to skærme under WIN 2K SP3-virker ikke
Fra : morbon

Dato : 23-01-03 23:56

Jeg har netop opdateret fra Win98SE til Win2K SP3. Jeg er imidlertid stødt
på følgende problem. Jeg kan ikke længere køre med to skærme.

Jeg har følgende hardware:

CPU: 733 PIII
Bundkort: ASUS CUV4X
Primær grafikkort: ASUS V7100 32MB Geforce (Detonator 30.82)
Nyeste VIA 4in1 driver
Memory: 768 MB PC133

Først forsøgte jeg med det kort som hidtil har fungeret under Win98SE.
Nemlig et S3 Virge DX/GX. Her fik jeg at vide, at Win2K ikke kunne starte
enheden (Fejl 10). Enheden blev dog fundet i enhedshåndteringen men med et
lille udråbstegn.

Jeg troede derfor at kortet var udueligt i WIN2K - for gammelt.

Derfor købte jeg et ST Lab SIS 305 PCI 16MB kort, men det blev det ikke
bedre af. Stadig sort skærm i nr. 2 skærm. Jeg har kigget på Microsofts
hjemmeside og læst noget om, at man skal deaktivere VGA mode under
istallation - enten på jumperne eller i driveropsætningen????!!!!!

Er der virligt så besværgeligt at få to skærme til at fungere under WIN2K?

Fra : ///JJ

Dato : 24-01-03 08:50

"morbon" <morbon@stofanetnospam.dk> wrote in message
> [...]
> istallation - enten på jumperne eller i driveropsætningen????!!!!!
>
> Er der virligt så besværgeligt at få to skærme til at fungere under WIN2K?

Næh - du skal "blot" finde to kompatible grafikkort. Så kører det næsten af
sig selv. Det er en god idé at eksperimentere med forskellige drivere på
SIS-kortet.

mvh
///JJ

Fra : morbon

Dato : 24-01-03 14:12

Kan du anbefale nogle bestemte drivere, for jeg har faktisk forsøgt
det du foreslår. Dvs. jeg lod win2K installere den driver som den
fandt mest egnet, ikke den som fulgte med kortet. Det resulterede i,
at jeg ikke kunne starte Windows. Jeg måtte afinstallere driveren i
"sikker tilstand".

Foreslår du at jeg starter for en ende med SIS driverene?

morbon