Word & Excell brevflet
Fra : Rasmus O.

Dato : 23-01-03 22:00

Hej NG,
Jeg bruger Office XP, og har følgende "oplevelse":
Ønsker at brevflette i Word med data fra Excell,
alt virker- næsten
dato fra Excell er dd-mm-åååå format, men i Word vises datoen som
mm-dd-åååå.
Hvad har jeg gjort forkert??

MVH
Rasmus O.

Fra : hcma

Dato : 23-01-03 23:08

"Rasmus O." <rasmuso@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> alt virker- næsten
> dato fra Excell er dd-mm-åååå format, men i Word vises datoen som

Har du sat dit sprog i Word til at være dansk??

HC

Fra : Rasmus O.

Dato : 24-01-03 06:43

JA!!
Dansk er valgt.

RO

Fra : pre

Dato : 24-01-03 09:49

Kontroller om indstillingerne i Word´s Indsæt dato er identiske med dem
i KontrolPanel/Regionale indstillinger.

© pre 2002

"Rasmus O." <rasmuso@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
: JA!!
: Dansk er valgt.
:
: RO
:
: "hcma" <hcma@has.dk> skrev i en meddelelse
: news:3e3067d2$0$1777$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
: >
: > "Rasmus O." <rasmuso@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
: > news:3e305805$0$10982$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
[...]
: > >
: > > MVH
: > > Rasmus O.
: > >
: > >

Fra : Leo Heuser

Dato : 24-01-03 19:43

Hej Rasmus

Prøv at bruge parameteren @ i fletfeltet fx

{ DATODATA\@ "dd-MM-yyyy" }

Brug <Alt><F9> til at skifte mellem feltkode og
felttekst.

Leo Heuser

Fra : Rasmus O.

Dato : 25-01-03 17:41

Hej Leo & pre,

Ja, jeg er lidt "fattesvag", eller udtrykker mig forkert, prøver igen.

Excel, laves et simpelt regneark med A1 (overskrift): 13-12-2003
(formatteret som DATO 13-12-2003), gemmes som test1.xls, Excel lukkes
Word åbnes, Datakilde vælges: test1.xls
Tabel: Ark1$
Indsæt fletfelter: dato1 vælges
Resultat: 12-13-2003
ALT+F9: { MERGEFIELD "dato1 " }
(har også prøvet: {dato1\@"dd-MM-yyyy" }, uden held.

Jeg fatter stadig intet...

MVH
Rasmus O.

Fra : Leo Heuser

Dato : 25-01-03 21:22

Hej igen

Jeg fik vist ikke vist det særlig tydeligt. Feltet skulle hedde:

{ MERGEFIELD dato1 \@ "dd-MM-yyyy" }

Leo Heuser

Fra : Rasmus O.

Dato : 25-01-03 23:06

Jubii...

Så virker alt som ønsket!
Mange tak for hjælp, og muntre tilråb "i den svære tid".

Fortsat rigtig god weekend
Rasmus O.

Fra : Leo Heuser

Dato : 26-01-03 17:24