Overvågning af arbejds-PC
Fra : Kim

Dato : 23-01-03 18:22

Hej Gruppe

Vi har diskuteret lidt lovgivning vedr. overvågning af PC'ere på
arbejdspladser.

Lad os tage et eksempel

På en arbejdsplads har firmaet meldt ud at ledelsen må kigge i de ansattes
emails (hvis de føler det er nødvendigt). - Det er der vel ikke noget galt i
så længe de har fortalt de ansatte det eller ?

Derudover har den IT-ansvarlige mulighed for fra sin PC'er at "kigge med" på
de ansattes PC'er.
- Skal firmaet fortælle de ansatte at den IT-ansvarlige har den mulighed ?
- Skal den IT-ansvarlige fortælle brugeren af PC'eren at han kigger med ?

Findes der nogle regler for dette ??

Mvh Kim

Fra : Claus P.

Dato : 23-01-03 23:42

"Kim" <kim.b@REMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe
>
> Vi har diskuteret lidt lovgivning vedr. overvågning af PC'ere på
> arbejdspladser.

klip

> Findes der nogle regler for dette ??

Ja
http://www.datatilsynet.dk/include/show.article.asp?art_id=550

MVH CP

Fra : Bo

Dato : 24-01-03 15:54

> [...]
> - Skal den IT-ansvarlige fortælle brugeren af PC'eren at han kigger med ?

Derfor SKAL man også holde firma og privat hver for sig
Jeg kunne aldrig drømme om at bruge min firma's email til private breve, derfor findes en
WEB-mail lignende ordning, hvor kun du har adgang !

Fra : Andreas Jensen

Dato : 24-01-03 20:42

> Derfor SKAL man også holde firma og privat hver for sig
> Jeg kunne aldrig drømme om at bruge min firma's email til private breve,
derfor findes en
> WEB-mail lignende ordning, hvor kun du har adgang !

Som jeg læser indlægget må den IT-ansvarlige kigge med på skærmen via et
overvågningsprogram. Så hjælper webmail vel ikke?

/Andreas