vælge A3 i pagesetup i OSX
Fra : Michael Holm

Dato : 23-01-03 23:22

nogen der kan det ?

har brug for det i nogle kæmpe regneark, man kan det i Office 2001, men
ikke i Office X - eller andre programer i X

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Steen Larsen

Dato : 23-01-03 23:28

In article <1fp973p.oc150keqfbqeN%kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com>,
kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com (Michael Holm) wrote:

> nogen der kan det ?
>
> har brug for det i nogle kæmpe regneark, man kan det i Office 2001, men
> ikke i Office X - eller andre programer i X

Prøv at installere en printer der kan udskrive A3

Fra : Michael Holm

Dato : 24-01-03 07:44

Steen Larsen <steen.remove@this.lykking.dk> wrote:

> Prøv at installere en printer der kan udskrive A3

det er jo nok ikke lige det, med andre ord, det har jeg Sharp 507
Kan du ? og i så fald hvilken A3 printer har du ?

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Steen Larsen

Dato : 24-01-03 09:37

In article <1fpa5dv.1j206ge58tcnkN%kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com>,
kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com (Michael Holm) wrote:

> det er jo nok ikke lige det, med andre ord, det har jeg Sharp 507
> Kan du ? og i så fald hvilken A3 printer har du ?

HP 8550 og ja med den valgt kan jeg vælge A3.

Fra : Michael Holm

Dato : 24-01-03 10:14

Steen Larsen <steen.remove@this.lykking.dk> wrote:

> HP 8550 og ja med den valgt kan jeg vælge A3.

Ekstra spørgsmål for at få det skåret ud i pap ! :
Hvis du går ind i pagesetup (under Excel, OS X) og trykker Option, så
får du en dialog boks frem hvor du kan vælge A3 ?!!

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Storm

Dato : 25-01-03 20:52

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> Ekstra spørgsmål for at få det skåret ud i pap ! :
> Hvis du går ind i pagesetup (under Excel, OS X) og trykker Option, så
> får du en dialog boks frem hvor du kan vælge A3 ?!!

Jeg har haft samme problem, men løste det ved at oprette en A3.
Page Setup - Settings - Custom Paper Size, kan du ikke få lov til det?

For Acrobat 5.05 fungerer det fint, så jeg nu kan vælge A3 umidddelbart.
Jeg har ikke Office X, men måske kan det løses på samme måde.

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Michael Holm

Dato : 25-01-03 21:35

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
>
> For Acrobat 5.05 fungerer det fint, så jeg nu kan vælge A3 umidddelbart.
> Jeg har ikke Office X, men måske kan det løses på samme måde.

God ide, har haft den liggende i baghoved selv uden at kigge på det

æv, selv om jeg prøver at gemme med målene 29.7 x 41.98 (er det de
rigtige mål for A3 ?!) så bliver det ikke gemt rigtig ,men til a4 mål
hvergang. Hvis man laver en Custom page i et program er den tilgængelige
i alle andre ! men har nu prøvet at gemme i 3 forskellige programmer
uden held
Det kan være der skal køres en gang repair privil...

tak for indput, Storm !

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Storm

Dato : 26-01-03 10:09

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> æv, selv om jeg prøver at gemme med målene 29.7 x 41.98 (er det de
> rigtige mål for A3 ?!)

Faktisk 29.7 x 42.0, når jeg gemmer, ændres de til 29.7 x 41.9, hvorfor
ved jeg ikke. Acrobat selv viser også altid et dokuments mål et par
tiendedel milimeter mindre, jeg kender ikke forklaringen.

> så bliver det ikke gemt rigtig ,men til a4 mål hvergang.

Og det er en OS X PPD du har? Indtil jeg fik en OS X til vores Canon
printer brugte jeg en Apogee, jeg havde fået fra en trykker som intet
havde med vores printer at gøre, men den gjorde tricket.

> [...]
> uden held
> Det kan være der skal køres en gang repair privil...

Det kan jo prøves
Jeg fjernede mine printere i printerlisten da jeg fik en OS X
printerdriver, derefter addede jeg dem påny, og siden har jeg ikke haft
problemer (af betydning).

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Michael Holm

Dato : 26-01-03 11:42

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Faktisk 29.7 x 42.0, når jeg gemmer, ændres de til 29.7 x 41.9, hvorfor
> ved jeg ikke. Acrobat selv viser også altid et dokuments mål et par
> tiendedel milimeter mindre, jeg kender ikke forklaringen.

Hvis du går ind i Page setup, så skriver den målene for en A4 som 20.99
x 29.7 og det oversatte jeg til A3 29.7 x 41.98 .... syntes blot
tallene lød underlige

Det vidste sig at jeg ikke var grundig nok ! I dialog boksen hvor man
opretter en "Custom page" er det ikke nok at trykke ok.. man skal først
trykke på "save" knappen.. (det er da ikke Apple standard
Men nu virker det og det er ligegyldig om man har en A3 printer sat til.

> Og det er en OS X PPD du har? Indtil jeg fik en OS X til vores Canon
> printer brugte jeg en Apogee, jeg havde fået fra en trykker som intet
> havde med vores printer at gøre, men den gjorde tricket.
herhjemme er det blot en Epson 740, så det er en OS X PPD..
Men som det ses af ovenstående skulle jeg blot være mere grundig

Anyway sekretæren med Excel bliver glad for mig på mandag !!
Nogen gange er løsningerne så enkle at man ikke kan se dem
tusind tak for hjælpen !
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk