B12-vitamin i *store* doser
Fra : Lars Larsen

Dato : 23-01-03 16:42

Jeg skal bruge noget B12-vitamin i *rigtig* store doser - oppe omkring 1 mg!
(Hvilket vistnok er adskillige 100 gange mere end den anbefalede dagsdosis.)

Hvor kan jeg købe sådan nogle henne?

Hvis jeg skal klare mig med almindelige B12-vitaminpiller, skal jeg tage
omkring 300 piller om dagen, og har jeg ikke den store lyst til.

Mvh.
Lars

[sendt til dk.videnskab.sundhed, dk.forbruger og
dk.helbred.behandling.alternativ]

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-03 19:43

Hejsa ..

Jeg har i tidernes morgen købt nogle ampuler i tyskland på deres apotek -
det er vist det tætteste du kan komme - det betyder så , at du skal bruge en
sprøjte .. Såååå -

En anden ting vil jeg lige nævne i farten - de kloge siger at du skal tage
en b-vitamin komplex ( dvs. alle b- vitaminer ) - da du ellers ikke optager
vitaminet optimalt ... Held og lykke

Fra : arc@na

Dato : 29-01-03 02:40

PS: Jeg ser netop, at plat-uglerne fra "kandu.dk" stadig nasser på
nyhedsgrupperne i dk. -hierarkiet.

Hvis I "kandu"-brugere vil slippe for "kandu"s åndssvage "pointsystem", så
brug Outlook Express eller lignende til at gå direkte ind på
nyhedsgrupperne - det er gratis, og der er ikke noget "point-system" eller
login.

Jeg vil hermed opfordre jer allesammen til at klikke ind på
http://www.usenet.dk, hvis I er i tvivl om, hvordan man gør.

arc@na
Leveret af kandusålavær!

Fra : arc@na

Dato : 29-01-03 02:24

"Lars Larsen" <spoergigruppen@post.cybercity.dk> wrote in

> Hvis jeg skal klare mig med almindelige B12-vitaminpiller, skal jeg tage
> omkring 300 piller om dagen, og har jeg ikke den store lyst til.

Hvis du virkelig har BRUG for så store doser B12, går du til din
sygekasselæge og får depotinjektioner.

B12's optagelse i kroppen er betinget af tilstedeværelsen af "Intrinsic
Factor", som produceres i mavesækkens G-celler - så hvis du altså har
perniciøs anæmi nytter det alligevel ikke at tage B12 i tabletform, da det
så ryger lige igennem fordøjelsessystemet, derfor skal det gives som
injektion.

arc@na