeg ikke kan opnå 100
hele tiden er at min pc kun er en athlon 700. er det korrekt?

Mvh.

Nikolai R. jensen

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 24-01-03 14:26

Nikolai R. Jensen wrote:

> [...]
> selvfølgelig ville være optimalt men jeg har fået fortalt at grunden
> til at jeg ikke kan opnå 100 hele tiden er at min pc kun er en athlon

Tjoo, jeg spiller selv CS og har en AMD1700+ og et Geforce 3ti200 og har FPS
på 99-100 hele tiden, med den gamle driver. CS er efterhånden et gammel spil
og en "gammel" driver burde være nok til at kunne køre din maskine med 100 i
CS.

Kig evt. her: http://www.f1cs.dk/flerefps.php Jeg kan desværre ikke huske
min version jeg kører med, og er på jobbet lige nu, men jeg skal nok kigge
når jeg kommer hjem på min egen maskine og poste det her.