Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Diasscanner fra Aldi
Fra : Preben Andersen

Dato : 23-01-03 17:54

Aldi sælger fra næste uge en diasscanner, der samtidig kan brænde en CD, til
kr. 2299,-. Den scanner i 1800 dpi, er det godt nok? Er der nogen der ved,
om maskinen er pengene værd?
http://aldi.dk/OFFER_DK/home.htm

mvh
Preben

Fra : BSJ

Dato : 23-01-03 19:44

"Preben Andersen" <pran@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
til
> kr. 2299,-. Den scanner i 1800 dpi, er det godt nok? Er der nogen der ved,

Jeg har luret lidt rundt, og mener at den er fremstillet af "Pacific Image
Electronic" som PF1800

test: http://www.referenceguide.com/reviews/pacific1800.htm
Firma: http://www.scanace.com/en/index.php

(advarsel - på hjemmesiden kan man downloade et katalog i PDF - det tager
laaang tid)

Efter min mening er ALDI lidt ude i tovene når de skriver " Kan scanne....og
brænde dem ned på cd".
Der er så vidt jeg kan finde ud af ikke brænder i den scanner.

Med venlig hilsen
Bjarne

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 23-01-03 21:09

BSJ wrote:

> Efter min mening er ALDI lidt ude i tovene når de skriver " Kan scanne....og
> brænde dem ned på cd".
> Der er så vidt jeg kan finde ud af ikke brænder i den scanner.

Hvis ovenstående formulering er skrevet direkte af efter
reklamen, så er det en overtrædelse en af hovedklausulen
i Lov om markedsføring...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : John

Dato : 23-01-03 19:14

> [...]
til
> kr. 2299,-. Den scanner i 1800 dpi, er det godt nok? Er der nogen der ved,

1800 dpi er i underkanten for en dias-scanner, men den har et acceptabelt
dynamisk område, så jo; den er pengene værd.

Fra : Thomas

Dato : 24-01-03 00:35

Jeg er tit inde på aldis side, så jeg er nysgerrig om hvordan du ved hvad
der kommer i næste uge?
--
Med Venlig Hilsen
Thomas Jansson

Fra : Tom Dissing

Dato : 24-01-03 02:37

Jeg tror faktisk at prisen er den samme hos store fotohandlere.
1800 x 1800 er fint til hobby brug !
Epson og andre fabrikanter leverer scannere I samme kaliber til mindre
penge.
Tom

Aldis har bare ikke noget navn, og dermed kan supporten forventes at ligge
et meget lille sted.
Epson - som eksempel - har sikkert 50-100 mennesker ansat her I landet !?

Fra : Martin V

Dato : 24-01-03 05:39

> Jeg tror faktisk at prisen er den samme hos store fotohandlere.
> 1800 x 1800 er fint til hobby brug !
> Epson og andre fabrikanter leverer scannere I samme kaliber til mindre
> penge.

Hvor og hvad hedder de, jeg har aldrig filmscanner til den pris fra F.eks Epson..

> Aldis har bare ikke noget navn, og dermed kan supporten forventes at ligge
> et meget lille sted.
> Epson - som eksempel - har sikkert 50-100 mennesker ansat her I landet !?

Den hedder PF1800
http://www.scanace.com/en/product/1800afl.php
og det er fimaet der laver den.

Dynamik området er på 3,2 hvor godt eller skidt er det så ?,
jeg ved bare at det skal være så højt så mulig.
--
Hilsen Martin.

Fra : Rene

Dato : 24-01-03 15:20

Kunne du underbygge din påstand? Jeg kan ikke finde nogle
mærkevare-filmscannere til samme (eller mindre) penge...

René

Fra : Preben Andersen

Dato : 24-01-03 06:27

"Thomas" <tjansson80@hotmail.com> wrote in message
> Jeg er tit inde på aldis side, så jeg er nysgerrig om hvordan du ved hvad
> der kommer i næste uge?

Klik på det link, jeg medsendte. Så kan du rulle i kolonnen til venstre.

mvh
Preben

Fra : wilburt

Dato : 24-01-03 14:57

Her er de tekn.specificationerne:

http://www.scanace.com/en/product/1800afl.php

wilburt

Fra : wilburt

Dato : 24-01-03 17:45

Vad kostar en Minolta Dimage Scan Dual II i Danmark?

Jag såg ett pris hos www.ScandinavianPhoto.se på 2.695 svenska kronor,
vilket i stort motsvarar de 2.395 danska, som Aldis scanner kostar.

Jag bor i Malmø och hade tænkt mig en tur till København och Aldi men har
nu blivit betænkt.
Minoltans specifiktioner er utan tvivel mest imponerande.

wilburt

Fra : A.I.

Dato : 24-01-03 15:08

> [...]
til
> kr. 2299,-. Den scanner i 1800 dpi, er det godt nok? Er der nogen der ved,

her er et link til en tysk side hvor den er koster lidt mer':
http://s26656755.einsundeinsshop.de/sess/utn153e314642a73d1/shopdata/0120_Sc
anner/0020_Durchlichtscanner/0080_Reflecta/product_details.shopscript?articl
e=0010_Reflecta%2BBatchScan%2B1800%2B%3D28SD87634600%3D29

personligt ville jeg være tilfreds med denne her (har samme opløsning, men
lidt dårligere d-område):
http://s26656755.einsundeinsshop.de/sess/utn153e314642a73d1/shopdata/0120_Sc
anner/0020_Durchlichtscanner/0050_Microtek/product_details.shopscript?articl
e=0010_Microtek%2BFilmScan%2B35%2BUSB%2BPC%2B%3D28SD87634590%3D29

Fra : A.I.

Dato : 24-01-03 15:11
Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 24-01-03 15:16

On Fri, 24 Jan 2003 15:11:11 +0100, "A.I." <no@mail.com> wrote:

>...ups der var lidt huller i linkene, men brows dig frem herfra en af disse
>her:
>
>http://ny-camera.de
>http://www.ny-camera.net/language/deutsch/products/file1.htm
>http://s26656755.einsundeinsshop.de/shopdata/0120_Scanner/product_overview.s
>hopscript

Ja det er fint, men hvad skal vi kikke efter?
Tilsyneladende en Microtek scanner?!? oder was?

--
/Jesper Rasmussen
Husk dk i slutningen af mail-adresse ved direkte svar!

Fra : A.I.

Dato : 24-01-03 15:32

> Ja det er fint, men hvad skal vi kikke efter?
> Tilsyneladende en Microtek scanner?!? oder was?

prøv at kig efter den omtalte scanner, som også går under navnet "Reflecta
BatchScan 1800" eller den som jeg ville afbefale til det halve "Microtek
FilmScan 35 USB PC"

http://ny-camera.de

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 24-01-03 15:37

On Fri, 24 Jan 2003 15:32:19 +0100, "A.I." <no@mail.com> wrote:

>prøv at kig efter den omtalte scanner, som også går under navnet "Reflecta
>BatchScan 1800" eller den som jeg ville afbefale til det halve "Microtek
>FilmScan 35 USB PC"

OK - hvis andre skulle være interesseret er her direkte link til de to
scannere:

Microtek Filmscan 35USB:
<http://makeashorterlink.com/?G33D53533>

Reflecta BatchScan 1800:
<http://makeashorterlink.com/?L27D46533>

Fra : A.I.

Dato : 24-01-03 15:56

> OK - hvis andre skulle være interesseret er her direkte link til de to
> [...]

"You will shortly be redirected to:" .....yeaaah right om 3 timer ???
jeg vælger nu den gamledags måde med selv at samle linket, for det her har
jeg sgu' ikke tid til at vente på !!!

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 24-01-03 16:06

On Fri, 24 Jan 2003 15:55:42 +0100, "A.I." <no@mail.com> wrote:

>"You will shortly be redirected to:" .....yeaaah right om 3 timer ???
>jeg vælger nu den gamledags måde med selv at samle linket, for det her har
>jeg sgu' ikke tid til at vente på !!!

Du kan da blot trykke på linket på makeashorterlink-siden - så bliver
du sendt videre med det samme

Noget helt andet er: Hvilke fordele har Microtek'en fremfor
Reflecta'en?
Jeg ville nok også vælge en Microtek fremfor Reflecta'en (har aldrig
hørt om mærket før), men de skyldes nok umiddelbart at jeg kun kender
til Microtek.

Fra : A.I.

Dato : 24-01-03 16:50

> Du kan da blot trykke på linket på makeashorterlink-siden - så bliver
> du sendt videre med det samme
...ja jeg prøvede lige igen, og nu virkede den

> Noget helt andet er: Hvilke fordele har Microtek'en fremfor
> Reflecta'en?

Prisen og kun prisen, den er ikke bedre, men stadig O.K.....men det hele
bunder i behovet. Selv har jeg en gammel Canoscan 2700F (Canon) og når jeg
kigger på det jeg har bruget den til så er det sgu' begrænset, dermed ikke
sagt at jeg ville undvære den, for den svare ca. til et 8 mill pixel kamera,
og har lavet mange billeder som jeg har hængende på væggen den dag idag !!!

> Jeg ville nok også vælge en Microtek fremfor Reflecta'en (har aldrig
> hørt om mærket før), men de skyldes nok umiddelbart at jeg kun kender
> til Microtek.

....prøv at besøge deres side www.microtek.nl her kan du se deres omfattende
program af scannere, de laver næsten ikke andet, så jeg ville ikke have de
store bekymringer om at købe en scanner derfra.

HILSEN ANDERS