/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Honda VFR 750 F
Fra : Peter Wodskou


Dato : 23-01-03 21:39

Hej NG

Efter en rask lånekonvertering er jeg i den lykkelige situation at kunne
disponere over ca. 70.000 kr. til at forkæle mig selv med en ny (brugt) MC.
Efter at have vejet pro et contra om det skulle være en nyere SV 650 S
eller en ældre VFR 750 F er jeg mest stemt for Hondaén.
Mit spørgsmål til gruppen er nu: Hvad er der egentligt sket af ændringer på
VFR-modellen fra 87 -93?
Er der nogle af årgangene man helst skal holde fingrene fra?

Hilsen
Peter (GSX 400 FZ til salg)



 
 
Henrik (24-01-2003)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 24-01-03 07:11

stil spørgsmålet inde på www.vfr.dk forum - og du skal få alt om Verdens
Fedeste Racer besvaret - eller prøv at ringe til mig på 86438353 / 51861551

/Henrik - VFR 750 F proarm til salg - vinterpris 72.000


"Peter Wodskou" <wodskou@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3e30537f$0$11013$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej NG
>
> Efter en rask lånekonvertering er jeg i den lykkelige situation at kunne
> disponere over ca. 70.000 kr. til at forkæle mig selv med en ny (brugt)
MC.
> Efter at have vejet pro et contra om det skulle være en nyere SV 650 S
> eller en ældre VFR 750 F er jeg mest stemt for Hondaén.
> Mit spørgsmål til gruppen er nu: Hvad er der egentligt sket af ændringer

> VFR-modellen fra 87 -93?
> Er der nogle af årgangene man helst skal holde fingrene fra?
>
> Hilsen
> Peter (GSX 400 FZ til salg)
>
>



Richard (24-01-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 24-01-03 09:19

Henrik wrote:
> stil spørgsmålet inde på www.vfr.dk forum - og du skal få alt om Verdens
> Fedeste Racer besvaret

Hmm, ... Fedeste racer ... er VFR ikke snarere verdens allerfedeste
mellemklasse sportstourer? - racer kunne den vel højst betegnes i sine
allerførste modelår - set ifht markedets sportscykler - eller hur

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade
Paypal: https://www.paypal.com/refer/pal=2VGEY2W2TV2V2


lange (24-01-2003)
Kommentar
Fra : lange


Dato : 24-01-03 10:20

> Mit spørgsmål til gruppen er nu: Hvad er der egentligt sket af ændringer

> VFR-modellen fra 87 -93?
> Er der nogle af årgangene man helst skal holde fingrene fra?

Hej Peter.

86 Første model år. Dengang var den en direkte konkurrent til Suzuki og
Yamaha's supersportscykler. 16"/18" for/baghjul
87 Ganske få ændringer. Stort set uden betydning
88-89. Ændring af: hjul 17"/17", bremser, kåbe, blinklys, instrumentering,
bagstel, bagfodhvilere, udstødning, plus mindre ændringer i motoren. Lidt op
i vægt.
90-93 Indførsel af enkeltsidet baggaffel ProArm. Ændring af stort set alt
både mht stel (bla bredere hjul) og motor. Lidt op i vægt igen

Hvis du køber en 86/87 skal du være opmærksom på at der er en del
brugtimporterede fra Japan og USA. De deler ikke alle reservedele med dem
der kommet ind i landet gennem Honda importøren.

Generelt kan man sige at alle årgange af VFR er uden generelle fejl, på nær
lidt problemer med ensretteren hvilket kan forebygges vha en blæser
(http://www.vfr.dk/afsnit/artikler/Rectifier/rectifier.asp). Mange VFR'er
har kørt både 150 og 200.000 km uden at have været åbnet.

Klik ind på www.vfr.dk og spørg så ellers løs. Hellere før du køber end
efter du har købt.

Lange
www.vfr.dk




Peter Wodskou (25-01-2003)
Kommentar
Fra : Peter Wodskou


Dato : 25-01-03 00:23


"lange" <morten.lange@postman.dk> skrev i en meddelelse
news:b0r0fm$sjn7j$1@ID-142696.news.dfncis.de...
> > Mit spørgsmål til gruppen er nu: Hvad er der egentligt sket af ændringer
> på
> > VFR-modellen fra 87 -93?
> > Er der nogle af årgangene man helst skal holde fingrene fra?
>
> Hej Peter.
>
> 86 Første model år. Dengang var den en direkte konkurrent til Suzuki og
> Yamaha's supersportscykler. 16"/18" for/baghjul
> 87 Ganske få ændringer. Stort set uden betydning
> 88-89. Ændring af: hjul 17"/17", bremser, kåbe, blinklys, instrumentering,
> bagstel, bagfodhvilere, udstødning, plus mindre ændringer i motoren. Lidt
op
> i vægt.
> 90-93 Indførsel af enkeltsidet baggaffel ProArm. Ændring af stort set alt
> både mht stel (bla bredere hjul) og motor. Lidt op i vægt igen
>
> Hvis du køber en 86/87 skal du være opmærksom på at der er en del
> brugtimporterede fra Japan og USA. De deler ikke alle reservedele med dem
> der kommet ind i landet gennem Honda importøren.
>
> Generelt kan man sige at alle årgange af VFR er uden generelle fejl, på
nær
> lidt problemer med ensretteren hvilket kan forebygges vha en blæser
> (http://www.vfr.dk/afsnit/artikler/Rectifier/rectifier.asp). Mange VFR'er
> har kørt både 150 og 200.000 km uden at have været åbnet.
>
> Klik ind på www.vfr.dk og spørg så ellers løs. Hellere før du køber end
> efter du har købt.
>
> Lange
> www.vfr.dk

Mange tak for orienteringen; det har givet "blod på tanden".

Hilsen

Peter
>
>
>



finn sander (25-01-2003)
Kommentar
Fra : finn sander


Dato : 25-01-03 12:49

> Hvis du køber en 86/87 skal du være opmærksom på at der er en del
> brugtimporterede fra Japan og USA. De deler ikke alle reservedele med dem
> der kommet ind i landet gennem Honda importøren.
-------------------------
Der er nogle VFR´ bla R , som har andre knastaksler + få ændriner i
kaburatoren, det gør sig bla. gældende i visse stater i USA men generalt
skulle de have det samme "indmad" eller hvad er det du tænker på?

Mvh. FS
jeg er kommet der til at det er og bliver VFR til den dag, hvor den store
pære bliver slukket



Morten Lange (25-01-2003)
Kommentar
Fra : Morten Lange


Dato : 25-01-03 21:01

> Der er nogle VFR´ bla R , som har andre knastaksler + få ændriner i
> kaburatoren, det gør sig bla. gældende i visse stater i USA men generalt
> skulle de have det samme "indmad" eller hvad er det du tænker på?

De USA modeller der adskiller sig i motorenm er fra Californien. Hvad der
præcist er ændret ved jeg ikke men det er problemet med forureningen, så
kab. og knaster er et godt bud. 49 stat modellerne (resten af US) skulle
vist være identiske indeni.

Da jeg skrev forskelle tænkte på plastdele, instrumentering og motordæksler.

Fra Japan er der problemer med speedometer og effekt begrænser ligesom nogle
af plastdele er anderledes.

> Mvh. FS
> jeg er kommet der til at det er og bliver VFR til den dag, hvor den store
> pære bliver slukket

Selvfølgelig. Hva ellers?

Lange
www.vfr.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408636
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste